Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-28@16:12:20 GMT

خاطرات تلخ و تکان دهنده کودکان ایزدی از جنایات داعش

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۲۳۵۳

کودکان ایزدی داستان‌های تکان دهنده‌ای از وحشی‌گری گروه تروریستی داعش را به اشتراک گذاشته‌اند.

به گزارش شریان نیوز، به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ کودکان ایزدی که همزمان با سلطه گروه تروریستی داعش بر بخش‌هایی از عراق و سوریه به شدت مورد آزار و اذیت آن‌ها قرار گرفته اند، پس از رهایی از ظلم و ستم این گروه تکفیری، داستان‌های تکان دهنده‌ای از وحشی‌گری آن‌ها را به اشتراک گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان ایزدی پس از رهایی از چنگال داعش از تجربیات ترسناک خود سخن گفته اند.

یک دختر ایزدی به همراه برادرش در مصاحبه با بی بی سی شرکت کردند. دختر گفت: یکبار در خیابان سر یک نفر را بریدند. برادرش اضافه کرد: آن‌ها من و سایر بچه‌هایی که آنجا بودند را وادار کردند تا با سر بریده فوتبال بازی کنیم. آن سر تازه بریده شده بود.

یک پسر ۱۴ ساله ایزدی به نام «زاهد» که به تازگی پس از سه سال اسارت توسط داعش، پیش پدرش بازگشته بود، در پاسخ به این سوال که تروریست‌ها چه نظری درباره قرآن دارند، گفت: آن‌ها معتقدند که در مسیر درست قرار دارند. آن‌ها به ما می‌گفتند اگر در خطوط مقدم جنگ با کفار کشته شوید به بهشت می‌روید.

گروه تروریستی داعش ۵ ماه پیش «زاهد» را برای جنگ به مرز سوریه اعزام کرده بود. زاهد در این باره گفت: آن‌ها قصد داشتند فرودگاه دیرالزور را بار دیگر تسخیر کنند. ما از این فرصت برای فرار استفاده کردیم، ولی یکی از آن‌ها به پای من شلیک کرد.

پدر زاهد ضمن ابراز نگرانی از تاثیرپذیری پسرش از عقاید تروریست‌ها اظهار داشت: رفتار او در حال حاضر عادی است، ولی به شدت به دنبال فیلم‌های داعش در رسانه‌های اجتماعی و فیس بوک است. تلفن را از او دور می‌کنم، ولی نمی‌توانم بیش از اندازه او را محدود کنم.

روز جمعه نیروی‌های دولتی سوریه با وارد کردن ضربه بزرگی به تروریست ها، شهر شرقی دیرالزور را آزاد کردند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی


 به گزارش تابناک، دولت فدرال سومالی اعلام کرد: طی چند هفته اخیر ۱۰۰ تن از تروریست‌های وابسته به گروه الشباب در مناطق مختلف کشور خود را تسلیم مقامات دولتی کردند.

در بیانیه دولت موگادیشو آمده است: ده‌ها تن تروریست وابسته به الشباب در ایالت‌های گلمدگ، هیرشبیلی، جوبالند، موگادیشو و مناطق جنوب غربی کشور خود را تسلیم مقامات دولتی کردند.

به نوشته روزنامه سومالی جدید چاپ موگادیشو، در این بیانیه با اشاره به عفو عمومی رئیس جمهور سومالی تصریح شده است: این عفو بستری را فراهم می‌آورد تا افراد مسلح با کنار گذاشتن اقدامات خشونت آمیز به جامعه بازگردند و زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

دولت سومالی با استقبال از جدا شدن افراد مسلح از گروه‌های تروریستی تاکید کرد: مبارزه با افراط گرایی و تروریست ادامه خواهد داشت تا ثبات و امنیت بر کشور حاکم شود.

الشباب یک گروه ترویستی وابسته به القاعده است که فعالیت خود را در سومالی از سال ۲۰۰۴ شروع کرده و با انجام عملیات تروریستی ثبات و امنیت این کشور و شاخ آفریقا را برهم زده است.

با انتخاب «حسن شیخ محمود» به عنوان رئیس جمهور سومالی، مبارزه با گروه تروریستی الشباب با قدرت و توان بیشتری ادامه یافت و ارتش این کشور با کمک مردان مسلح قبایل سومالی توانست مناطق زیادی از این کشور را از سیطره عناصر الشباب آزاد کند.

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • جزئیات تازه و تکان‌دهنده از خودکشی سمیرا آل سعیدی
  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • داعش در افغانستان از بین رفته است