Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،سیدمحمدمهدی هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه پالایشگاه نهم را به عنوان بزرگترین پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی کشور و خاورمیانه دانست و اظهار داشت: بیش از ۱۱ درصد از گاز مورد نیاز کشور از فاز ۱۲ پارس جنوبی در پالایشگاه نهم این مجتمع تامین می‌شود که این فاز گازی نقش بسیار مهمی در چرخه اقتصاد کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دریافت گاز از سکو‌های گازی و خط پنجم سراسری خاطر نشان کرد: پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی در ۷ ماه امسال بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۶۲ میلیون متر مکعب گاز از طریق سکوی دریایی و خط پنجم سراسری دریافت کرده است.

سرپرست پالایشگاه نهم مجتمع گازی پارس جنوبی با اشاره به نقش مهم فاز ۱۲ پارس جنوبی در تامین گاز مصرفی کشور تصریح کرد: از میزان گاز انتقالی به پالایشگاه نهم پارس جنوبی در ۷ ماه امسال ۱۳.۲ میلیارد متر مکعب آن پس از فرآوری و تصفیه به شبکه سراسری گاز منتقل شده است.

هاشمی از آمادگی پالایشگاه نهم پارس جنوبی برای تولید پایدار گاز هموطنان در فصل سرما خبرداد و خاطر نشان کرد: عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه نهم پارس جنوبی با تلاش تمامی واحد‌های عملیاتی در بخش‌های مختلف به خوبی و با رعایت کامل مسائل ایمنی و بدون هیچ گونه حادثه ناتوان کننده به سرانجام رسید و اکنون این پالایشگاه با تمام توان برای تولید پایدار گاز هموطنان در فصل سرما آمادگی لازم را دارد.

وی، تولید میعانات گازی را از دیگر تولیدات پالایشگاه نهم پارس جنوبی دانست و افزود: با تکیه بر توان متخصصان جوان و با تجربه در ۷ ماه امسال بیش از ۱۴ میلیون و ۴۶۱ هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه نهم پارس جنوبی تولید و صادر شده است.

سرپرست پالایشگاه نهم مجتمع گازی پارس جنوبی، تولید حدود ۴۶ هزار و ۶۹ تن گوگرد دانه بندی شده بسیار مرغوب را از دیگر تولیدات این پالایشگاه دانست و تاکید کرد: رکورد تولید روزانه گاز شیرین معادل ۸۳ میلیون متر مکعب در ۱۲ تیرماه امسال با تلاش متخصصان پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ز

۱۳.۲ میلیارد متر مکعب گاز از فاز ۱۲ پارس جنوبی به شبکه سراسری منتقل شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام روز‌های ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت در بخش بانوان و آقایان به میزبانی دریاچه آزادی تهران برگزار خواهد شد.   قایقرانان باشگاه‌های عقاب نهاجا، نوین البرز، پارس جنوبی، پترو پالایش تجهیز سما، بحر گستر پارس و نوین تهران در لیگ بانوان و کارن کاسپین، ملوان نداجا، عقاب نهاجا، پارس جنوبی و میداف بوشهر در لیگ مردان در ۱۶ ماده در بخش کایاک و کانو در مسافت ۱۰۰۰، ۵۰۰ و ۲۰۰ متر رقابت می‌کنند.   جلسه هماهنگی لیگ آب‌های آرام فردا ۹ اردیبهشت ساعت ۱۴ برگزار می‌شود.   تاکنون در جدول رده بندی بحر گستر پارس، پارس جنوبی و عقاب نهاجا در بخش بانوان و ملوان نداجا، پارس جنوبی و میداف بوشهر در بخش آقایان در رده‌های برتر قرار دارند.   هم‌زمان با این رقابت‌ها مرحله پایانی لیگ کانوپولو نیز برگزار خواهد شد.   این رقابت‌ها ۱۰ اردیبهشت در بخش آقایان و ۱۱ اردیبهشت در بخش بانوان برگزار می‌شود و تکلیف قهرمان مشخص خواهد شد.   در این رقابت‌ها تیم‌های نوین تهران، اصفهان خروشان، آوش خلیج فارس هرمزگان، باشگاه تجهیزات ورزشی روگ و نوین البرز در بخش بانوان و تیم‌های نوین تهران، شهدای غواص زنجان، ملوان نداجا، نوین البرز و اصفهان خروشان در بخش آقایان حضور دارند.   جلسه هماهنگی لیگ کانوپولو بانوان و آقایان ساعت ۱۵ فردا ۹ اردیبهشت برگزار خواهد شد.   در جدول رده بندی لیگ کانوپولو در بخش بانوان اصفهان خروشان، آوش خلیج فارس و نوین تهران و در بخش آقایان ملوان نداجا، شهدای غواص زنجان و نوین تهران صدرنشین هستند.

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد