Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@01:54:56 GMT

بیانیه پایانی کنفرانس علمای مقاومت در بیروت

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۹۸۷۳

بیانیه پایانی کنفرانس علمای مقاومت در بیروت

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در بیانیه پایانی این کنفرانس که با عنوان «فلسطین در امتداد اعلامیه بالفور و وعده الهی» و با تلاش اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت برگزار شد، آمده است:

با دعوت اتحادیه جهانی علمای مقاومت و با عنوان، وعده حق، فلسطین در امتداد اعلامیه بالفور و وعده الهی، و با شعار با مقاومت، با هم مقاومت می کنیم و با هم پیروز می شویم، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، یازدهم و دوازدهم صفر هزار و چهارصد و سی و نه هجری قمری برابر با یکم و دوم نوامبر دو هزار و هفده میلادی، جمعی از علمای امت اسلام در بیروت، پایتخت لبنان، پایتخت مقاومت عربی و اسلامی و دژ تاریخی مقاومت برگزار شد، دژی که رژیم صهیونیستی را به هزیمت واداشت و ثابت کرد اسرائیل و توانمندی اسرائیل سست تر از خانه عنکبوتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این کنفرانس بیش از چهارصد شخصیت اعم از علما، نخبگان فکری، فرهنگی و دینی به نمایندگی از بیش از هفتاد کشور عربی و اسلامی حاضر شدند، این شخصیت ها نمایندگان طیف های مختلف امت اسلام و مذاهب آسانگیر اسلام هستند. این کنفرانس با صدمین سالگرد اعلامیه منحوس بالفور هم زمان شد، اعلامیه ای باطل و دروغین که به اساس ظلم و فساد در سرزمین فلسطین تبدیل شد و در سرزمین ما مکانی را برای صهیونیست ها مهیا نمود.

همچنین این کنفرانس در شرایطی برگزار شد که شاهد هستیم دستاوردهای مختلف محور مقاومت و تلاش بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی جهت عادی سازی روابط ( با رژیم صهیونیستی ) و گسترش روح سرخوردگی و سازش در تقابل با هم قرار گرفته اند. در چنین شرایطی این کنفرانس در دو روز گذشته در حال برگزاری است تا تاکیدی بر این نکته باشد که مقاومت اساس آزادی فلسطین است. پس از تبادل آراء، گفتگوها و موضعگیری ها، حاضران در کنفرانس به نتایج زیر رسیدند:

1.علمای حاضر در کنفرانس سیاست کنونی دولت انگلیس را، که بار دیگر از پایبندیش به جنایتی به نام اعلامیه بالفور خبر داد،محکوم کردند. بر این اساس مسئولیت کامل جنایات، خونریزی ها و کوچ اجباری که مردم فلسطین در یک قرن گذشته با آن مواجه بوده اند با دولت انگلیس است.

2.حاضران در کنفرانس معتقدند با گذشت صد سال از اعلامیه منحوس بالفور، اعلامیه ای که نتیجه ضعف و عدم استقلال اعراب، سرگرم بودن مسلمانان به امور خویش و فقدان حاکمیت کشورهای اسلامی است، هرگز شاهد نبوده ایم که حق جاودان اعراب و مسلمانان در فلسطین فراموش شود.

سستی هایی که در گذشته وجود داشت به پایان رسید به ویژه اینکه امت اسلام در مرحله ای از پیروزی ها قرار گرفت که مقاومت در فلسطین و لبنان به دست می آورد. در صدمین سالگرد اعلامیه بالفور، هشدار قاطع و وعده صادق این است که به یقین ما در مسیر وعده های ربانی و یقین الهی برای رسیدن به حقوق، آزادی سرزمین، پاک سازی مسجد الاقصی، قدس و مقدسات گام بر می داریم و حرکت در مسیر وعده جاودان الهی برای بازپس گیری سرزمین جز با مقاومت ممکن نخواهد بود.
مقاومت تنها راه آزادی فلسطین و بازپس گیری فلسطین است، مسیریست که ما را به بطلان اعلامیه پالفور می رساند و در این مسیر هرگز به وعده های خیالی صلح ( طرح صلح خاورمیانه) فریفته نخواهیم شد.آنانکه به سازش باور دارند و در این مسیر همچنان دل به مذاکرات بسته اند، بدانند طرف مقابل، دشمنی است که جز زبان زور نمی فهمد و این مقاومت است که به تنهایی برای محو دشمن، از بین بردن آثار و تبعات آن، باز ستاندن حقوق از غاصبان و اخراج اشغالگران از سرزمین های اشغالی کفایت می کند.

3. علمای امت تاکید دارند قضیه فلسطین ، تقابل حق علیه باطل در سرزمین اشغال شده فلسطین است، موضوع فلسطین، قضیه ای است که انسان های مخلص و مومن در چارچوب نگرش های عدالت محورانه به آن گرایش دارند، چنانچه مستضعفان و مومنان نیز در راستای این نکته که حق به صاحبان حق باز می گردد به آن توجه می کنند.
بر این اساس به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و پذیرش این رژیم به عنوان یک کشور و باور به همزیستی با چنین رژیمی، خیانت، سست عنصری و بدنامی است و خدا، رسول خدا و مومنان از کسانی که چنین راهی را در پیش بگیرند بیزارند، همه مسلمانان نیز از تمایل به چنین اموری مبرا هستند و پذیرش آن را رد می کنند. در نتیجه به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از نظر شرعی حرام است، این کار جنایتی سیاسی و تخلفی خطرناک علیه بشریت به شمار می آید.
همچنین علمای حاضردر کنفرانس خطاب به مردم فلسطین از آنان خواسته اند در حمایت از قدس، مسجد الاقصی و دیگر مقدسات و رویارویی با اشغالگران، با بهره گیری از هر وسیله ممکن، استوار و ثابت قدم باشند، چنانچه از امت عرب و اسلام و در پشت سر آنها، نظام های عربی و اسلامی خواسته اند تا از ثبات قدم ملت فلسطین، و تلاششان برای تداوم مقاومت حمایت کنند تا فلسطینیان بتوانند در مسیر رسیدن به هدف و استیفای حقوقشان موفق باشند. باید از این مردم حمایت کرد تا شعله آتش انتفاضه و مقاومت در تمامی ابعادش، به ویژه در بعد مقاومت جهادی مسلحانه، که بهترین و شایسته ترین روش استیفای حقوق صاحبان حق به شمار می آید، روشن بماند.
البته چنین روندی موجب تضعیف جایگاه مقاومت مردمی، یا بی توجهی به تحریم اقتصادی و پیگیری حقوقی و قضایی بین المللی، نمی شود. مردم فلسطین تنها کسانی هستند که مشروعیت عملکردهای سیاسی موثر بر حقوق مشروع، ثابت و همیشگی خود را در سرزمینشان و در مسیر مقاومت با اشغالگران تعیین می کنند و این روند، روندی مشروع، حقوقی ، دینی و اخلاقی است. همچنین این کنفرانس از علمای مسلمان و نخبگان فرهنگی می خواهد بر گسترش فرهنگ نابودی اسرائیل به عنوان وعده یقینی قرآن تاکید کنند، این وعده ای است که حتی خود صهیونیست ها در حکایات و ادبیات خود بر آن تاکید دارند، این نکته ای است که باید سبب تقویت روحیه ما و نیروهای مقاومت و موجب ثبات قدم نیروهای مقاومت شود.

4.علمای حاضر بر این واقعیت تاکید دارند که موضوع فلسطین، موضوعی عربی و اسلامی و از موضوعاتی است که تا وقتی که این سرزمین آزاد و از لوث اشغالگران اسرائیلی پاک نشود، همچنان موضوع اساسی و مورد اهتمام همگان است، این موضوع، موضوعی محوری برای امت اسلام به شمار می آید و باید درباره آن کنفرانس ها و همایش ها برگزار شود، این علما تاکید کردند امت اسلام باید در مسیر حفاظت از حقوق و حفاظت از سرنوشت خود توجیه شود، آنان به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و تعامل وگفتگو با این رژیم را حرام خوانده اند.

5. این کنفرانس همه گروههای فلسطینی را به آشتی ملی و پایان دادن کامل به شکاف ها و اختلافات فرا خوانده است، چنانچه از طرف های حاضر در آشتی ملی و مردم فلسطین در اراضی اشغالی و دیگر مناطق خواسته است تا اجازه ندهند آشتی ملی که این روزها در حال پیگیری است به بیراهه کشیده شود.
این روند در تداوم مسیر مقاومت در برابر اشغالگران و همچنین در مسیر مقابله با برنامه های تجزیه طلبانه رژیم، به سود مردم فلسطین خواهد بود. علمای امت در این کنفرانس از گروههای مقاومت فلسطینی خواسته اند به مقاومت تمسک جویند و آن را به عنوان گزینه راهبردی بپذیرند و از حرکت در این مسیر شانه خالی نکنند زیرا مقاومت سالم ترین و سریع ترین راه برای آزادی فلسطین است.

6.علمای حاضر در کتفرانس، تمام تلاشها برای بهبود و عادی سازی روابط را که برخی از کشورهای عربی و اسلامی و در رأس آنها عربستان، وقیحانه آن را علنی کرده اند، محکوم می کنند. این روند بی حرمتی به احساسات اعراب و مسلمانان تلقی می شود.
علما درباره خطرات موافقت با مداخله آمریکا و اروپا در مفاهیم آموزشی کشورها و تحمیل مطالب علمی و دینی مورد نظر، بر ما هشدار داده و هرگونه همکاری با این کشورها را خیانت به ارزش ها و مفاهیم اسلامی و نادیده انگاشتن متون قرانی و متون دینی و فکری ما دانسته اند.
حاضران درکنفرانس، از ورزشکاران عربی که بیداری عمیق خود را نشان داده و با درک خطرات در این مرحله، با تلاش ها برای عادی سازی روابط با اسرائیل در کشورهای مختلف مقابله کرده و حاضر نشده اند با ورزشکاران صهیونیست مصافحه کنند یا با آنان هم نشین شوند و حتی اخیرا در سوچی پرچم اسرائیل را به پایین کشیدند می ستایند.
همچنین علمای حاضر در کنفرانس، از موضع پارلمان عراق در جرم تلقی کردن بر افراشتن پرچم اسرائیل از طرف هر فرد یا در هر مکان تقدیر کرده و از کشورهای دیگر نیز خواسته اند تا در این مسیر گام بردارند. این نوع تصمیم گیری می تواند چالشی در مسیر گام های اولیه برای عادی سازی روابط و عاملی برای حمایت از مسیر مقاومت باشد.
همچنین علمای حاضر تمامی حاکمان و مقامات کشورهایی را که خواستار عادی سازی روابط هستند و یا در کنفرانس های مشترک، در سخنرانی ها و در دیدارهای غیر علنی در این مسیر تلاش می کنند محکوم کرده اند، این افراد با چنین رفتاری به پروژه اسرائیل خدمت می کنند و با حقوق فلسطین و فلسطینیان هماهنگ نیستند.
در همین زمینه حاضران در کنفرانس مراتب ستایش خود را از همه آنانی که از فلسطین، مردم و مقاومت فلسطین حمایت و مبارزات این مردم را تایید می کنند و در این مسیر کمپین تحریم بین المللی علیه رژیم اشغالگر را راه انداخته اند اعلام داشته و از همه آنانی که در این زمینه ها فعالند تقدیر کرده اند.

7. حاضران در کنفرانس بر خطر طرح آمریکا در منطقه و تلاش برای تجزیه منطقه تاکید دارند، طرح تجزیه ای که با جنگ علیه سوریه آغاز شده است. این روند در چارچوب توطئه علیه وحدت و مقابله با حق تعیین سرنوشت امتهاست، هر چند با وجود همه توطئه ها علیه امت اسلام، تمامی فتنه انگیزی ها در سوریه، عراق، لبنان و اخیرا در شمال عراق که با طرح استقلال کردستان آغاز شده است، نتیجه ای برای دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه ایش حاصل نشد.
در همین زمینه کنفرانس بیروت حمله عربستان و آمریکا به یمن را محکوم می کند و خواستار توقف فوری این حمله و پایان دادن به محاصره ظالمانه علیه مردم مظلوم یمن است چنانچه تلاش های مشکوک برای تجزیه طلبی در عراق را که تهدیدی برای وحدت این کشور و سوریه به شمار می آید محکوم می کند، این نوع تلاش ها می تواند موجب گشوده شدن فتنه قومی میان طیف های مختلفی در منطقه شود، طیف هایی که سال ها همزیستی مسالمت آمیز داشته اند، البته چنین تلاش هایی با همت اقوام مختلف عراق در نطفه خفه و تلاش های تجزیه طلبانه طرف های سیاسی مرتبط با اسرائیل باطل شده است.

8. علمای مقاومت در این کنفرانس از علمای اسلامی خواسته اند، تا مسلمانان را به دین آسانگیر و درست اسلام که مبتنی بر عدل، همزیستی و صلح و مخالف با خشونت، تندروی و تروریسم است، برگردانند، آنان جهت رهایی امت و نسل های امت اسلام از خشونت و تندروی، به ضرورت بازنگری در متون و کتب فکری اسلامی و تاریخی اعتقادی ندارند چون می دانند تغذیه فکری جریان های خشونت طلب و گروههای پیگیر رفتارهای عجیب و زشت، ریشه در آمریکا و اسرائیل دارد، این دو طرف برنامه ریزان و حامیان خشونت، تندروی و تکفیر و سیاست حذف دیگرانند و پس از آنها طرف هایی قرار می گیرند که در واقع ابزارهای اجرایی آنان به شمار می آیند، متاسفانه در این میان دست های عربی و اسلامی نیز دیده می شود. در همین زمینه اختلافات و اتهام زنی ها میان برخی از حاکمان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تنها بخشی از توطئه های آمریکا و اسرائیل و نوکرانشان در منطقه به شمار می آید.

9.حاضران در کنفرانس بر حقوق مسلمانان روهینگیا در میانمار و حقوق مسلمانان کشمیر تاکید دارند و خواستار آنند تا به آنان احترام گذاشته شود ، به رسمیت شناخته شوند، حقوقشان ادا شود، حق شهروندیشان نقض نشود ، بتوانند شعائر و اعتقاداتشان را دنبال کنند و هویت و حقوق دینیشان را حفظ نمایند.

10.علمای حاضر بر مراتب نگرانی شدید خود، درباره خطر آنچه که علیه مسجد الاقصی در جریان است تاکید می کنند. تلاش برای یهودی سازی و اسرائیلی کردن و تلاش برای ویران سازی و تخریب مسجد الاقصی بخشی از این تلاش هاست، این علما معتقدند دشمن برای مقدمه چینی جهت ساخت هیکل ادعایی، تلاشهایش را برای تخریب این مسجد متوقف نساخته است.
آنان خطاب به امت اسلام و علمای اسلامی بر وجوب مقابله با چنین طرح ها و بر ضرورت ایستادگی در برابر چنین توطئه ها و یایان دادن به تدابیر خبثانه دشمن در این زمینه تاکید دارند. حاضران در کنفرانس تاکید کردند، قدس شهری فلسطینی، عربی و اسلامی بود و همچنان عربی و اسلامی خواهد ماند، مسجد الاقصی نیز فقط برای مسلمانان است و در این زمینه کسی شریک مسلمانان نیست و مسلمانان طرح تقسیم این مسجد ، اعم از تقسیم زمانی یا مکانی را نمی پذیرند، آنان به مقامات رژیم اشغالگر درباره تبعات هتک حرمت به مسجد الاقصی هشدار دادند.

این کنفرانس از جمهوری عربی مصر می خواهد گذرگاه رفح را بگشاید و مشکلات ساکنان نوار غزه را کاهش دهد، آنان معتقدند بسته ماندن این گذرگاه جز خدمت به دشمن اسرائیلی که تلاش می کند امت اسلامی را در یاس نگه دارد و از این طریق طرح های مورد نظرش را بر آنان دیکته کند، نیست.

در پایان نشست های کنفرانس، شرکت کنندگان فردا در نزدیک فلسطین شمالی ، بر فراز تپه مارون الراس یعنی منطقه نمادینی که دماغ دشمن در آنجا به خاک مالیده شد تا جام زهر را سر بکشد و انواع مختلف مرگ را تجربه کند توقفی توام با عزت خواهند داشت، آنان گشتی نیز در منطقه ملیطه که یادآور پیروزی های مقاومت و خسارات وارده بر دشمن است خواهند داشت و از این طریق پیام تقدیر و وفاداری خود را به حضرت آیت الله خامنه ای رهبری انقلاب اسلامی ایران خواهند داشت.
آنان از مواضع بزرگمنشانه ایشان، همچنین حمایت های قابل توجه ایشان از فلسطین و مردم فلسطین و ایستادگی ایشان و جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم فلسطین و حمایت از مقاومت را ستوده و بر این نکته تاکید دارندکه آنچه امروز از طرف استکبارجهانی و در راس آنها آمریکا علیه ایران به کار گرفته می شود فقط به دلیل مواضع جمهوری اسلامی در موضوع فلسطین، حمایت از گروههای مقاومت و کمک به این گروهها در نبرد با رژیم غاصب صهیونیستی است.
همچنین حاضران در کنفرانس پیام عزتمندانه و افتخار آمیزی را به مقاومت حزب الله و دبیر کل، یعنی فرمانده اول مقاومت، جناب سید حسن نصرالله دارند و مواضع حمایتی او را از فلسطین و قضیه فلسطین و تمایل همیشگیش را برای صدر محور بودن قضیه فلسطین در میان قضایای امت اسلام می ستایند، حزب الله وفاداری خود را به خون شهدا و جانفشانی نیروهای مقاومت که پیام آوران پیروزی هستند اثبات کرده است.

در پایان حاضران در کنفرانس از دولت لبنان و نهادهای امنیتی و نظامی این کشور به دلیل حسن توجه به کنفرانس و اتخاذ تدابیر لازم برای حسن برگزاری کنفرانس تقدیر می کنند. همچنین حاضران از اتحادیه جهانی علمای مقاومت و تمامی آنانی که در سازماندهی این کنفرانس نقش داشته اند تشکر می کنند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود

به گزارش «نماینده»، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدمهدی زاهدی در پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس آسیایی برای قدس شرکت کرد. این کنفرانس با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره‌های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است.

زاهدی ضمن تشریح مواضع اصولی و مستمر جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین، در سخنانی ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم‌های غیرعادلانه و تلاش‌های مزدورانه و ریاکارانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزش‌های بین‌المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس با بیان اینکه این اقدامات دولت‌های غربی و در راس آن آمریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیان‌های فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدن آن‌ها است، تصریح کرد: اکنون نقاب چنین تمدنی برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخت است. اقدامات سراسر دروغ آن‌ها، باعث موج بیداری مردم غرب شده که اکنون فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است و مصداق آن را در خیابان‌های کشورهای اروپایی و دانشگاه‌های امریکا مشاهده می‌کنیم.

نایب رئیس کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس آسیایی با اعلام این که بایستی از کنش‌های گفتاری در مورد غزه عبور کرد، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی به شدیدترین وجه و توقف فعالیت‌ها و روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه‌ها در سرزمین‌های اشغالی شد.

دیگر خبرها

  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا