Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل امتداد نیوز، هفته‌نامه “اشترن” در مطلبی به خشونت، کشتار جمعی و تجاوز و غارت ارتش میانمار علیه پناهندگان روهینگیایی اشاره کرده نوشت: ارتش میانمار بر اساس اطلاعات ناظران بین المللی با سختگیری و شدت عمل بالایی علیه روهینگیایی‌ها رفتار می‌کند.

بیش از ۶۰۰ هزار روهینگیایی از اواخر آگوست از کشورشان فرار کرده و به کشور همسایه خود بنگلادش پناهنده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط در کمپهای پناهندگان در بنگلادش بسیار بد است.

“تامارا لوو” از کارشناسان «سازمان حمایت از کودکان Save The Children» هفته‌هاست که در اردوگاه پناهندگان روهینگیایی در بنگلادش حضور داشته است.

وی درباره شرایط پناهندگان روهینگیایی این طور می‌گوید که وضعیت بهداشتی به‌خصوص در این اردوگاه‌ها بسیار بد است. امکانات بهداشتی به‌ندرت در این مناطق وجود دارد. انسان‌ها هیچ حمامی در دسترس ندارند. برخی جاها پمپ‌های آبی وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد. آن‌ها برای شست‌وشو و استحمام هم از این پمپ‌های آب استفاده می‌کنند. بسیاری از روهینگیایی‌ها که دسترسی به این پمپ‌های آب ندارند از آب‌های جاری و رودخانه‌ها استفاده می‌کنند که این آب‌ها هم طبیعتاً کثیف هستند. این پناهندگان همچنین به‌اندازه کافی سرویس‌های بهداشتی در اختیار ندارند. حدود ۱۰ هزار پناهنده هر روز به این اردوگاه‌ها می‌رسند.

بر اساس اطلاعات سازمان «کودکان را نجات دهیم» بین این پناهندگان تا به حال حدود ۲ هزار پناهنده زیر سن قانونی بدون همراه وجود داشته است.

به‌گفته “تامارا لوو” برخی کودکان کاملاً تنها به اردوگاه‌ها در بنگلادش می‌آیند چرا که یا از والدین خود در هرج‌ومرج و مسیر فرار جدا شده‌اند و یا والدین آن‌ها کشته شده‌اند. همچنین بین بزرگسالان هم تجربیات سختی وجود دارد. اما برای بچه‌ها شرایط فاجعه‌بارتر است چرا که آن‌ها بعضاً حتی نمی‌فهمند چرا حالا در این اردوگاه‌ها هستند و چرا نمی‌توانند به مدرسه بروند و چرا دیگر هیچ دوستی ندارند.

سازمان ملل در کنفرانسی در ژنو وعده کمک‌هایی بالغ بر ۳۴۰ میلیون دلار را از کشورها دریافت کرد که به‌گفته خانوم لوو این کمک‌های مالی واقعاً نمی‌تواند با سرعت کافی به این منطقه برسد.

وی همچنین گفت: من روزانه با ده‌ها نفر از مردان و به‌خصوص زنان و کودکان روهینگیایی در این اردوگاه‌ها صحبت می‌کنم. آن‌ها به من توضیح می‌دهند که در میانمار چه رنج‌هایی کشیده‌اند و در این اردوگاه‌ها در چه شرایطی قرار دارند.  توضیحاتی که من از آن‌ها شنیده‌ام بسیار وحشتناک است. من با نوجوانانی صحبت کرده‌ام که با چشم خود شاهد قتل والدینشان توسط نظامیان میانمار بوده‌اند.

کشور میانمار این اقلیت مسلمان را به‌عنوان مهاجران غیرقانونی مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این کشور از اعطای تابعیت این کشور به روهینگیایی‌ها با وجود اینکه از قرن نوزدهم در این کشور زندگی می‌کنند خودداری می‌کند.

به‌گفته “تامارا لوو” مردم بنگلادش به‌خوبی از روهینگیایی‌ها استقبال می‌کنند. اما بنگلادش یکی از فقیرترین کشورها در منطقه است. آن‌ها خودشان به‌اندازه کافی مسئله دارند. اما استقبال آن‌ها از این پناهندگان مثبت و غافلگیرکننده است.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد انتظار هجوم بیش از ۱٫۲ میلیون روهینگیایی از میانمار به بنگلادش را دارد. یکی از هماهنگ‌کنندگان کمک‌های اضطراری سازمان ملل بر این عقیده است که با وجود پول و کالاهای کمکی سازمان ملل ما باید برای این منظور آماده باشیم که این بحران تا فوریه حل نشده و همچنان پول بیشتری نیاز باشد.

انتهای پیام/*

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه

مردم یک روستا در هند برای رای دادن در انتخابات سراسری به سمت شعبه اخذ رای می روند./ خبرگزاری فرانسه بازدید نخست وزیر انگلیس از کارخانه ایرباس در "هرتفوردشایر" انگلیس/ PA بازدید وزیر خارجه انگلیس از یک مدرسه آموزش زبان انگلیسی در پایتخت مغولستان/ خبرگزاری فرانسه دستگاه خنک کننده هوا در شهر داکا بنگلادش/ نورفوتو حمله اسرائیل به خانه های مسکونی مردم در جنوب لبنان/ خبرگزاری فرانسه ساحل شهر رفح در جنوب نوار غزه/ خبرگزاری فرانسه مهاجرت تابستانه فلامینگوها به دریاچه ای در شهر آنکارا ترکیه/ خبرگزاری آناتولی تظاهرات مخالفان در مقابل کاخ ریاست جمهوری آرژانتین در شهر بوینوس آیرس علیه سیاست های اقتصادی دولت/ آسوشیتدپرس شعار نوشته شده روی دیوار پله های ورودی دانشگاه جورج داشنگتن در پایتخت آمریکا از سوی دانشجویان حامی فلسطین: "جو بایدن کودک کُش"/ زوما دستگیری معترضان حامی فلسطین در پایتخت آمریکا/ زوما مراسم رژه سالانه " سیک ها" در شهر نیویورک آمریکا/ زوما حضور یهودیان ضدصهیونیست در تظاهرات هفتگی حامیان فلسطین در شهر لندن/ زوما تیمی از کارشناسان خارجی، بمب بزرگ منفجر نشده ای را که توسط هواپیماهای جنگی اسرائیل به اردوگاه "نصیرات" در مرکز نوار غزه پرتاب شده را بازرسی می کنند./ APA رقصنده سنتی نقابدار در یک جشن سنتی در کاتماندو نپال/ زوما اردوگاه آوارگان جنگ داخلی سودان در کشور همسایه چاد/ گتی ایمجز خشک کردن ماهی در ساحل سنگال/ رویترز کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا

دیگر خبرها

  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان