Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@22:18:44 GMT

"دولت افغانستان" بودجه ۱۳۹۷ را تصویب کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۰۱۸۹

'دولت افغانستان' بودجه ۱۳۹۷ را تصویب کرد

خبرگزاری میزان- کابینه "افغانستان" بودجه سال ۱۳۹۷ را که سقف آن بیش از ۵.۱ میلیارد دلار است، تصویب کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، کابینه افغانستان بودجه سال ۱۳۹۷ را که سقف آن بیش از ۵.۱ میلیارد دلار است، تایید کرد از مجموع بودجه سال آینده بیش از ۲.۳ میلیارد دلار آن از منابع داخلی و مبلغ ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیارد دلار آن از کمک‌های خارجی تأمین خواهد شد.

از این میان ۱.۳ میلیارد آن به فقط به بخش توسعه افغانستان اختصاص داده شده و در طول سال‌های گذشته بیشترین بودجه برای امنیت اختصاص داده شده است و بخش اندک آن در حوزه‌های کشاورزی، بهداشت و نظام آموزشی اختصاص داده شده است.

بودجه سال آینده در حالی مورد تایید و تصویب کابینه قرار گرفته است که بیش از ۱۰۹ میلیون دلار کسر بودجه دارد، دولت افغانستان اعلام کرده که کسر بودجه را از طریق وام جبران خواهد کرد.

بودجه سال آینده افغانستان در حالی به تصویب رسیده است که همه ساله شماری زیادی از وزرای کابینه به دلیل مصرف نکردن نیم از بودجه خود به مجلس نمایندگان فراخوانده می‌شوند و سلب صلاحیت می‌شوند.

البته هنوز مشخص نیست که بودجه سال ۱۳۹۷ از سوی مجلس نمایندگان تایید می‌شود یانه در قانون اساسی افغانستان بعد از تایید بودجه سال کل کشور توسط کابینه نخست به مجلس سنا و بعد از آن به مجلس نمایندگان فرستاده می‌شود.

کابینه کشور بودجه سال ۱۳۹۷ را که سقف آن بیش از ۵.۱ میلیارد دلار است، تایید کرد بودجه ای که بیش از نیم آن از آدرس کشورهای خارجی به افغانستان می‌آید.

از مجموع بودجه سال آینده بیش از ۲.۳ میلیارد دلار آن از منابع داخلی و مبلغ ۲.۷ میلیارد دلار آن از کمک‌های خارجی تأمین خواهد شد و از این بین ۱.۳ میلیارد آن به فقط به بخش توسعه افغانستان اختصاص داده شده است.

این در حالی است که در طول سال‌های گذشته افغانستان از لحاظ توسعه اقتصادی و رشد علمی رشد چشم‌گیری نداشته است که این بیشتر از کمبود بودجه در این بخش نشات می‌گیرد.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان

سخنگوی دولت از تأیید اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در هیئت دولت و شورای نگهبان و ابلاغ آن برای اجرای خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در صفحه اجتماعی خود در فضای مجازی نوشت:

«به‌ منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، مؤثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیئت دولت رسید. این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.»

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند