Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: تا امروز ۷۹ هزار و ۵۳۹ نفر در قالب ۴۹۰ کاروان برای سفر با پای پیاده به مشهد ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، مهدی فروزان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون اقدامات صورت گرفته در رابطه با اربعین و دهه آخر صفر اظهار کرد: در ایام اربعین سال جاری سهمیه اسکان و تغذیه زائران به ۶۰ هزار نفر ارتقاء پیدا کرده است؛ ۲۰ هزار نفر در کربلا، ۱۵ هزار نفر در نجف، ۱۰ هزار نفر در مسیر نجف به کربلا، ۱۰ هزار نفر در کاظمین و پنج هزار نفر در سامرا از خدمات موکب‌های خراسان رضوی در کشور عراق بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ۱۵۰ اتوبوس به همراه دو راننده، ۱۵۰ پاکبان و سه هزار و ۵۰۰ خادم افتخاری به عراق اعزام شده‌اند و سه نانوایی با پخت روزانه ۲۰ هزار قرص نان برای رفاه زائران خدمت رسانی می‌کنند.



فروزان با اعلام اینکه ۷۰ پرستار و ۳۰ پزشک در بحث درمانی به زائران یاری می‌رسانند، گفت: تاکنون ۸۳ هزار و ۲۱۶ نفر برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین ثبت نام کرده‌ که از این تعداد، ۸۰ هزار نفر موفق به کسب ویزا شده‌اند.



مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: بلیط هواپیما از مشهد به نجف، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و روزانه دو رام قطار با ظرفیت ۷۵۰ نفر، زائران را به شهر‌های مرزی اعزام‌ می‌کنند؛ ۷۸ درصد از افرادی که برای سفر به عتبات در ایام اربعین ثبت نام کرده‌اند از مشهد و ۲۲ درصد از سایر شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند‌.



وی در مورد موکب‌های خراسان رضوی در کشور عراق، بیان کرد: 15 موکب در کربلا، ۱۷ موکب در کاظمین، ۱۰ موکب در نجف، ۱۰ موکب در مسیر نجف تا کربلا و چهار موکب در سامرا خدمت رسانی می‌کنند.



فروزان با اعلام اینکه هیچ زائری بدون ویزا نمی‌تواند به سفر عتبات مشرف شود، عنوان کرد: تمامی زائران بدون ویزا به شهرهای مرزی برگشت داده می‌شوند تا با طی روند ثبت نام، ویزای خود را دریافت کنند؛ البته بایستی به این نکته توجه شود که از صبح سه شنبه هفته جاری ویزا اربعین صادر نمی‌شود.



مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی در مورد سفر زائران به مشهد در دهه آخر صفر، بیان کرد: تا امروز ۷۹ هزار و ۵۳۹ نفر در قالب ۴۹۰ کاروان برای سفر با پای پیاده به مشهد، ثبت نام کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد

آیین زنگ سپاس معلم با حضور استاندار خراسان رضوی در دبیرستان محل تحصیلش در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در مراسم «زنگ سپاس معلم» به مناسبت گرامیداشت هفته بزرگداشت معلم که در هنرستان کارودانش جمال نصیرزاده برگزار شد، ضمن گرامیداشت معلم و روز معلم اظهارداشت: از تلاش‌ها و زحمات آنها در نقاط مختلف استان و در مدارس محتلف تشکر و قدردانی می کنم من چهار سال از سال 54 تا 58 در همین مدرسه در رشته علوم تجربی درس خوانده ام ویادآور خاطرات آن زمان در ذهنم خطور کرد.

وی افزود: برخلاف همه حرف‌هایی که معاندان و دشمنان نظام می‌زنند، مسیر انقلاب در حال طی شدن است بنابراین قله‌های افتخار را در همه ابعاد علمی، فرهنگی و سیاسی طی خواهیم کرد و مسایل و مشکلات اقتصادی جامعه نیز با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی به زودی حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن ارائه خاطرات خود،خاطر نشان کرد‌: ان‌شاالله ما شاهد خواهیم بود گذشته افتخارآمیز مردم، دانش‌آموزان و معلمان به آینده منور ختم شود و ایران موجب افتخار همه ما خواهد بود.

نظری تصریح کرد: سال 56 در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم و علت آشنایی من با انقلاب شهید جهانگیر نارنجی بود که در یک میز می‌نشستیم وی ما را با انقلاب آشنا کرد و من در مسیر ارتباط با بچه‌های انقلابی در آن منطقه قرار گرفتم. بعد از انقلاب ایشان وارد جهاد شدند و بعد در دفاع مقدس شرکت کردند و نهایت به شهادت رسیدند و مهرماه سال 57 در همین حیاط مدرسه شعار‌ها شروع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم ضمن بزرگداشت مقام معلم تاکید کرد: مقام معلم در استان با بیش از 1.5 میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس توسط استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود چرا که شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روز‌های اول انقلاب و در پله پله رشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، بر پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

سید امیر شوشتری افزود: 91 هزار دانش‌آموز از 120 هزار نفر، معتکفین استان را تشکیل دادند که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود.

وی تصریح کرد: حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی 22 بهمن و بعد انتخابات را شاهد هستیم که بیش از 2000 نفر برای اولین بار از دانش‌آموزان متوسط دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  گفت:بیش از 5000 دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان پای صندوق‌های رای رفتند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود