Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - عضو هیات مدیره و معاون توانمندسازی بنیاد علوی از اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری با هدف حمایت از تولید داخلی و اشتغال زایی در استان های شمالی خبر داد و گفت: تسهیلات یارانه دار به تولید ماهیان خاویاری داده می شود.

احمد حاج علی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی و اشتغال زایی از جمله اهداف کلیدی طرح پرورش ماهیان خاویاری است، افزود: این طرح در استان های گلستان، مازندان و گیلان اجرا می شود و در افق پنج ساله آن، ایجاد 100 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری هدف گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هدف این طرح، کمک به تولید و پرورش ماهی های خاویاری است زیرا خاویار ایرانی برند ارزشمندی در عرصه بین المللی به شمار می آید و تولید این محصول صادراتی نسبت به گذشته کاهش یافته است و اکنون اجرای این طرح، می تواند به افزایش تولید گوشت ماهیان خاویاری و خاویار کمک کند تا بتوانیم تولید و صادرات این محصول ایرانی را افزایش دهیم و جایگاه آن در عرصه بین المللی و صادرات حفظ شود.
حاج علی زاده با بیان اینکه برای هر مزرعه، بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کنیم، گفت: پیش بینی شده است که به طور میانگین در هر مزرعه 20 تن گوشت ماهی و 2.5 درصد معادل 500 کیلوگرم خاویار تولید شود و در بازه زمانی پنج ساله، 100 مزرعه پرورش خاویاری با 2 هزار تن گوشت ماهی و 50 تن خاویار برنامه ریزی شده است.
وی درباره شرایط بهره مندی از تسهیلات این طرح گفت: زمین و فضای مناسب، دانش فنی و تحصیلات مرتبط همچنین تایید اداره کل شیلات استان ها برای دارا بودن شرایط یاد شده از جمله مواردی است که برای دریافت تسهیلات طرح پرورش ماهیان خاویاری لازم است و در واقع اداره کل شیلات باید فرد متقاضی را از نظر فنی و آورده مالی تایید کند.
حاج علی زاده با اشاره به اینکه طرح یاد شده از اواخر سال گذشته شروع شده است، اظهار کرد: این طرح با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیاد علوی، سازمان شیلات ایران، استانداری های استان های شمالی و بانک سینا در حال انجام است.
معاون توانمندسازی بنیاد علوی خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی برای واجدان شرایط از طریق بانک سینا ارائه می شود و بخشی از کارمزد تسهیلات قرار است توسط بنیاد مستضعفان و بخشی دیگر از سوی استانداری ها پرداخت شود که تاکنون این پرداخت ها از سوی استانداری ها انجام نشده است.
حاج علی زاده یادآور شد: تاکنون 40 مورد درخواست از سه استان داشتیم که 19 طرح مصوب و در مجموع به آنها تسهیلاتی بالغ بر 20 میلیارد تومان اعطا می شود همچنین از این طرح ها، 11 مورد تسهیلات دریافت کرده اند که در مجموع 11 میلیارد و 750 میلیون تومان پرداخت شده است.
وی درباره تاثیرات این طرح بر اشتغال زایی و کارآفرینی گفت: 98 نفر به طور مستقیم با اجرای این طرح شاغل شدند همچنین با در نظر گرفتن اینکه در هر مزرعه به طور میانگین 5 نفر فعالیت می کنند همچنین مشاغلی که به طور غیر مستقیم و خارج از مزرعه همکاری دارند، تعداد شاغلین طرح بسیار بیشتر است.
اجتمام**3229**1569
خبرنگار: حنانه شفیعی** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی پنج شنبه شب در دیدار با مدیرعامل بانک استان بوشهر ضمن تبیین و تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شیلاتی استان تأکید کرد بسیاری از پروژه‌های شیلاتی نیازمند حمایت بانک‌های درجهت افزایش تولید هستند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در این دیدار گفت: از وظایف مهم امسال شیلات تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم از طریق اقتصاد دریا محور است.

امینی ادامه داد: یکی از عوامل مهم در جهش تولیدات شیلاتی ارائه تسهیلات کم بهره و حمایت‌های مالی از طرح‌های خرد شیلاتی گرفته تا مگاپروژه های شیلات در استان است.

امینی با اشاره به اهمیت موضوع بهره وری در بخش‌های مختلف شیلاتی گفت: بهره وری بیشتر از مزارع از طریق تجهیز کردن مراکز شیلاتی به تجهیزات و امکانات روز دنیا است که انتظار است حمایت‌های خوبی نیز در این موضوع از سوی بانک‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به واحدهای عمل آوری محصولات شیلاتی که به دلیل مشکلات مالی در سال‌های گذشته تعطیل شده‌اند گفت: با حمایت مالی از این واحدها می‌توان این کارخانه‌ها را مجدد به چرخه تولید وارد کرد و یک مزیت مهم و اصلی این دسته از کارخانجات جلوگیری خام فروشی تولیدات شیلاتی است.

امینی همچنین در این جلسه خواستار بسته‌های خوب تسهیلاتی برای تولیدکنندگان مختلف شیلاتی شد و ادامه داد: امید است با حمایت‌های بانک صادرات شاهد رشد تولید و شکوفایی اقتصادی در شیلات استان که یکی از بخش‌های مهم اقتصاد دریا محور است باشیم.

مدیریت شعب بانک صادرات ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرکل شیلات استان و هیأت همراه در این جلسه به ارائه گزارش فعالیت‌های بانک صادرات در زمینه همکاری با صنعت شیلات در استان پرداخت.

حیدری با اشاره به اهمیت تولید و اشتغال در طرح‌های شیلاتی استان گفت: جهش تولید با مشارکت مردم از اولویت‌ها است، که تحقق این امر منوط به سرمایه گذاری بیشتر در بخش تولید می‌باشد.

مدیر عامل بانک صادرات استان گفت: حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد زنجیره ارزش و حمایت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعت شیلات در استان در سال جهش تولید از برنامه‌های مهم بانک صادرات در سال جدید است.

کد خبر 6095364

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات