Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان از تقبل ۵۰ درصد از هزینه حمل و نقل هوایی صادرات محصولات کشاورزی از استان هرمزگان خبر داد.

فریدون همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، اظهار داشت: استاندارد نبودن حمل و نقل محصولات کشاورزی صادرات را با چالش جدی روبرو ساخته است.

وی افزود: ایجاد زیرساخت‌ها برای صادرات استاندارد همواره اولویت کاری ماست که امید است بتوانیم با مساعدت بخش خصوصی مسیر را برای صادرکنندگان هموار سازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی با بیان اینکه هزینه حمل و نقل هوایی برای صادرات محصولات کشاورزی بسیار بالاست، بیان داشت: ما از کشاورزانی که تمایل دارند محصولات خود را از طریق خطوط هوایی صادرکنند حمایت می‌کنیم و در این راستا 50 درصد از هزینه حمل و نقل هوایی را از محل کمک‌های فنی و اعتباری تقبل می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، مبحث حمل و نقل و بازاریابی محصولات کشاورزی هرمزگان به ویژه محصولات خارج از فصل (به محصولاتی از جمله گوجه‌فرنگی و هندوانه گفته می‌شود که با وجود سرمای شدید در سایر نقاط کشور در مناطق جنوبی کشور کشت و برداشت می‌شود)، همواره به یکی از چالش‌های چرخه کشاورزی در این استان تبدیل شده است، چرا که علی‌رغم ارزشمند بودن این گونه محصولات کشاورزان قدرت و توان تامین هزینه‌های حمل آنها به بازار هدف را ندارند، و هر ساله میزان قابل توجهی از محصولات خارج از فصل حتی صرفه برداشت شدن از مزارع را ندارند و به حال خود رها می‌شوند.

حال اینگونه که استاندار هرمزگان وعده داده، باید دید که در صورت تحقق این وعده، بخشی از مشکلات کشاورزان در این راستا کاهش می‌یابد، یا اینکه کماکان باید شاهد از بین رفتن منابع و محصولات کشاورزی در استان بود.

انتهای پیام/

R7720/P1336/S6,58/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: با هماهنگی‌های درون استانی با محوریت استانداری از ابتدای اردیبهشت امسال، حمل گندم ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۱ هزار تن گندم از خوزستان به سیلو‌های سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با فراخوان مالکان خودرو‌های سنگین حمل بار به ویژه در استان خوزستان شاهد رشد خوبی در حمل و نقل بودیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی