Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:38:43 GMT

دانشجویان ماهشهری سفیران سلامت می شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۹۹۲۴

دانشجویان ماهشهری سفیران سلامت می شوند

تفاهم نامه همکاری مرکز بهداشت شهرستان ماهشهر و دانشگاه های آزاد اسلامی، سما و پیام نور شهرستان ماهشهر در راستای اجرای طرح جذب سفیران سلامت دانشجویی منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، علی نوری معاون بهداشت شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان ماهشهر از انعقاد تفاهم نامه همکاری مرکز بهداشت این شهرستان  و دانشگاه های آزاد اسلامی ، سما و پیام نور شهرستان ماهشهر در راستای اجرای طرح جذب سفیران سلامت دانشجویی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح طرح جذب سفیران دانشجویی  گفت : هدف از این امر، آموزش و آگاهی بخشی سفیران سلامت  به منظور توانمندسازی برای خودمراقبتی و انتقال مفاهیم کسب شده به همسالان و گروه‌های مرتبط است.

نوری، طرح سفیران سلامت  دانشجویی را تحول نظام سلامت دانست و تصریح کرد: با مشارکت و هماهنگی بین جوامع مردمی و دانشجویی میتوان به قله های بهداشت و سلامت جامعه دست یافت لذا از سفیران سلامت دانشجویی انتظار می رود با ساختار تشکیلاتی خود مراقبتی و به کمک اطلاعات حاصله، سلامت را در سطح جامعه انتشار دهند.

وی ادامه داد: اگر افراد یک جامعه در خصوص اطلاعات رفتار های پرخطر سلامت و بهداشت پیگیر نباشند نظام سلامت قادر به ارائه لزوم توجهات سلامت در بین مردم نخواهد بود از این رو با ایجاد کادر سفیران سلامت دانشجویی نظام سلامت از دانشجویان عضو در این کادر برای انحلال این مهم کمک می گیرد .

معاون بهداشت شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان ماهشهر تاکید کرد: اگر مردم توانمند شوند و سبک زندگی سالم را رعایت کنند، کمتر بیمار می شوند، کیفیت زندگی آنها افزایش پیدا می کند و در نتیجه کمتر برای خدمات درمانی هزینه خواهند کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب

ایسنا/هرمزگان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب از افتتاح و راه‌اندازی سه خانه بهداشت در شهرستان میناب در هفته سلامت خبر داد.

 محمد احمد پور امروز ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه بهداشت و حوزه سلامت شهرستان میناب و به منظور تامین سلامت و افزایش مناطق تحت پوشش خدمات بهداشتی، خانه بهداشت چاه حسین و خانه بهداشت تم ملنتکی از توابع بخش توکهور هشتبندی و خانه بهداشت چاه اسماعیل از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی افزود: با راه‌اندازی خانه بهداشت‌های مذکور مردم منطقه می‌توانند از خدمات اولیه بهداشت و درمان از جمله مراقبت از خانم‌های باردار، شیرخواران، کودکان و سایر گروه‌های سنی در این خانه بهداشت‌ها بهرمند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب ادامه داد: همچنین افراد از نظر فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان‌ها و سایر بیمارها در مرحله اولیه  پایش و مراقبت ‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی