Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:12:23 GMT

۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد صرف نهادهای حمایتی شده است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۱۱۱۱

۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد صرف نهادهای حمایتی شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه فقرا در لایه‌های اجتماعی پنهان شده‌اند، گفت: سالانه بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای نهادهای بهزیستی و کمیته امداد هزینه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی در همایش «نیکوکاری و خیر جمعی» اظهار کرد: امروز به خیر جمعی بیش از هر چیز دیگری نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته خانواده‌ها از یکدیگر اطلاع داشتند اما در حال حاضر فقرا دیده نمی‌شوند و لابه‌لای لایه‌های اجتماعی پنهان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی، نوع جدیدی از فقر را ایجاد کرده است، گفت: باید با آسیب‌شناسی، گونه‌های فقر شدید و مطلق را شناسایی و مورد توجه قرار داده و روی آنها تمرکز کنیم به همین دلیل امروزه بیش از هر دوره دیگری به کمک خیرین، نیکوکاران و نهادهای غیردولتی نیازمند هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تنهایی در جوامع امروزه به دلیل نوع زندگی بیش از گذشته است، گفت: حرکت‌های فردی و انزواگرایانه بیشتر از گذشته شده به همین دلیل باید با گسترش فرهنگ خیر جمعی، کیفیت زندگی را نیز افزایش دهیم.

ربیعی تأکید کرد: با ساماندهی خیرین و نهادهای غیردولتی فعال در این زمینه، می‌توانیم نیازهای افراد را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در آمریکا ۶۲۱ میلیارد دلار در خیر جمعی هزینه می‌شود، اظهار داشت: این رقم در آلمان ۱۱۸ میلیارد دلار است و البته در کشور ما نیز اقداماتی انجام می‌شود، اما حسابداری در این زمینه نداریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد هزینه می‌کنیم، گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز هزینه بیمه سلامت همگانی است و در طول چهار سال گذشته حدود ۵۰۰۰ میلیارد تسهیلات ارائه دادیم و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز بسته غذایی تهیه و در اختیار نیازمندان قرار دادیم.

ربیعی با اشاره به اینکه باید بهزیستی و مسجد را کنار یکدیگر قرار دهیم، اظهار داشت: ۸۰۰۰ خیر برای ارائه کمک‌های مالی و ۴۵ هزار خیر نیز مانند وکلا، معلمان و پزشکان برای خدمات تخصصی و کمک به نیازمندان ثبت‌نام کرده‌اند و سعی می‌کنیم این خیرین را ساماندهی کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران

رضا افراسیابی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران از تامین و توزیع ۲۶ هزار و ۳۳۱ کیلوگرم/لیتر انواع آفت کش‌های نباتی در استان مازندران طی یک سال گذشته خبر داد.

او افزود: تامین آفت کش‌های نباتی با محوریت مبارزه با آفات و بیماری‌های ویژه کشت برنج در استان مازندران انجام و از طریق کارگزاران مجاز توزیع تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به کشاورزان متقاضی در استان توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • واریزی مددجویان تحت پوشش در سال جدید چند برابر شد؟
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران