Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:39:52 GMT

خانه تکانی در حزب جلال طالبانی

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۱۲۸۴

خانه تکانی در حزب جلال طالبانی

بغداد - ایرنا - انجمن رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق در نشستی که روز شنبه در سلیمانیه برگزار شد دفتر سیاسی این حزب را به اتهام همراهی با حزب دموکرات تحت رهبری مسعود بارزانی، منحل کرد.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، اتحادیه میهنی کردستان عراق که بعد از بیماری جلال طالبانی رهبر خود دچار اختلافات داخلی شد در روزهای اخیر با تشدید اختلافات داخلی و تمایل گروهی از اعضا به مسعود بارزانی روبرو شد که برای حل این اختلافات، انجمن رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق در شهر سلیمانیه تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکثریت اعضای انجمن رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق اعضای دفتر سیاسی حزب را متهم به همراهی با حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی کرده و بر این باور هستند که این افراد منافع خود را در گرو همکاری با حزب دمکرات کردستان عراق قرار داده اند.
این اعضا، نمونه بارز این همکاری را همکاری با بارزانی در برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق می دانند.
در نشست روز شنبه، همچنین اعضای کمیته رهبری تصمیم گرفتند 10 نفر از اعضای را به همراه کوسرت رسول علی معاون اول حزب تا زمان برگزاری کنگره - که قرار است براساس برنامه اعلام شده در 31 ژانویه 2018 میلادی (11 بهمن) برگزار شود - تصمیم گیرنده حزب باشند.
آسو مامند عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق در خصوص این نشست به رسانه های کرد عراقی گفت: دو روز دیگر انجمن رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق به منظور تعیین کمیته ای اجرایی برای مدیریت امور حزب بار دیگر تشکیل جلسه خواهد داد.
وی افزود: در نشست دو روز آینده در خصوص کمیته اجرایی که از 11 نفر تشکیل خواهد شد، تصمیم گیری می شود، همچنین زمان برگزاری کنگره نیز تعیین خواهد شد.
به گفته این مقام اتحادیه میهنی کردستان عراق از این پس تصمیمات مهم در انجمن رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق اتخاذ خواهد شد.
این در حالی است که رسانه های وابسته به اتحادیه میهنی کردستان عراق در خصوص تصمیمات گرفته شده سکوت اختیار کرده اند.
یک عضو کمیته رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد این انجمن تنها رای به منحل کردن دفتر سیاسی داده و تصمیم دیگری اتخاذ نکرده است.
وی افزود: اعضای انجمن رهبری حزب از وضعیت کنونی حزب و تصمیماتی که در همراهی با حزب رقیب گرفته می شود، ناراضی و امیدوار است با این تصمیمات روند تصمیم گیری ها در حزب سالم تر و منطقی تر شود.
در طول سال های اخیر بخصوص از قبل از همه پرسی تاکنون بسیاری از اعضای دفتر سیاسی حزب با حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی همراهی کردند که این همسویی به دفعات مورد اعتراض اعضای انجمن رهبری حزب قرار گرفته است.
شبد**خاورم*351*5*380**1379
انتشار دهنده: هادی افتخاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند

«حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰ نظامی ترکیه در منطقه «عمادیه» با سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفتند.

طبق اعلام این گروه، یک بالگرد ترکیه نیز که قصد فرود در «شیلادزی» دهوک را داشت، هدف قرار گرفت و از فرود آن جلوگیری شد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به پ. ک. ک که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • لاپورتا:حفظ ژاوی برای یک فصل دیگر بهترین تصمیم است
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم/ تشکر رهبری از ورزشکران بی سابقه بود
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • تنش در بین اعضای هیئت مدیره بارسلونا در پی تغییر نظر ژاوی
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار کردستانی در کنکور سراسری