Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@09:33:48 GMT

خسارت پالایشگاه تهران ناچیز است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۷۴۹۵

وزیر نفت با بیان اینکه دیوان عدالت اداری وارد بررسی پرونده کرسنت شده و صدور رای آن چند ماه طول خواهد کشید؛درباره توتال هم گفت:در حال حاضر توتال کار خود را در فاز ۱۱ پارس جنوبی آغاز کرده است.
به گزارش مهر بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه مراسم معرفی مرضیه شاهدایی، قائم مقام جدید وزیر نفت و همچنین رضا نورورززاده، مدیرعامل جدید شرکت ملی پتروشیمی، با بیان اینکه خسارت ایجاد شده در چاه ۱۴۷ رگ سفید سوخت دکل حفاری و سوخت نفت روزانه را در بر می گیرد، گفت: آتش سوزی پالایشگاه تهران به جز فوت ۸ تن از کارکنان این پالایشگاه خسارت ناچیزی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: روند انجام تفاهم نامه‌ای که بین وزارت نفت و شرکت گازپروم به منظور مطالعه میدان‌های گازی کیش، فرزاد A و B و میدان پارس شمالی به امضا رسید، ادامه داد. البته این شرکت فرصت بیشتری از وزارت نفت درخواست کرد و ما این فرصت را به آنها دادیم.
این مقام مسوول با اشاره به اینکه حفاری در دریای خزر دشوار و گران است، افزود:هیچ کس در قسمت عمیق خزر کاری را شروع نکرده که بخشی از آن به دلیل اختلاف در بخش حفاری و بخشی دیگر به دلیل اکتشاف است. این در حالی است که برای توسعه نفت خزر به تازگی سه تفاهم‌نامه با لوک‌ اویل، روس نفت و یک شرکت نروژی امضا کردیم.
این عضو کابینه دولت دوازدهم درباره اینکه آیا این تهدیدهای دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا قراردادهای منعقد شده بین ایران و شرکت های خارجی را تحت تاثیر قرار می‌دهد نیز گفت: اقدام آمریکا یک جانبه‌گرایی بوده و بعید است که اتفاقی برای قراردادهایی که منعقد شده رخ بدهد. این در حالی است که در حال حاضر توتال کار خود را در فاز ۱۱ پارس جنوبی آغاز کرده است.
وزیر نفت در ادامه درباره آخرین وضعیت مهار چاه دچار آتش‌سوزی شده در منطقه رگ سفید گفت: از دو مسیر بالا و پایین جهت خاموش کردن چاه وارد عملیات شده‌ایم که از مسیر پایین باید دو حلقه چاه حفاری شود و در کل یک ماه و نیم زمان می‌برد که آتش مهار شود. گفتنی است که برای مهار آتش‌سوزی نیازی به شرکت‌های خارجی نداریم.
زنگنه درباره تعیین تکلیف پرونده کرسنت نیز گفت: دیوان عدالت اداری وارد موضوع شده ولی صدور رای آن چندین ماه طول می‌کشد.
بنابراین گزارش طرح آزمایشی توزیع سوخت با سفارش اینترنتی صبح امروز در وزارت نفت با حضور بیژن زنگنه کلید خورد.
در این طرح می توان از طریق فضای مجازی سفارش خرید بنزین داد و خودروی سیار با دریافت هزینه این کار را انجام می دهد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۷۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در بازدید از خسارت‌های ناشی از طوفان و تندباد در زیر ساخت‌های آسیب دیده برق در جزیره قشم اظهار داشت: این خسارت‌ها به میزان افزون بر ۸۹ میلیارد تومان در حال ترمیم و جبران است.

وی بر لزوم جبران خسارت‌ها در کوتاه مدت تاکید کرد و با بیان اینکه بیش از ۵۵ میلیارد تومان از این خسارت‌ها در جزیره قشم بر جای مانده است افزود: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تأمین و توزیع بهینه برق در جزیره قشم بهره‌گیری می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، با تشریح خدمات انجام شده در جزیره قشم ادامه داد: طول خطوط توزیع برق خسارت دیده در این جزیره حدود ۲۴ کیلومتر و تعداد تیرهای فشار متوسط و فشار ضعیف ۳۵۳ عدد بوده است، ۲ دستگاه ترانس نیز در حوادث تند باد و توفان خسارت دیدند که نیروهای عملیاتی این شرکت به سرعت نسبت به رفع خرابی‌ها اقدام کردند.

کریمی با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی همه پیمانکاران و نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان پای کار بودند ادامه داد: ترمیم و بازسازی شبکه‌های آسیب دیده از سیل خصوصاً در قشم و لنگه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید
  • پالایشگاه آبادان که در دولت گذشته قرار بود رایگان واگذار شود، به سوددهی رسید
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • تمجید رئیسی از اعتراضات در دانشگاه‌های غربی
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی