Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@19:03:55 GMT

نرمش لندن در مذاکرات برگزیت

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۳۵۹۰

نرمش لندن در مذاکرات برگزیت

لندن در راستای اقداماتی به منظور پیشبرد مذاکرات برگزیت، حق اتباع اروپایی را که تا سال 2019 وارد این کشور می‌شوند را رعایت می‌کند.

به گزارش مشرق، بریتانیا موافقت کرده است که حق اتباع اروپایی که تا سال 2019 وارد این کشور می‌شوند را رعایت کند. از این اقدام به عنوان نوعی نرمش در سیاست‌های لندن در برابر اتحادیه اروپا یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، همچنین یک منبع دیپلماتیک در این مورد گفت: «بریتانیا در زمینه نخستین تاریخ خروج نرمش به خرج داده است. آنها پیشتر نمی‌خواستند تا تاریخی برای برگزیت معین کنند. اما اکنون در شرایطی که به روشنی به این مسئله اذعان ندارند اما مشخص است که چنین چیزی رخ خواهد داد.»

مذاکرات برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت میان لندن و بروکسل از 19 ژوئن آغاز  شده است و انتظار می‌رود تا پایان مارس 2019 ادامه داشته باشد. قرار است 2 طرف در این مدت زمان قوانین جدید را تدوین کنند.

دولت بریتانیا برای شکستن بن‌بست مذاکرات حاضر به پرداخت ده‌ها میلیارد پوند شده است و از سوی اتحادیه اروپا ملزم شده در دوره گذار بعد از برگزیت ده‌ها میلیارد پوند برای حفظ روابط تجاری به بروکسل بپردازد. 

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز،‌ اسکاتلند، ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و سال 2017 مذاکرات دو ساله خروج آغاز شد که باید تا مارس 2019 به پایان برسد.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است