Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@14:09:48 GMT

آموختن سن و مسولیت نمی شناسد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۹۸۶۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان در همایش مشترک صندوق بازنشستگی و اداره کل  فنی و حرفه ای استان گفت : به موجب تفاهم نامه ای که فی مابین سازمان فنی وحرفه ای کشورو صندوق بازنشستگي کشورمیباشد با هدف پر کردن اوقات فراغت بازنشستگان ، آموزش تخصصي و مهارت آموزي، کمک به اشتغال فرزندان بازنشستگان و برون سپاري برخي از فعاليت هاي سازمان فني و حرفه اي به کانون هاي بازنشستگي، بين صندوق بازنشستگي کشوري و سازمان آموزش فني و حرفه اي به مدت منعقد شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رضا انصاری افزود: آموزش منجر به ایحاد انگیزه، روحیه خود باوری و نشاط اجتماعی در بین بازنشستگان می شود چراکه آموختن سن و مسولیت نمی شناسد و در هر مقطعی از حیات انسان منجر به شادی و توسعه شده و فرهنگ ریسک پذیری را در بازنشستگان برای یادگیری ترویج می دهد.

در ادامه مدیر صندوق بازنشستگی استان در تشریح جزئیات طرح"مهارت آموزی بازنشستگان" گفت: طی تفاهم نامه همکاری که بر اساس آن امکان ثبت نام و حضور بازنشستگان و فرزندان آنها در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای فراهم شده است.

همایش میرهادی موسوی افزود: مهارت آموزي بازنشستگان و فرزندان آن ها که در قالب تفاهم نامه صندوق با سازمان فني و حرفه اي در کل کشور اجرايي مي شود، به ويژه براي بازنشستگاني که از مهارت خاصي برخوردار نيستند، کاربردي بوده و مي تواند به اشتغال اين عزيزان کمک کند.

همچنین پریسال علیمردانی رئیس آموزش اداره کل  فنی و حرفه ای گفت: بازنشستگان در انتخاب رشته‌ها و مهارت‌ها محدوديتي ندارند و ظرفيت تمام مراکز دولتي فني و حرفه‌اي در اختيار آنها قرار دارد. البته اگر مهارت يا رشته‌اي در آموزشگاه‌هاي آزاد ارائه شود ديگر رايگان نيست و بايد شهريه پرداخت شود. وي ادامه داد: مهلت و بازه زماني يکساني براي ثبت نام در دوره‌هاي آموزشي تعيين نشده زيرا زمان شروع دوره‌هاي آموزشي در رشته‌ها مختلف متفاوت است،بازنشستگان و خانواده ها میتوانند با مراجعه به مراکز فنی وحرفه ای اطلاعات لازم را دریافت کنند.

گفتنی است، همایشی مشترکی اداره کل فنی وحرفه ای با صندوق بازنشستگی استان تحت عنوان آشنایی با آموزش های فنی وحرفه ای و تاثیر آن بر مهارت آموزی و اشتغال و کارآفرینی خود و خانواده های بازنشستگان با حضور برخی از مسئولین استان برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در بازدید سرزده از کارگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای این شهرستان، گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات در کنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

وی افزود: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب‌وکار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد