Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل امتداد نیوز، رژیم صهیونیستی به‌جز جنگ سال ۱۹۷۳ که طی آن در دو جبهه درگیر بود تا کنون در بیش از یک جبهه مشغول به جنگ نشده است، اما این بار در سال ۲۰۱۷ از دو منطقه به کسانی که آنها را دشمن شماره یک خود تعریف کرده، حمله کرده است. صهیونیست‌ها طی یک هفته گذشته (طبق تعریف ارتش رژیم صهیونیستی) از دو جبهه جنوبی و شمالی، یعنی نوار غزه و جبهه جولان به نیروهای مقاومت ضربه زده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله به تونل مقاومت در نوار غزه

در حمله نخست یک تونل مربوط به جنبش جهاد اسلامی فلسطین را در منطقه خان‌یونس در جنوب نوار غزه با ۵ راکت هدف قرار دادند. در این حمله، ۱۲ نفر از نیروهای مقاومت به شهادت رسیدند؛ ۷ نفر در آغاز حمله و ۵ نفر نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی. براساس آخرین اخبار واصله صهیونیست‌ها در این حمله از سلاح جدیدی استفاده کرده‌اند. این حمله هدفمند بوده و آنها طی روزهای اخیر به‌سمت مبادله اسیران روی آورده‌اند، به این معنی که صهیونیست‌ها اعلام کرده‌اند تنها در صورتی اجازه خارج کردن پیکرهای شهدای باقی‌مانده در تونل مقاومت را می‌دهند که مقاومت فلسطین در نوار غزه، زنده یا کشته سربازان این رژیم را که از سال ۲۰۱۴ طی جنگ ۵۱روزه در اختیار مقاومت قرار دارد بازپس دهد.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است قصد دارد بخش دیگری از تونل نامبرده را که در فلسطین اشغالی قرار دارد منهدم کند.

حمله به شمال شرق سوریه

تنها ۲ روز پس از حمله صهیونیست‌ها به تونل مقاومت در نوار غزه، هواپیماهای رژیم صهیونیستی با تجاوز به خاک سوریه، اقدام به بمباران منطقه صنعتی حسیاء در  شهر حمص سوریه کرد. براساس ادعای اولیه صهیونیست‌ها این مناطق در اختیار حزب‌الله لبنان بوده است و در آن تسلیحاتی که امنیت این رژیم را تهدید می‌کرده، وجود داشته است. به‌گفته شاهدان عینی انفجار مهیبی بر اثر این انفجار رخ داد که احتمالاً به‌دلیل انفجار انبار مهمات می‌تواند باشد. ارتش سوریه با موشک زمین به هوا، نسبت به این حمله واکنش نشان داد و وزارت خارجه این کشور نیز طی دو نامه به سازمان ملل از دبیرکل و شورای امنیت خواست این اقدام را محکوم کرده، نسبت به آن واکنش مناسب نشان دهند.

حمله به جولان توسط النصره

دو روز پس از حمله نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به شهر حمص، مجموعه‌ای از گروه‌های زیرمجموعه جبهة النصرة با هماهنگی صهیونیست‌ها وارد منطقه «حضر» در قنیطره شدند. این گروه از سه مسیر تلاش کردند نیروهای دولت و مقاومت را به عقب برانند اما موفق نشدند. در این عملیات تعدادی از نیروهای گردان دروزی‌های قنیطره کشته شدند. به‌گفته منابع آگاه این حمله از هفته‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود و با هماهنگی کامل با انتقال نیروهای مهاجم به‌دست صهیونیست‌ها صورت گرفت.

وضعیت سرزمین‌های اشغالی

مناطقی که در فوق به آنها اشاره شد همگی مد نظر صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند و در وضعیت قرمز امنیتی قرار دارند. صهیونیست‌ها در همه این مناطق به اقداماتی احتیاطی دست زده‌اند.

در نوار غزه صهیونیست‌ها از کشاورزان اطراف غزه خواستند تا منطقه را ترک کنند. ساخت دیواری که در اطراف غزه از مدت‌ها قبل آغاز شده بود نیز به‌دست صهیونیست‌ها متوقف شد. سیستم دفاع موشکی موسوم به «گنبد آهنین» را هم در مناطق اطراف غزه مستقر کردند، با این حال آوی دیختر، رئیس سابق دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آن واهمه دارد که جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پاسخ به این اقدام صهیونیست‌ها، در کرانه باختری به صهیونیست‌ها ضربه‌ای بزنند.

در منطقه شمالی اخبار روزهای اخیر حکایت از آن دارد که رژیم صهیونیستی قصد دارد در مرزهای فلسطین اشغالی با جنوب لبنان دیوار حائل بسازد. از سوی دیگر طی هفته گذشته یک بار در تل‌آویو و یافا، آژیر خطر در نیمه‌شب به صدا درآمد و ۲ میلیون یهودی را هراسان به پناهگاه برد.

از سوی دیگر به‌گفته برخی رسانه‌های صهیونیستی، هواپیماهایی که به سوریه حمله کردند به‌دلیل تمرین‌های مستمری که داشته‌اند و در عملیات فرار از موشک‌ها تخصص کسب کرده‌اند توانستند از مهلکه فرار کنند. صهیونیست‌ها از زمان حمله به تونل مقاومت تعداد زیادی از نیروهای احتیاط خود را نیز فراخوانده‌اند.

عاموس هارئیل، کارشناس نظامی شبکه ۲ و ۱۰ رژیم صهیونیستی این هفته در تحلیلی گفت، رژیم صهیونیستی در حالت فوق العاده امنیتی قرار گرفته است و هر آن با حالتی فوق العاده مواجه می‌شود، این در حالی است که بیشتر مردم از این وضعیت‌های فوق العاده باخبر نمی‌شوند و تنها در صورت اقدامی مثل به صدا در آمدن آژیر خطر کمی آن را لمس می‌کنند.

اینها همه در حالی مطرح می‌شود که نظرسنجی‌های اخیر از کاهش محبوبیت نتانیاهو حکایت دارد. برخی رسانه‌های صهیونیستی از درخواست یهودیان فلسطین اشغالی برای کناره‌گیری نتانیاهو خبر داده‌اند و برخی اخبار از امکان برهم خوردن ائتلاف دولت نتانیاهو و انتخابات پیش از موعد سخن می‌گویند.

جمع‌بندی

داده‌های فوق اگر به نگاه بزرگ‌بینانه به رژیم صهیونیستی تعبیر نشوند همگی حکایت از دستپاچگی صهیونیست‌ها در عملکردشان حکایت دارند. آنها که هیچ گاه در چند جبهه نجنگیده‌اند براساس راهبرد نظامی خود که دو سال قبل منتشر ساختند خود را برای حضور در بیش از یک میدان آماده می‌کنند. اما آنها خود بهتر از هر کس می‌دانند که از حیث نیروهای انسانی قدرت انجام این کار را ندارند، لذا با اقدامات پیشدستانه و فرار رو به جلو تلاش می‌کنند به حساب خودشان از مواجهه در بیش از یک میدان پیش از وقوع جلوگیری کنند.

صهیونیست‌ها از حضور مقاومت در جبهه جولان و قدرتی که پس از حضور در سوریه یافته به‌شدت در هراسند. از سوی دیگر مقاومت فلسطین در نوار غزه را طی قرن ۲۱ نتوانسته‌اند مهار کنند و حال که به‌خیالشان با آتش‌بس پس از جنگ ۲۰۱۴، حدود ۳ سال آرامش را تجربه کرده‌اند، آتش شعله‌وری را ورای مقاومت می‌بینند که پس از سوریه به‌سمت آنها حمله‌ور خواهد شد.

هارئیل که در بالا از او کلامی نقل شد نکته قابل توجهی را ذکر می‌کند او می گوید تمامی اقداماتی که اخیراً از سوی صهیونیست‌ها صورت گرفته، همگی اقدامات امنیتی بوده است، حال اگر این اقدامات به عرصه سیاسی کشیده نشود و از سوی سیاسیون دنبال نشود، وضعیت خیلی نامناسبی را برای صهیونیست‌ها رقم خواهد زد.

انتهای پیام/*

 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم

به گزارش همشهری آنلاین «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه در حساب کاربری خود در ایکس گفت اگر دستیابی به توافق تبادل اسرا صورت بگیرد، حمله نظامی اسرائیل به رفح به تعویق می افتد.

در همین زمینه، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: «اگر انتخاب بین توقف جنگ در غزه و انعقاد توافق اسرا است، پس باید به سمت توافق پیش برویم.»

همچنین امروز خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه پس از انتشار پیام ویدئویی القسام درباره کشته شده ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در حملات رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کردند: اسرائیل باید انتخاب کند، حمله به رفح یا توافق برای مبادله اسرا؟!

خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند: «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

القسام به تازگی در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

کد خبر 847609 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد