Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@09:00:06 GMT

مصوبه شورای عالی شهرسازی به استاندار تهران ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۲۲۷۸

مصوبه شورای عالی شهرسازی به استاندار تهران ابلاغ شد

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه ای به استاندار تهران، آخرین تصمیمات این شورا درباره شهر آفتاب را ابلاغ کرد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی در نامه ای به مقیمی استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، مصوبه این شورا با موضوع گزارش شهر آفتاب را ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به استاندار تهران آمده است:

«شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران در جلسه مورخ ۹۶.۷.۲۴، در اجرای بند ۷ مصوبه مورخ ۹۴.۵.۵ خود، ضمن استماع گزارش تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) مقرر نمود:

کارگروهی ویژه با محوریت تولیت آستان و با حضور نمایندگان اعضای شورای عالی و سایر مراجع ذی ربط تشکیل و طی مدت دو ماه، ضمن پیگیری اجرایی شدن مفاد مصوبه مورخ ۹۴.۵.۵ شورای عالی، پیشنهادات تکمیلی برای تحقق اهداف مصوبه مذکور را جهت اتخاذ تصمیم به شورای عالی ارایه نماید.»

ساماندهی انواع کاربری ها در شهر آفتاب

به گزارش خبرنگار مهر، محمدسعید ایزدی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری پیش از این در تاریخ ۲۴ مهر ماه از تشکیل کمیته نظارت بر اجرای مفاد ۸ گانه مصوبه ۵ مرداد سال ۹۴ شورای عالی شهرسازی و معماری در نهمین جلسه این شورا در دوره جدید فعالیت آن خبر داده بود.

بر اساس این مصوبه کاربری های صنعتی آلاینده می بایست از حریم بخش «شهر آفتاب» واقع در جنوب شرقی شهرستان تهران خارج شده و کاربری فضای سبز در آن توسعه یابد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد

مسئول دبیرخانه مدیریت زیست‌بومی تالاب‌های محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه مدیریت تالاب‌های استان با محوریت گردشگری در سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصویب و برای اجرا به استان ابلاغ شد، اما استانداری کهگیلویه و بویراحمد با گذشت هشت ماه از این ابلاغ، هنوز اقدامی انجام نداده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مسعود حاتمی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تالاب‌های «مورزرد»، «شرم درنگ زیلایی»، «برم الوان بهمئی» و مجموعه «کوه گل دنا» به دلیل ویژگی‌های اکولوژیکی، موقعیت جغرافیایی، جاذبه‌های خاص و منحصربه‌فرد می‌تواند نقش مهمی در تأمین معیشت جوامع محلی به‌واسطه توسعه گردشگری پایدار و جامعه‌محور داشته باشند.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان در راستای حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب‌های استان از سال ۱۴۰۲ اقدام به تدوین برنامه جامع مدیریت زیست‌بومی حوضه آبریز برای سه تالاب «برم الوان»، «مورزرد» و «شرم درنگ زیلایی» با همکاری همه ذی‌نفعان شامل دولتی و خصوصی به‌خصوص جوامع محلی حاشیه تالاب‌ها کرده است.

مسئول دبیرخانه مدیریت زیست‌بومی تالاب‌های محیط زیست، کهگیلویه و بویراحمد گفت: تدوین و اجرای این برنامه‌ها می‌تواند ضمن حفاظت از تالاب‌های استان، چارچوبی برای مدیریت بهره‌برداری خردمندانه و مسئولانه با همکاری همه ذی‌نفعان در تالاب‌های استان را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در این راستا برنامه مدیریت تالاب‌های استان با محوریت گردشگری جامعه‌محور و توسعه الگوهای نمونه گردشگری طبیعت‌محور تالابی و حمایت از معیشت‌های پایدار جوامع محلی در سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصویب و برای اجرا به استان ابلاغ شد.

حاتمی خاطرنشان کرد: این مصوبه برای اجرا نیاز به تصویب در کارگروه امور زیربنایی استان دارد که با وجود گذشت هشت ماه از ابلاغ این مصوبه از طرف سازمان حفاظت محیط زیست، همچنان در اتاق‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاک می‌خورد و چشم‌انتظار و بلاتکلیف است.

کد خبر 751382

دیگر خبرها

  • ساخت‌وساز در پارک لاله متوقف شد
  • طرح پهنه‌بندی حریم مشهد به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید
  • ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد
  • تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری
  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • چالش‌های معماری و شهرسازی ایران
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات