Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@19:07:03 GMT

فواید بی‌نظیر روغن آرگان برای زیبایی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۰۸۷۱

روغن آرگان مزایای تایید شده زیادی دارد. شما می‌توانید از این روغن طبیعی برای بهبود شرایط مو و لب‌های خود استفاده کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا برخی از کاربردهای این روغن را با هم مرور کنیم. ناطقان: روغن آرگان مزایای تایید شده زیادی دارد. شما می‌توانید از این روغن طبیعی برای بهبود شرایط مو و لب‌های خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله همراه ما باشید تا برخی از کاربردهای این روغن را با هم مرور کنیم.
رطوبت مورد نیاز خود را از روغن آرگان دریافت کنید:
زنان مراکشی معمولا از روغن آرگان برای رطوبت بخشیدن به پوست خود استفاده می‌کردند. این روغن سرشار از ویتامین E و سایر اسیدهای چرب ضروری است و می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند و مواد مغذی مورد نیاز را در اختیار ان قرار دهد. تنها چند قطره از روغن آرگان را بر روی دست خود بریزید و به آرامی آن را روی پوست صورت، گردن و سایر بخش‌های خشک بدن بکشید. برای اینکه صبح زود به هنگام بیدار شدن از خواب صورت درخشنده ای داشته باشید می‌توانید قبل از رفتن به رختخواب این روغن را روی پوست خود اعمال کنید. بعد از بیدار شدن از خواب، از درخشندگی و زیبایی صورت خود شگفت زده خواهید شد.
موخوره را با روغن آرگان درمان کنید:
همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، روغن آرگان می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم اورد. این روغن طبیعی قادر است موهای اسیب دیده را بهبود ببخشد. به عنوان یک درمان طبیعی ، روغن آرگان می‌تواند برای بهبود شرایطی همچون موخوره اثرات شگفت انگیزی داشته باشد. برای اینکه از فواید موجود بهره مند شوید، مقداری روغن آرگان را روی موهای خود بریزید و اجازه دهید یک شب روی موها باقی بماند. صبح روز بعد موهای خود را به طور کامل شستشو دهید. بعد از انجام اینکار متوجه خواهید شد که موخوره و موهای مجعد شما بهبود یافته است.
جای تیغ را تسکین می‌دهد:
ز این روغن برای تسکین جای تیغ استفاده می‌شود. دیگر نیازی نیست به فکر کرم‌های بعد از اصلاح گران قیمت باشید. از روغن آرگان برای تسکین سوختگی ناشی از جای تیغ استفاد کنید. کافیست چند قطره از روغن آرگان را روی پاها یا سایر قسمت‌های بدن بریزید و ماساژ دهید. سپس با تیغ موهای زائد بدن را اصلاح نمایید.
از درخشندگی موجود لذت ببرید:
خوابیدن زیر نور آفتاب را فراموش کنید. دیگر نیازی به کرم‌های غیر طبیعی نیز نخواهد بود. بهترین روش برای ایجاد درخشندگی در پوست استفاده از روغن آرگان است. شما می‌توانید از خاصیت درخشندگی، محافظت کنندگی و مرطوب کنندگی این روغن نهایت استفاده را ببرید.
لب‌های زیبا و درخشنده ای با روغن آرگان داشته باشید:
زمانی که لب‌های ترک خورده ای دارید، بهترین روش استفاده از روغن آرگان است. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم این روغن باعث نرم تر شدن لب و تامین رطوبت مورد نیاز آن می‌شود. روغن ارگان را با کمی شکر ترکیب کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود. آن را به آرامی روی لب های خود بزنید تا هرگونه پوست خشک یا مرده ای را از بین ببرد. بعد از چند دقیقه آن را بشویید و خشک کنید.
از روغن آرگان برای تهیه ماسک استفاده کنید:
ماسک‌های خانگی می‌تواند بسیار موثرتر از ماسک‌هایی باشد که در فروشگاه‌های مختلف به فروش می‌رسد. یک قاشق غذاخوری آب لیمو، سه قاشق چایخوری ماست یونانی، یک قاشق غذاخوری عسل و سه قطره روغن ارگان را در ظرفی با هم ترکیب کنید. آن را بر روی صورت خشک و تمیز خود اعمال کنید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب گرم بشویید.
از این روغن برای لایه برداری پوست استفاده کنید:
همانطور که می‌دانید لایه برداری به پوست شما کمک می‌کند ظاهر شاداب و درخشنده ای داشته باشد زیرا لایه بالایی پوست که مرده است از روی آن برداشته می‌شود. شما می‌توانید با کمک روغن ارگان یک لایه بردار طبیعی و شگفت انگیز درست کنید. کافیست روغن ارگان را با کمی شکر قهوه ای ترکیب کنید. فقط مطمئن شوید که بعد از اعمال این ماده، پوست را کاملا می‌شویید.
از روغن آرگان برای ماساژ پوست استفاده کنید:
زمانی که عضلات شما درد می‌کند، سعی کنید از روغن ارگان برای ماساژ پوست استفاده کنید. از آنجایی که روغن ارگان به عنوان روغن خشک شناخته شده است، بدن ان را به سرعت جذب می‌کند. همین امر باعث شده است این روغن برای ماساژ عالی باشد. شما نیز می‌توانید از مزایای بی شمار این روغن بهره مند شوید.
منبع: مجله سلامت برچسب ها: روغن آرگان ، تقویت مو ، چین و چروک پوست ، زیبایی مو

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۰۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس چه زیبا باخت/ برد آلومینیوم اراک در تاریخ فوتبال کم‌نظیر بود

عصر ایران؛ اهورا جهانیان - جام حذفی، زیباست چراکه قربانگاه بزرگان است! در فوتبال هر کشوری، تیم‌های ضعیف‌، یا تیم‌هایی که جزو غول‌های مدعی نیستند، در جام حذفی می‌توانند طعم "قهرمانیِ کشوری" را بچشند.

در لیگ تیمی قهرمان می‌شود که عملکردش طی 30 یا 34 یا 38 هفته بهتر از سایر تیم‌ها باشد. اما یک تیم نه چندان قدرتمند، برای قهرمانی در جام حذفی کار به مراتب آسان‌تری در پیش دارد.

 اما جدا از شانس قهرمانی تیم‌های کوچک، لذت و هیجان حذف تیم‌های بزرگ نیز جزو افتخارات و خاطرات خوش تیم‌های کوچک و تماشاگران این تیم‌هاست. شکست دیشب پرسپولیس در برابر آلومینیوم اراک، شبی فراموش‌نشدنی را در شهر اراک رقم زد.

 دست کم فوتبالدوستان این شهر، تا مدت‌ها دیشب را فراموش نخواهند کرد. همان طور که مردم اهواز هنوز هم خاطرۀ برد 3 بر 1 شاهین اهواز در برابر پرسپولیس را فراموش نکرده‌اند.

در آن بازی تاریخی، شاهین اهواز با درخشش مهاجم چپ‌پای خودش: فرزاد آهک‌پور، در روز هفتم فروردین 1368، در مرحلۀ نیمه‌نهایی جام حذفی شکست داد. مقابل چشمان ناباور و شاد انبوه تماشاگران اهوازی.

جنگ تازه تمام شده بود و خوزستان ققنوس‌وار در حال برخاستن از خاکستر خودش بود. پیروزی شاهین اهواز مقابل پرسپولیس، چیزی بیش از یک "برد فوتبالی" بود. پرسپولیسِ علی پروین، در شهر اهواز ابتدا 1 بر صفر پیش افتاد. با گل مرتضی کرمانی مقام (یا مجتبی کرمانی مقدم!).

 ولی تیم شاهین نگذاشت تماشاگرانش در شهر اهواز مغموم به خانه برگردند. سه گل زد و رفت فینال و قهرمان جام حذفی شد و از آن‌جا هم به جام در جام آسیا رفت. غرور فوتبالی خوزستان با گل‌های فرزاد آهک‌پور و برد تاریخیِ شاهین اهواز مقابل پرسپولیس، احیا شد.

دیشب هم در اراک نفس پیروزی آلومینیوم اراک مقابل پرسپولیس مهم بود؛ ولی واقعۀ مهم‌تر نحوۀ پیروزی آلومینیوم بود. آلومینیوم اراک در دقایق 11 و 25 دو گل خورده بود. هر چه هم حمله می‌کرد، به در بسته می‌خورد تا اینکه بالاخره در دقیقۀ 84 به گل اول رسید. داور هفت دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرده بود و آلومینیوم در دقیقۀ 95 گل تساوی را زد.

چنین بازگشتی، روحیۀ بالایی می‌خواهد. اما قسمت مهم‌تر قصه در وقت اضافی رقم خورد. در وقت اضافی اول، پرسپولیس یک گل دیگر زد و بازی با نتیجۀ 3 بر 2 به سود پرسپولیس، به نیمۀ دوم وقت اضافی رفت.

سه دقیقه بعد از شروع نیمۀ دوم وقت اضافی، پرسپولیس یک گل دیگر زد. آلومینیوم اراک که یکبار دو گل عقب افتاده بود، دوباره دو گل عقب افتاد. اینکه بازیکنان آلومینیوم اراک دو بار موفق شدند ورق را برگردانند، فی‌نفسه عجیب بود ولی بازی دیشب جزو بازی‌های کمیاب در تاریخ فوتبال جهان بود؛ چراکه یک تیم دو بار توانست عقب‌افتادنِ دوگله‌اش از تیم حریف را جبران کند. آن هم حریفی به مراتب قوی‌تر از خودش.

واقعا تساوی‌ای از این دست، در فوتبال ایران و جهان نه که بی‌نظیر، که کم‌نظیر بود. نگارنده شخصا چنین تساوی عجیبی را به یاد ندارد. بعید است که چنین موردی قبلا در تاریخ فوتبال رقم نخورده باشد؛ ولی قطعا مورد عجیب و کم‌شماری بوده.

شروین بزرگ در دقیقۀ 111 برای آلومینیوم گل زد و بازی 4 بر 3 شد و علیرضا نقی‌زاده هم در دقیقۀ 121 بازی را به تساویِ 4 بر 4 کشاند. دو گل تساوی، هر دو هم در وقت‌های تلف‌شده. اولی در دقیقۀ 94، دومی در دقیقۀ 121. واقعا مسابقۀ عجایب بود!

فرض کنید در مسابقۀ تاریخی ایران و استرالیا، بازی رفت در ورزشگاه آزادی، به جای تساوی 1 بر 1، با تساوی 2 بر 2 به پایان رسیده بود. در بازی برگشت نیز همان سناریویی رقم می‌خورد که خورد. یعنی استرالیا 2 بر صفر از ما جلو می‌افتاد و ما هم دو گل می‌زدیم و بازی به تساوی کشیده می‌شد.

در این صورت بازی به وقت اضافی می‌رفت. اگر استرالیا در وقت اضافی اول یک گل می‌زد و در وقت اضافی دوم هم یک گل دیگر می‌زد، آیا ما ایرانی‌ها کوچکترین امیدی داشتیم که دوباره دو گل دیگر بزنیم و بازی را به تساوی 4 بر 4 بکشانیم؟ و اگر این طور می‌شد و کار به ضربات پنالتی می‌کشید و در ضیافت پنالتی‌ها جواز حضور به مرحلۀ بعد (یعنی جام جهانی) را بدست می‌آوردیم، آیا تا منتهی‌الیه هیجان و شادی پیش نرفته بودیم؟

واقعا تماشاگران آلومینیوم اراک، دیشب چطور چنین فرایندی را از سر گذراندند؟ اگر بازی دیشب با یک گل در دقیقۀ 12 به سود آلومینیوم تمام می‌شد، اراکی‌ها قطعا راضی بودند ولی این کجا و آن که در عالم واقع رخ داد کجا؟!

غرض اینکه یک مسابقۀ فوتبال، اگر فراز و فرود چندانی نداشته باشد، شاید حتی برای تماشاگران حاضر در ورزشگاه نیز آن قدرها مهم از آب درنیاید؛ ولی وقتی تیمت تیم ضعیف‌تر میدان است و دو بار عقب‌افتادگی با دو گل را جبران می‌کند و نهایتا در ضربات پنالتی از پس قوی‌ترین تیم ایران در هفت هشت سال اخیر برمی‌آید، باید گفت: شبی خوش است، بدین قصه‌اش دراز کنید!

در فینال جام جهانی 1986 هم آرژانتین دو بر صفر از آلمان جلو بود. ژرمن‌ها دو گل زدند و بازی برابر شد. اگر کار به وقت اضافی می‌کشید و آرژانتین دوباره دو گل دیگر می‌زد، سپس آلمان هم دوباره دو گل دیگر می‌زد، تازه قصه شبیه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک شده بود!

یا در همین جام جهانی اخیر، آرژانتین دو بر صفر از فرانسه پیش بود. فرانسه بازی را 2 بر 2 کرد و کار به وقت اضافی کشیده شد. در وقت اضافی، آرژانتین یک گل دیگر زد و به نظر می‌رسید که این بار کار فرانسه تمام شده؛ ولی فرانسه مجددا توانست یک گل دیگر بزند و بازی دوباره مساوی شد.

فینال جام جهانی 2022 تا حدی شبیه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک شد به جز اینکه، فرانسه وقتی عقب‌افتادگی 3 بر 2 را جبران کرد، کار شاقی نکرد و ضمنا در ضربات پنالتی باخت. کار شاق، جبران عقب‌افتادگی 4 بر 2 بود که اراکی‌ها از پس‌اش برآمدند. آن هم پس از اینکه یکبار عقب‌افتادگی 2 بر صفر را جبران کرده بودند. و البته پیروزی در ضربات پنالتی هم حسن ختامی بود بر درخشش تیم فراموش‌نشدنی آلومینیوم اراک.    

 

آلومینیوم اراک با این پیروزی به مرحلۀ یک‌چهارم نهایی جام حذفی ایران رفت. بعید است این تیم در سه بازی بعدی هم پیروز از میدان بیرون آید و قهرمان جام حذفی شود؛ ولی چرا برای این تیم آرزوی قهرمانی نکنیم؛ تیمی که دیشب، شبی تاریخی را در فوتبال ایران و چه بسا در فوتبال جهان رقم زد.

وقتی که ایمون زاید تیم ده ‌نفرۀ پرسپولیس را در دربی تهران، که با برتری 2 بر صفر استقلال در جریان بود، با برتری 3 بر 2 از زمین خارج کرد، رویدادی کم‌نظیر در تاریخ فوتبال ایران و جهان رقم خورد.

از بهمن ماه 1390 تا الان، هنوز چنان واقعه‌ای در سطوح شناخته شدۀ فوتبال جهان (جام جهانی، جام ملت‌های اروپا و آسیا، کوپا آمریکا، لیگ قهرمانان اروپا، لیگ‌ها و مسابقات جام حذفی در اروپا) رخ نداده است. قبل از آن هم، کمتر کسی به یاد دارد یک تیم ده نفره، بازی 2 بر صفر باخته را 3 بر 2 برده باشد. آن هم با هت‌تریک یک بازیکن.

دیشب هم رویدادی از این دست در اراک رقم خورد. یعنی کم‌نظیر در تاریخ فوتبال ایران و جهان. حالا شما دقت کنید ببینید از این به بعد، مثلا تا ده سال آینده، مسابقه‌ای را در دنیای فوتبال پیدا می‌کنید که تیمی در یک مسابقه دو بار موفق شود عقب‌افتادنش با دو گل را جبران کند؟ اگر هم کسی چنین موردی را در دو سه دهۀ اخیر فوتبال جهان به یاد دارد، یا از چنین موردی در کل تاریخ فوتبال خبر دارد، لطفا نگارندۀ کم‌اطلاع را نیز مطلع سازد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تعویض هایی که بلای جان پرسپولیس شد؛ کپی برداری اوسمار از روی دست یحیی

دیگر خبرها

  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • پرسپولیس چه زیبا باخت/ برد آلومینیوم اراک در تاریخ فوتبال کم‌نظیر بود
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها