Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، سید حسین میرافضلی در تشریح برنامه جدید افزایش ظرفیت تولید اتیلن پتروشیمی جم، گفت: هم اکنون با شرکت‌های لینده آلمان و تکنیپ فرانسه مذاکراتی را برای اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید اتیلن پتروشیمی جم آغاز کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با اعلام اینکه این گفتگوها در آستانه توافق نهایی و امضای قرار داد همکاری قرار دارد، تصریح کرد: در صورت توافق و امضای قرارداد پیش بینی می‌شود ظرفیت تولید اتیلن پتروشیمی جم حدود 20 درصد نسبت به وضع موجود افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امضای قرارداد جدید ایران با ساینوپک چین در صنعت پتروشیمی

میرافضلی همچنین از امضای قرارداد تامین کاتالیست تولید دو محصول خاص پلیمری با شرکت ساینوپک چین خبر داد وگفت: تولید انبوه و تجاری محصول پلیمری pe100 نچرال در پتروشیمی جم آغاز شد.

وی در تشریح توافق جدید پتروشیمی جم و شرکت ساینوپک چین برای تامین کاتالیست مورد نیاز تولید «پلی اتیلن پایپ گرید مشکی» برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی ایران، گفت: امسال پتروشیمی جم با شرکت ساینوپک چین قرارداد همکاری امضا کرده ایم و تولید پلیمر pe100 نچرال آغاز شده به طوری که تست‌ها برای تولید این محصول پلیمری به بهترین شکل جواب داده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با اعلام اینکه برای تولید این محصول جدید پلیمری باید واحد تولیدی 500 ساعت زیر تست می‌ماند ولی بالای 1000 ساعت را هم جواب داده است، تصریح کرد: بر این اساس با به پایان رسیدن دوره تولید آزمایشی برنامه‌ریزی کرده ایم تا نیمه دوم سال 96 میزان زیادی گرید پایپ نچرال تولید کرده و برای تولید پایپ مشکی هم برنامه ریزی آغاز شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای هر دو مدل می توانیم سالانه حدود 300 هزار تن تولید کنیم که تقاضا برای این محصولات در بازار داخلی و هم صادراتی وجود دارد، یادآور شد: بر این اساس برای تامین کاتالیست تولید این دو محصول پلیمری با ساینوپک چین مذاکره کرده‌ایم و در نهایت به توافق رسیده ایم.

میرافضلی با یادآوری اینکه برای تولید پایپ مشکی یکسری مشکلات فنی وجود داشت که در حال برطرف کردن آنها هستیم، اظهار داشت: درخصوص پایپ نچرال تاکنون بالغ بر 10 هزار تن تولید و عرضه کرده‌ایم.

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تولید این محصول پلیمری در کشورهای رقیب همچون عربستان سعودی وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز تولید این دو محصول پلیمری در ایران، تولید گرید مشکی در صنعت پتروشیمی عربستان هم آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم پیش از این با اعلام اینکه یکی از مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش روی تولید این محصول ویژه پلیمری، تامین کاتالیست آن بود، تصریح کرده بود: با این وجود کاتالیست مورد نیاز برای این محصول پلیمری به جای کشورهای غربی از منابع در دسترس آسیایی تامین شده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • اقتصاد آلمان شگفتی آفرید
  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • شش امضا برای واگذاری رسمی استقلال (عکس)
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی