Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از بارشهای باران و وزش باد شدید در نواحی غربی و شمالی کشور خبرداد و گفت: شدت بارشها در مناطقی از کرمانشاه، کردستان، زنجان و اردبیل خواهد بود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز نیز تا اواخر وقت بر بخشهایی از مناطقی غربی، شمال غرب، سواحل غربی خزر و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی تاثیر می‌گذارد و موجب ابرناکی و بارش باران به همراه وزش باد در این بخشها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بارشها در ساعات آتی بیشتر در برخی نقاط کرمانشاه، کردستان، زنجان و جنوب اردبیل شدت بیشتری دارد و در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی این بارشها به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: مسافران شهرهای شمالی و شمال غربی حتما پیش از سفر تجهیزات ایمنی برای سفر را همراه داشته باشند.

وظیفه با بیان اینکه کیفیت هوای تهران در دو روز گذشته به دلیل افزایش غلظت غبار در شرایط نامطلوبی قرار داشت، گفت: امروز به دلیل وزش باد مناسب و رقیق تر شدن غبار شاهد بهبود کیفیت هوا خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین در روزهای یکشنبه و دوشنبه با گذر موج بارشی بخشهایی از شمال غرب، غرب و سواحل غربی خزر با رشد ابر، بارش پراکنده و وزش باد مواجه می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، اهواز با 33 درجه بالای صفر را گرمترین و اردبیل با صفر درجه را سردترین نقاط کشور دانست و اظهار کرد: دمای هوای تهران امروز به 21 درجه بالای صفر رسید که طی دو روز آینده شاهد افزایش یک درجه‌ای دما خواهیم بود.

انتهای پیام/

R1365/P1010114/S2,23,25/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارانِ بهاری در راه ۱۸ استان

صادق ضیائیان در گفتگو با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت‌: روز آینده ۱۷ اردیبهشت با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب سواحل خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی، مناطقی از مرکز کشور و نیمه غربی کشور، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

به گزارش فارس، مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بیشینه بارش‌ها در استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان و ارتفاعات و دامنه‌های مازندران تهران و البرز خواهد بود.

به گفته وی روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در شمال غرب و غرب کشور، ارتفاعات زاگرس، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

ضیائیان افزود: روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در استان‌های ساحلی خزر، شمال غرب، شمال شرق، ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور و روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در نیمه شرقی سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق کشور بارش داریم.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده در مناطقی از مرکز و جنوب غرب کشور وزش باد شدید داریم و سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در غرب، جنوب و مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بارش سال جاری ۱۶.۶ بیشتر از سال زراعی گذشته‌

وی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۲) تا ۱۴ اردیبهشت امسال ۱۹۷.۷ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۶۹.۵ میلیمتر بود بنابراین بارش سال جاری ۱۶.۶ بیشتر از سال گذشته است.

آسمان تهران فردا ابری و بارانی است

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده گاهی ابری همراه با بارش باران، رگبار و رعد و برق و در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و فردا شب بارش پراکنده در تهران داریم، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۳ و ۱۶ درجه خواهد بود.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

اجتناب از تردد شناورها در آب‌های استان‌های خوزستان و بوشهر

‌وی ضمن اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی گفت: از روز دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ تا ظهر سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای بیش از ۳۰ نات (باد جنوب شرقی) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بین ۱.۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و فراساحلی (با تاکید بر رگبار باران و رعد و برق) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تصریح کرد: در این راستا خطر غرق‌شدن شناگران، پاره‌شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین و سنگین و اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی محتمل است.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: توصیه می‌شود منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی، در دستور کار باشد.

دیگر خبرها

  • تشدید بارش‌ها؛ آغاز موج جدید بارش‌های بهاری در سطح کشور
  • نواحی غربی کشور ۱۷ اردیبهشت ماه بارانی می‌شود/صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در کشور 
  • بارانِ بهاری در راه ۱۸ استان
  • نواحی غربی کشور ۱۷ اردیبهشت ماه بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • هشداز نارنجی سازمان هواشناسی برای برخی از مناطق کشور
  • هشدار سیل و طوفان و تگرگ به ۱۸ استان | تهران در خطر بارش‌های سیل‌آسا
  • بارندگی در این مناطق کشور ادامه دارد
  • ادامه باران در ۱۷ استان / باران جدید از دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه