Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:33:47 GMT

حریری و بحران‌سازی علیه حزب‌الله به شیوه خانوادگی

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۵۹۸۸

حریری و بحران‌سازی علیه حزب‌الله به شیوه خانوادگی

تهران- ایرنا- استعفای سعد الحریری از نخست‌وزیری لبنان نشان می‌دهد آمریکا، عربستان و جریان 14 مارس بار دیگر در صدد بحران‌سازی علیه محور مقاومت برآمده‌اند.

روزنامه جام جم در یادداشتی به قلم حسن هانی‌زاده کارشناس مسایل غرب آسیا، نوشت: سعدالحریری همزمان با سفر به ریاض استعفای خود را از طریق شبکه العربیه وابسته به رژیم عربستان اعلام کرد که در تاریخ لبنان بی‌سابقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برآیند گزارش‌ها نشان می‌دهد اخیرا میان میشل عون، رئیس‌جمهور و سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان به‌دلیل حمایت میشل عون از حزب‌الله اختلاف شدیدی رخ داده است. آمریکا با تحریک عربستان طی روزهای گذشته حزب‌الله را به‌عنوان یک سازمان تروریستی تلقی کرده و این نخستین گام برای انزوای این جنبش تلقی می‌شود. از آنجا که محور مقاومت طی ماه‌های گذشته توانست شطرنج سیاسی سوریه را به‌سود دولت بشار اسد تغییر دهد و گروهک‌های تروریستی را با شکست مواجه کند، از این‌رو این امر خشم آمریکا و عربستان را بر انگیخت.

جریان 14 مارس به رهبری سعد الحریری که به‌عنوان بازوی مثلث آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در داخل لبنان عمل می‌کند، طی روزهای گذشته جریان‌سازی‌های شدیدی را علیه محور مقاومت آغاز کرد. سعد الحریری در جریان قرائت بیانیه استعفای خود که بسیار شبیه ادبیات محمد بن سلمان، ولیعهد و عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان است، ایران را به دخالت در مسائل داخلی لبنان و تلاش برای تسلط بر کشورهای منطقه متهم کرد.

به‌کارگیری این ادبیات از سوی سعد الحریری و اتهام زنی‌های وی علیه ایران و حزب‌الله نشان می‌دهد سعد الحریری که ممکن است بار دیگر از سوی میشل عون، مامور تشکیل کابینه شود، قصد دارد در ترکیب کابینه جدید سهم کمتری به جریان 8‌مارس بدهد.

دو جریان رقیب 14 مارس «ضدمحور مقاومت» و 8 مارس «وابسته به محور مقاومت» براساس شمار کرسی‌های فراکسیون‌های خود در پارلمان لبنان در کابینه سعد الحریری شرکت دارند.

موضوع دیگری که قرار است در دستور کار عربستان قرار گیرد، این است که ریاض در آینده نزدیک از اتحادیه عرب، تشکیل نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب را خواهد خواست تا در جهت سیاست‌های آمریکا، حزب‌الله را د‌‌ر فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

از این‌رو سعد الحریری در یک حرکت شتابزده و غیرمنطقی یک سلسله اتهام‌زنی‌هایی را علیه حزب‌الله اغاز کرد تا افکار عمومی جهان عرب را علیه این جنبش تاثیر‌گذار لبنانی تحریک کند.

اما آیا سعد الحریری که به دلیل وابستگی شدید به عربستان سعودی از جایگاه مناسبی در عرصه سیاسی لبنان برخوردار نیست به اهداف خود برای حذف حزب‌الله خواهد رسید؟

با توجه به افزایش محبوبیت حزب‌الله طی سال‌های اخیر و نقش مهم آن در سرکوب گروهک‌های تروریستی در سوریه به نظر می‌رسد عربستان و جریان 14 مارس برای جریان‌سازی علیه محور مقاومت با شکست مواجه خواهد شد.

*منبع: روزنامه جام جم،1396،8،14
**گروه اطلاع رسانی**2059**9131**انتشاردهنده: شهربانو جمعه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی

حزب الله لبنان امروز نیز عملیات هایی علیه مواضع نظامیان صهیونیست داشت و ضربات مهلکی به آنها وارد کرد.

به گزارش مشرق، منابع لبنانی از حمله های توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک راشیا الفخار در جنوب لبنان خبر دادند.

این درحالی است که حزب الله لبنان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در الرادار در مزارع اشغالی شبعا هدف قرار داد.

همچنین مقاومت اسلامی لبنان مرکز نظامی صهیونیستها در الراهب را با موشک هدایت شونده هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره نیز از شلیک ۴ موشک به سمت مرکز نظامی الرادار در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد