Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@07:23:28 GMT

تعاونی های روستایی هرمزگان حسابرسی شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۳۶۷۱

تعاونی های روستایی هرمزگان حسابرسی شدند

بندرعباس - مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: به منظور نظارت هرچه بیشتر بر عملکرد اتحادیه و شرکت های تعاونی روستایی صد درصد این تعاونی ها حسابرسی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از تعاون روستایی هرمزگان، سیروس اسدپور در نشست شورای اداری سازمان اظهارکرد: بمنظور اعتمادسازی و جلب مشارکت اعضا برای شفاف‌سازی درمعاملات اقتصادی، تعاونی‌ها گروهای مختلف جهت حسابرسی و نظارت بر کار شرکت های تعاونی روستایی هرمزگان انتخاب شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: بررسی صورت حساب های مالی، بررسی ترازنامه شرکتها و اتحادیه های تعاونی روستایی و کشاورزی و بودجه سالانه از جمله موارد حسابرسی می باشد.

اسدپور با بیان اینکه سال گذشته ۸۲ درصد تعهدات حسابرسی محقق شده تصریح کرد: امسال با تلاش حسابرسان اعزامی ۹۹ درصد اتحادیه ها و شرکت های تعاونی روستایی، تعاونی تولید و کشاورزی حسابرسی شده اند.

وی افزود: حسابرسی از این تعاونی ها توسط اکیپ های مختلف انجام شد و نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان بیان کرد: این حسابرسی ها به منظور اعتماد سازی، جلب مشارکت اعضا و شفاف سازی در معاملات اقتصادی تعاونی ها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدایت، حمایت و نظارت بر عملکرد تعاونی ها از مهمترین وظایف این سازمان است که با حساسیت و دقت خاصی در حال انجام است.

اسدپور گفت: تعاونی های روستایی نقش موثری در فعالیت های اقتصادی، توسعه و توانمندسازی روستاییان دارند و با حمایت می توانند موجب خلق ثروت در روستاها شوند.

وی با بیان اینکه عملیات حسابرسی شرکت ها، توسط اتحادیه استان انجام می شود، تصریح کرد: براساس قانون تشکیل شرکت های تعاونی روستایی در گذشته، کلیه امور نظارت و انجام حسابرسی به عهده بخش دولتی بود که در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری تصدی‌گری‌های دولتی به بخش خصوصی سازمان تعاون روستایی ۱۰۰ درصد حسابرسی‌های این شبکه را به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش خصوصی ممکن است با جزئیات فعالیت‌های شبکه تعاون روستایی آشنایی کافی نداشته باشد سیستم حسابرسی‌های عملیاتی نیز راه‌اندازی شده که به نوعی نظارت بر فعالیت بخش خصوصی محسوب می‌شود، در همین راستا، علاوه بر حسابرسی سالانه، حسابرسی موردی نیز زیر نظر کمیته نظارت انجام می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی میناخانی ظهر شنبه در مراسم روز حمل و نقل و ایمنی در محل راهداری زنجان، گفت: رعایت ایمنی موتورسیکلت اهمیت بسزایی دارد و این وسیله نسبت به خودرو بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه از تصادفات آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتورسواران بود، ابراز داشت: اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان، گفت: امروزه استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت‌های فراوان به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از گذشته است.

میناخانی تاکید کرد: هم اکنون کارخانجات کشور نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

وی گفت: در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، و باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود که راهداری استان نیز اقدامات خوبی در ارتقای فرهنگ موتورسواری انجام داده است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان بیان داشت: جمعیت راکبان در روستاها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود.

میناخانی تاکید کرد: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و متأسفانه رغبت مردم به استفاده از موتورسیکلت بیش از گذشته افزایش یافته و همین مساله موجب بروز تصادفات در جاده‌ها به ویژه شهرها شده است.

وی افزود: طبق آمارها ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان رخ می‌دهد و اغلب موتورسواران در هنگام تصادفات از ناحیه سر آسیب می‌بینند که همین مساله از نبود کلاه ایمنی ناشی می‌شود.

کد خبر 6089916

دیگر خبرها

  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت