Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران گفت: شایع‌ترین عواض بیهوشی آسیب مغزی، عوارض ریوی و کلیوی و عفونت‌های مختلف بعد از عمل جراحی است که برای پیشگیری از این مشکلات می‌توان از مانیتورینگ‌های جدید، برای بررسی عملکرد مغزی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن بیهوشی ایران، دکتر اتابک نجفی در آستانه برگزاری سیزدهمین کنگره بین المللی «آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد» افزود: مباحثی همچون مراقبت ویژه و درد، بیهوشی در بیماری‌های مختلف، تازه‌های مانیتوریک همودینامیک و مانیتورینگ تنفسی، مد‌های جدید تهویه مکانیکی و روش‌های جدید احیای قلبی و ریوی از مباحث علمی است که در کنگره مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد و جدیدترین دستاورد‌ها در این زمینه برای شرکت کنندگان ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دستگاه‌های حمایت قلبی، ریوی و کلیوی همچنین مانیتورینگ انعقادی و تجویز خون و فرآورده‌های آن از دیگر مباحث علمی است که در کنگره مورد بحث و گفت: وگو قرار می‌گیرد.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد افزود: بیمارانی که به دلیل مشکلات تنفسی، مغزی یا بیماری‌های عفونی شدید نیاز به حمایت تنفسی پیدا می‌کنند می‌توان برای آن‌ها روش‌های جدید مانیتوریگ تنفسی و همودینامیک استفاده کرد.

نجفی گفت: استفاده از مد‌های جدید تنفسی و پروتکل‌های درمان تنفسی می‌تواند باعث کاهش مرگ و میر و عوارض ناشی از بیماری‌ها در حیطه مراقبت‌های ویژه شود همچنین استفاده از مانیتورینگ و دارو‌های جدید بیهوشی باعث کاهش عوارض بیماران در حین بیهوشی خواهد شد.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد افزود: ارزیابی درد و عملکرد مغزی بیماران حین بیهوشی با استفاده از مانیتورینگ‌های جدید باعث می‌شود از تجویز زیاد داروی بیهوشی یا تجویز کم داروی بیهوشی جلوگیری شود، همچنین استفاده از مانیتورینگ تنفسی و همودینامیک مشکلات قلبی، ریوی و مغزی ناشی از کاهش اکسیژن و جریان خون را کمتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هزاران نفر روزانه در سراسر کشور توسط ۴۵۰۰ متخصص بیهوشی، بیهوش می‌شوند، گفت: استفاده از روش‌ها و دستاورد‌های نوین در این حوزه بسیار حائز اهمیت بوده است و ما تلاش کرده‌ایم از طریق برگزاری سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد، این موضوع را مدنظر قرار دهیم.

سیزدهمین کنگره بین المللی «آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد» ۱۵ تا ۱۷ آذر در سالن همایش‌های برج میلاد تهران با حضور استادان و صاحبنظران داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، تامین هزینه و خدمات درمانی بیماران سرطانی و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی و راه اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر خبرهای مطرح شده در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مهاباد در قالب کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده بود.

فرماندار ویژه مهاباد با اعلام این خبر در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان از راه‌اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر در هفته‌های آتی هم خبر داد.

حسن عباسی افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد از هزینه های خدمات و درمان بیماران سرطانی که مراحل شیمی درمانی را طی می کنند پرداخت می شود.

او اضافه کرد: هر چند این امر برای نیازمندان به صورت کامل پرداخت می شود اما دولت در حال برنامه ریزی است تا  این هزینه ها را به صورت کامل برای همه بیماران سرطانی پرداخت و نیازهای دارویی آنها را تامین کند.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی که یکی از نیازهای منطقه بود در حال اتمام و بهره برداری است.درمانگاه هلال احمر که مدت ها راکد بود قرار است به زودی راه اندازی و دوباره فعال شود.

درادامه این نشست از ویژه برنامه های هفته سلامت با الگوگیری از شعار سال گفته شد.

 علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: گلباران مزار شهدای مدافع سلامت، زنگ سلامت، راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی به مدت سه روز، ویزیت رایگان در قالب بسیج جامعه پزشکی در مناطق کمتر برخوردار، برپایی ایستگاه سلامت در حاشیه برپایی نماز جمعه، آموزش مردم با محور حفظ و ارتقای سلامت در پایگاه های سلامت توسط مراقبین سلامت از ویژه برنامه های هفته سلامت در شهرستان مهاباد است.

تشدید نظارت ها بر نحوه عملکرد رستوران ها و غذاخوری ها، ارایه برنامه های ادارات در مسیر حفظ و ارتقای سلامت عمومی، فراهم کردن بستر فرهنگ سلامت اجتماعی  با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی و تجلیل از فعالان حوزه سلامت از دیگر برنامه‌ها و محورهای مهم این جلسه بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه