Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: در جلسه مشترک با سازمان بنادر و دریانوردی ۷۱ بندر در هرمزگان تجهیز و لایروبی خواهند شد و وارد مدار ارائه خدمات مسافری و باری خواهند شد.

فریدون همتی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سئوال که برنامه دولت برای احیاء راههای آبی بین کشورهای همسایه جنوبی کشور و حتی آبهای دور مانند هندوستان دارد، بیان داشت: خلیج فارس و دریای عمان از دیر باز در تاریخ و ذهن ایرانیان بوده است و در این مقطع حساس هم برای استفاده از راههای آبی و ارتباط گرفتن با کشورهای همجوار و کشورهای دوست از ظرفیت حمل و نقل دریایی استفاده می شد ولی کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: برای افزایش تردد دریایی با استفاده از تجهیزات و امکانات جدید و شناورهای پیشرفته با دانش و تکنولوژی امروز و همچنین برای کیفیت بخشی به ترددها و سفرهای دریایی و حمل و نقل دریایی در بخش گردشگری و جابه جایی مسافر و کالا برنامه داریم.

همتی با بیان اینکه متناسب با تقاضاهای کشورهای همسایه و تجار ایرانی راههای دریایی تقویت خواهد شد، افزود: خط ارتباط دریایی ایران و عمان با توجه به تقاضاها گسترش خواهد یافت و اگر در سایر مسیرهای دریایی به کشورهای منطقه تقاضایی وجود داشته باشد حتما مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت گسترش خطوط حمل و نقل مسافر و کالا بین جزایر استان، خاطرنشان کرد: تردد مسافر و کالا بین جزایر استان با توجه به تقاضا های جدید، تعداد سفرها و شناورها افزایش خواهد یافت.

به گفته همتی، در آینده یکی از مسیرهای مطمئن و ایمن از طریق دریا خواهد بود. هم اکنون بخش عظیم تجارت ایران از طریق صادرات و واردات دریایی به خصوص از بنادر استان هرمزگان انجام می شود. بنابراین خطوط حمل و نقل دریایی در حال تقویت است و به اقتضای تقاضا برنامه های جدید پیگیری می شود.

وی با اشاره به این نکته که استان هرمزگان دارای ۷۱ بندر است، ابرازداشت: در حال حاضر بیشترین فعالیت های بندری در بندر شهید رجایی و بندر باهنر انجام می شود و برخی از بنادر هم فعالیت های کمی دارند. طی جلسه ای که با سازمان بنادر و دریانوردی کشور برگزار شد مقرر شد تمامی بنادر شرق، مرکزی و غرب استان هرمزگان تجهیز و لایروبی شود. همچنین برای تقویت ناوگان دریایی استان برنامه های جدیدی طراحی خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان زنجان در دستور کار است

به گزارش خبرنگار مهر، حکمت‌الله هاشمی بعد از ظهر سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر، با اشاره به فرا رسیدن هفته هلال‌احمر و صلیب سرخ جهانی، یکی از رسالت‌های این دستگاه را توسعه پایگاه‌های جاده‌ای هلال‌احمر در استان عنوان کرد و گفت: در همین راستا کار احداث پنج پایگاه جاده‌ای از سال گذشته آغاز شده که پیشرفت فیزیکی سه پایگاه جاده‌ای در استان ۲۰ درصد بوده و تلاش داریم این سه پایگاه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات این جمعیت، اضافه کردن به ناوگان خودرویی بود که در همین راستا ۲۰ دستگاه خودرو به این جمعیت افزوده شده است، اظهار کرد: این اقدام در راستای تقویت ناوگان خودرویی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان صورت گرفت؛ چرا که معتقدیم این جمعیت به لحاظ ناوگان خودروی ضعیف بوده و نیاز به تقویت دارد.

این مسوول با یادآوری اینکه جمعیت هلال‌احمر دستگاهی فراملی بوده و به همین خاطر مسوولیت‌هایی در مواقع بروز سوانح و حوادث در خارج از کشور نیز دارد، افزود: در همین راستا یکی از مباحثی که به جد دنبال کردیم، جذب نیروی انسانی بود، لذا اولین اقدام در این خصوص به کارگیری ۸۰ نفر در سال گذشته که تلاش داریم این تعداد را تا پایان امسال به بیش از ۱۰۰ نفر برسانیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از همکاران فنی و متخصص در حوزه توانبخشی طی سال‌های گذشته بازنشسته شده و جمعیت هلال‌احمر از حیث نیروی انسانی متخصص و فنی دچار خلاء شده است، خاطرنشان کرد: برای اینکه حوزه توانبخشی به تعطیلی کشیده نشود، نسبت به تقویت ان اقدام کردیم، به طوری که خدمات این بخش امروز با تعرفه پایین ارائه می‌شود.

هاشمی در ادامه از تهیه مستند آموزش ناشنوایان در جمعیت هلال‌احمر استان برای اولین‌بار در کشور خبر داد و تصریح کرد: این مستند در معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تهیه شد که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد، به همین خاطر برنامه‌ریزی شده است تا مستند مذکور به صلیب سرخ جهانی ارسال شود.

کد خبر 6099816

دیگر خبرها

  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • توسعه پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان زنجان در دستور کار است
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود
  • نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سنگاپور
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان