Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@19:49:22 GMT

چین و روسیه مصمم به کنار گذاشتن دلار

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۰۹۲۶

چین و روسیه مصمم به کنار گذاشتن دلار

در حالی که چین و روسیه در حال برنامه‌ریزی برای تمدید سوآپ ارزی یوان و روبل برای سه سال دیگر هستند، دو کشور قصد دارند استفاده از ارزهای ملی در مبادلات دوجانبه خود را به حداکثر برسانند.

سکو و روسیه در حال برنامه‌ریزی برای تمدید توافق سوآپ ارزی روبل و یوان برای یک دوره سه ساله دیگر به ارزش 25 میلیارد دلار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، دو کشور قصد دارند استفاده از ارزهای ملی در مبادلات دوجانبه خود را نیز هرچه افزایش دهند.

کارشناسان بر این باورند که این چشم‌انداز به کاهش وابستگی دو کشور به دلار آمریکا منجر خواهد شد.

طی هفته جاری میلادی نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: مقامات مالی دو کشور در حال کار برای تمدید توافق سوآپ ارزی روبل و یوان برای سه سال آینده هستند.

معاون نخست‌وزیر روسیه نیز اعلام کرده است در سال 2016 سهم ارزهای ملی دو کشور در کل مبادلات دوجانبه چین و روسیه در صادرات کالای روسی 13 درصد و در واردات روسیه 16 درصد بوده است.

در نیمه نخست سال 2017 این شاخص‌ها به ترتیب به 16 و 17 درصد افزایش یافته است.

هر دوی کشور چین و روسیه متعهد هستند تا استفاده از ارزهای ملی روبل و یوان را در مبادلات دوجانبه افزایش دهند که این به معنای کاهش قریب‌الوقوع سهم دلار در مبادلات بین دو کشور است.

مهدی مهدی‌اف کارشناس روس، معتقد است این یک حقیقت است و هر دو کشور چین و روسیه در حال کار برای بستن قراردادهای چندجانبه ارزی با دیگر کشورهای عضو بیریکس هستند.

مهدی‌اف تأکید کرد: معامله با ارزهای ملی بین کشورها از آنها در برابر بحران‌های خارجی محافظت کرده و به آنها کمک می‌کند تا از نوسانات بازار ارز دور بماند. توافقات سواپ ارزی همچنین به کشورها در کاهش کسری بودجه خود کمک می‌کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۰۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟

جعفرزاده ایمن‌آبادی از قیمت پایین فروش نفت ایران انتقاد کرد و گفت: وقتی روسیه تا ۶۰ دلار معاف است، ما چگونه می‌توانیم زیر قیمت ۶۰ دلار او نفت بدهیم؟

 

به گزارش اقتصاد ۱۰۰ ، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس، با اشاره به درآمد نفتی کشور گفت: اگر بخواهم واضح به شما بگویم ما الان نفت نمی‌فروشیم، خیلی عذرمی‌خواهم، اما با این قیمت برای فروش نفت مثل این است که مال دزدی را به حراج گذاشته باشیم. این اسمش نفت فروشی نیست.

وی ادامه داد: من ریز فروش نفت در چند سال اخیر را دارم از سال ۱۴۰۰ به بعد ۲۲ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته‌ایم که حداقل و کف آن باید بالای ۴۰ میلیارد دلار می‌بود یعنی ما در چند مرحله برای فروش نفت تخفیف می‌دهیم. اسم این نفت فروشی نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: بنده آمار دقیق را نیز دارم، اینکه می‌گویند ما ۹ درصد فروش نفت به چین را به آقازاده‌ها می‌دهیم و همینطور کشتی ما توسط تجار عرب بررسی می‌شود، این‌ها اصلا حقیقت ندارد و اینچنین نیست. وقتی روسیه تا ۶۰ دلار معاف است، ما چگونه می‌توانیم زیر قیمت ۶۰ دلار او نفت بدهیم؟

دیگر خبرها

  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد