Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: براساس سرشماری سال ۹۵، بالغ بر ۶۵ هزار و ۴۵۰ بیکار در این استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی عصر شنبه درکارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل تصریح کرد: جمعیت فعال استان در سال گذشت ۴۱۸ هزار نفر محاسبه شده و مجموع شاغلان ۳۵۲ هزار و ۶۷۳ نفر به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد بیکاران را ۶۵ هزار و ۴۵۰ نفر برشمرد و افزود: نرخ مشارکت اقتصادی ۳۹.۴ درصد و نرخ بیکاری در این استان ۱۵.۷ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تأکید کرد: در سال ۹۵ استان اردبیل رتبه ۲۸ ام کشوری در نرخ بیکاری را کسب کرده است.

رحیمی تأکید کرد: میزان اشتغال شاغلان بخش کشاورزی در استان ۳۵.۱ درصد و در میانگین کشوری ۱۸ درصد است که بیانگر اشتغال قابل توجه در این حوزه است.

وی افزود: اشتغال بخش صنعت در کشور ۳۱.۹ درصد و در استان ۲۳.۶ درصد محاسبه شده و بیانگر اشتغال پایین بخش صنعت در این استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اشتغال بخش خدمات کشور را ۵۰.۱ درصد و در استان ۴۱.۳ درصد عنوان کرد.

به گفته رحیمی در اشتغال بخش خصوصی شاهد اشتغال ۸۷.۶ درصدی در استان و اشتغال ۸۳.۵ درصدی در کشور هستیم.

وی افزود: در مقابل اشتغال بخش عمومی و دولتی استان ۱۲.۴ درصد است که در میانگین کشوری ۱۶.۵ درصد محاسبه شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به اجرای طرح های خود اشتغالی در استان اشاره و تأکید کرد: به ویژه مطالعه و احصای فرصت های شغلی و کارآفرینی، ارائه تسهیلات یارانه دار برای اشتغال زایی و حمایت از طرح های اشتغال زا اشاره کرد.

فروش تولیدات مشاغل خانگی با مشکل مواجه است

رحیمی همچنین بخشی از برنامه های این اداره کل را حمایت از مشاغل خانگی عنوان و اضافه کرد: سال گذشته برای هزار و ۶۶۷ مورد شغلی و در هفت ماهه نخست امسال برای هزار و ۶۲ مورد شغلی مجور صادر شده است.

وی افزود: سال گذشته به ۶۷۶ شغل تسهیلاتی برابر با سه میلیارد و ۶۲۲ میلیون تومان و در هفت ماهه نخست امسال به ۱۸۷ شغل تسهیلاتی بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۱ قانون مشاغل خانگی شهرداری ها موظف هستند به صورت دوره ای مکان مناسب برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی تدارک ببینند که در این راستا با مشکل مواجه هستیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم

  به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عبدالمجید شاکری گفت: همه معلمان، آموزگاران و اساتید دانشگاه روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با ارائه کارت شناسایی می‌توانند از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی فرهنگی مشارکت‌کننده در این طرح، به صورت رایگان یا با تخفیفات ویژه بازدید کنند.   معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: بازدید از خانه لاریها، زندان اسکندر، نارین قلعه و باغ جهانی پهلوان پور مهریز در این روز برای فرهنگیان رایگان است، همچنین باغ جهانی دولت‌آباد و موزه آب با ۵۰ درصد تخفیف، قنات جهانی زارچ و موزه اسناد و نسخ مهربان پولادی با ۶۰ درصد تخفیف، موزه دیدنی‌های یزد با ۴۰ درصد تخفیف و موزه نور و روشنایی با ۸۰ درصد تخفیف در این طرح مشارکت دارند.   وی گفت: این طرح در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان با ارائه کارت شناسایی معتبر به همراه ۴ نفر از اعضای خانواده در نظر گرفته‌شده است.   در تقویم رسمی کشور ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز بزرگداشت مقام معلم نام‌گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار نفر در استان در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳