Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دفتر منطقه‌ای امتداد نیوز، هفته گذشته گزارش‌هایی درباره برافراشته شدن پرچم داعش در شهرستان «درقد» ولایت تخار که مرز مشترک با تاجیکستان دارد منتشر شد.

«محمد عمر» فرمانده پلیس شهرستان درقد به «سلام وطندار» گفته بود که جنگجویان حزب اسلامی با برافراشتن پرچم داعش در این شهرستان به این گروه تروریستی پیوسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده پلیس شهرستان درقد تأکید کرد که این شهرستان در کنترل طالبان قرار دارد و طالبان به گروه تروریستی داعش اجازه فعالیت نمی‌دهد.

رادیو «آسیای میانه» به‌نقل از منابع محلی نوشت: پرچم داعش تنها برای لحظاتی در منطقه «نورخیل» این شهرستان برافراشته شده بود که از سوی طالبان سرنگون شد، اما برافراشته شدن آن توسط جنگجویان سابق حزب اسلامی را پرسش‌برانگیز دانست.

در ادامه گزارش این رادیو آمده است: «آیا برافراشته شدن پرچم داعش یک شوخی بوده و یا نشان‌دهنده فعالیت‌های اطلاعاتی در این منطقه است؟ اما پیوستن اعضای حزب اسلامی حکمتیار که از سوی برخی امیر اصلی و اعلان‌نشده داعش در افغانستان ارزیابی می‌شود، چه پیامی می‌تواند داشته باشد؟».

از سوی دیگر «محمد خواجه الغاخاجه یوف» سخنگوی ریاست مرزبانی کمیته امنیت ملی تاجیکستان گفته است که برافراشته شدن پرچم داعش در مرزهای کشورهای مشترک المنافع گرچه برای مدتی کوتاه بوده اما باید جدی گرفته شود.

وی افزود که نیروهای مرزی دولت تاجیکستان مرز این کشور با افغانستان را به‌شدت تحت نظارت دارد، اما طالبان از سال ۲۰۱۵ میلادی تا کنون هرگز به مرزهای تاجیکستان حمله نکرده‌اند.

این در حالی است که حکمتیار رهبر حزب اسلامی قبل از این نیز از جنگجویان این حزب خواسته بود که در درگیری بین گروه تروریستی داعش و طالبان از داعش حمایت کنند.

با این حال چندی قبل نیز «عطا محمد نور» والی بلخ به حکمتیار رهبر حزب اسلامی هشدار داده بود که اگر بیعت خود را از گروه تروریستی داعش پس نگیرد در هرجایی که سر بلند کند مورد سرکوب قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/.*

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • در دیدار مهم امروز فرمانده کل ارتش با دانشجویان چه گذشت؟
  • انعکاس صدای انتخابات در رادیو
  • شهیدان راهنمایان جامعه محسوب می‌شوند
  • معرفی برنامه‌های رادیو برای دور دوم انتخابات
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • برنامه های رادیو برای دور دوم انتخابات معرفی شد
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان