Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@16:04:13 GMT

حاکمیت تمایل به حل مسئله «حصر» دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۴۳۴۴

حاکمیت تمایل به حل مسئله «حصر» دارد

رویداد۲۴- محمدرضا تابش، نایب‌رئیس فراکسیون امید گفت: بر پایه برخی تحرکات به نظر می‌رسد که حاکمیت تمایل به حل مسئله حصر دارد و گشایش‌هایی نیز در این موضوع مشاهده می‌شود.
محمدرضا تابش، نایب‌رئیس فراکسیون امید، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با اظهارنظر علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص حصر که گفته بود حصر واژه درستی نیستند و آقایان با هر کسی که بخواهند می‌توانند ملاقات داشته باشند گفت: برای آقای شمخانی احترام زیادی قائل هستم هم به‌واسطه اینکه نقش تأثیرگذاری در فرایند دفاع مقدس داشته و هم اینکه برادر سه شهید است، ولی اگر در ادبیات ما معنای واژگان حصر تغییر پیداکرده، شاید از آقای شمخانی بتوان این اظهارنظر را بپذیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه اضافه کرد: با تمام این‌ها فارغ از اظهارات آقای شمخانی بر پایه برخی تحرکات به نظر می‌رسد که حاکمیت تمایل به حل مسئله حصر دارد و گشایش‌هایی نیز در این موضوع مشاهده می‌شود.
 علی شمخانی در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات بابیان اینکه واژه حصر واژه درستی نیست و این آقایان مدنظر شما در حصر نیستند، گفت: «آن‌ها هر کس را که اراده کنند می‌توانند ببینند، کما این‌که اخیراً آقای کروبی درخواست کردند آقای دوستی را ببینند و این انجام شد.» روز گذشته نیز یک سایت نزدیک به مهندس میرحسین موسوی اعلام کرد که خانواده میرحسین موسوی به ملاقات او رفتند.
دو خواهر میرحسین موسوی اعلام کرده بودند که روز گذشته توانستند به دیدار موسوی و رهنورد بروند. این سایت اعلام کرده است که به خانواده موسوی اعلام شده است که آن‌ها روز جمعه هم می‌توانند با او و همسرش دیدار کنند.
به نظر می‎رسد این گشایش در حصر موسوی و رهنورد پس از سخنان شمخانی دبیر امنیت ملی کشور به وجود آمده است؛ مهدی کروبی نیز این روزها با دو تن از اعضای ارشد حزب خود دیدار کرده است.
لیست اعضای فراکسیون امید اعلام می‌شود
تابش همچنین درباره اعلام اسامی اعضا فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی نیز مطرح کرد: تصمیمات ما در فراکسیون امید کاملاً دموکراتیک است بدین معنا که در مجمع عمومی به رأی گذاشته می‌شود و قابلیت اجرا پیدا می‌کند. درصورتی‌که به دموکراسی ایرادی وارد است به روند اداره فراکسیون هم می‌توان انتقاد داشت، البته نقدها را می‌پذیریم.
نایب‌رئیس فراکسیون امید در ادامه یادآور شد: برای اعلام لیست اعضای فراکسیون ملاحظاتی وجود داشت زیرا پیش از انتخابات عده زیادی خود را متعهد دانستند که در صورت ورود به مجلس در لیست امید باقی بمانند حتی پس از پایان انتخابات این مسئله را به تکرار درآوردند، البته تعدادی ریزش هم داشتیم. اکنون هم به‌واسطه اعمال فشارها و محدودیت‌هایی که توسط بعضی از اشخاص حقیقی و حقوقی در شهرستان‌ها وارد می‌شود، نمی‌خواهیم دوستانمان در معذوریت قرار گیرند.
تابش در ادامه تصریح کرد: همین مدارا و ملاحظات سبب تعلل در انتشار لیست شده است، اما درنهایت به این نتیجه رسیدیم که لیست فراکسیون را منتشر کنیم که تا مدتی دیگر این کار انجام خواهد شد.
وی درباره نقش فراکسیون امید در تصمیم‌گیری‌های مجلس اظهار داشت: انتظار داشتیم در مجلس فقط دو فراکسیون اصولگرایان و امید داشته باشیم، ولی فرایندهایی اتفاق افتاد که درنتیجه آن سه فراکسیون داخل مجلس به تشکیل درآمد. درصورتی‌که دو فراکسیون بود می‌توانستیم در تصمیم‌گیری‌ها نقش بیشتری داشته باشیم.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت

شرکت فرابورس ایران از الزامی شدن «استقرار حاکمیت شرکتی» به عنوان شرط پذیرش شرکت‌ها در فرابورس خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در خصوص الزام تکمیل فرم های بررسی نظام حاکمیت شرکتی برای شرکت های متقاضی پذیرش به اطلاع کلیه مشاوران محترم پذیرش می‌رساند با توجه به مصوبه شماره2-379مورخ 23/12/1402 هیات مدیره محترم فرابورس ایران در خصوص متقاضیان پذیرش در بازارهای اول، دوم و نوآفرین فرابورس ایران و با عنایت به بند 6 ماده 23 مکرر 1 دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران، مشاوران پذیرش موظفند مطابق با چارچوب مصوب درقسمت فرم های پذیرش مندرج در سایت فرابورس ایران (www.ifb.ir) "گزارش ریسک و حاکمیت شرکتی" اشخاص متقاضی پذیرش را در مقطع بارگذاری اطلاعات در سامانه فراسا ارائه دهند.

در این راستا، مدیرعامل فرابورس هم مساله «استقرار نظام حاکمیت شرکتی» را به عنوان یک معیار اساسی در پذیرش شرکت‌ها در هیئت‌های پذیرش بازار اول، دوم و نوآفرین اعلام کرد.

به گفته محمدعلی شیرازی، شرکت‌های مشاور پذیرش ملزم هستند گزارش وضعیت استقرار حاکمیت شرکتی را مطابق با استاندارد مصوب فرابورس ایران، تهیه و به هیئت پذیرش ارائه دهند.

مدیرعامل فرابورس همچنین عنوان کرد: اجرای نظام حاکمیت شرکتی منجر به تداوم فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، کنترل تضاد منافع میان مدیریت و مالکیت و تنظیم روابط و منافع ذی‌نفعان خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل عدم تمدید قرارداد ستاره WWE قلدری بود!
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • کامنت جالب دنی کارواخال؛ به بچه‌هایم خواهم گفت کنار کروس بازی کردم! / عکس