Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس ارشد و مشاوره خانواده در اردبیل گفت: یکی از اشتباهات رایج در زمان ازدواج، امید بستن به تغییر دادن عادات و شخصیت وی پس از ازدواج است؛ امیدی واهی که نهایتا می تواند سه نتیجه در پی داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا نعیم راثی کارشناس ارشد و مشاوره خانواده در اردبیل در گفتگو با بانوی کوثر گفت: یکی از اشتباهات رایج در زمان ازدواج، امید بستن به تغییر دادن عادات و شخصیت وی پس از ازدواج است، امیدی واهی که می تواند سه نتیجه در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به سه نتیجه واهی امید بستن به تغییر دادن عادات و شخصیت فرد  پس از ازدواج  اشاره کرد و گفت: تغییری حاصل نمی‌شود یا نتیجه عکس می گیرد و یا در سومین حالت مجبور به تغییر خود می‌شود.

 

کارشناس ارشد مشاوره خانواده بیان کرد: با این حال دیده می شود که افراد همچنان در تکاپوی تغییر عادات و شخصیت شریک زندگی خود ، از راه های نادرستی استفاده می کنند که ولو نتیجه ای هم حاصل شود صرفا یک نتیجه موقتی بوده و بعد از مدتی مجددا همان عادات و ویژگی های شخصیتی برمی گردد.

 

وی افزود: برخی افراد گمان می کنند با اخم، کم محلی، کتک کاری و حتی تهدید به جدایی می توانند همسر خود را تغییر دهند. غافل از اینکه اگر هم تغییری حاصل شود موقتی بوده و این تغییر تا زمانی است که قدرت در دست شماست؛ البته برخی افراد سعی می کنند بطور مداوم مچ گیری کرده و عادت بد همسر را به رویش بیاورند، غافل از اینکه وقتی مسئله ای بیش از حد تکرار شود، جایگاه واهمیت خود را از دست می دهد و به مسئله ای پیش پاافتاده تبدیل می شود.

راثی خاطرنشان کرد: عده ای به امید ایجاد انگیزه تغییر در همسر خود، او را با دیگران مقایسه می کنند، غافل از اینکه این عمل چقدر فرد را ناراحت کرده و باعث کاهش اعتمادبنفس و حتی ایجاد حس حسادت در وی می شود؛

برخی نیز خود را کامل و بی عیب و نقص می بینند و با قرار دادن خود در جایگاه یک معلم، پیدا کردن ایرادات همسر و برطرف کردن آنها را وظیفه خود قلمداد می کنند، غافل از اینکه همسرشان شاگرد یا کودک آنها نیست.

وی افزود:برخی افراد نیز با گروکشی کردن، برآورده کردن خواسته همسر را منوط به تغییر رفتار وی کرده و عنوان می کنند "اگر این تغییر را بکنی من فلان کار را برایت می کنم". غافل از اینکه این کار باعث ایجاد لج و لجبازی و تلخ شدن رابطه می شود. چون به هر حال هر دو نفر خواسته هایی از دیگری دارند و بنابراین می توانند از آن به عنوان سلاح استفاده کنند.

 

این مشاوره خانواده  اظهار کرد: اگر می خواهید راحت زندگی کنید، شبیه ترین فرد را به خود انتخاب کرده و عادات متفاوت او را بجای تغییر دادن، بشناسید، بپذیرید و مدیریت کنید.

 

 راثی زاده گفت: به یاد داشته باشیم هر فردی برای اینکه بهتر رفتار کند، نیاز دارد احساس بهتری داشته باشد. هر روشی که موجب شود احساسات منفی در فرد برانگیخته شود، یقیناً او را نمی انگیزد تا رفتار بهتری داشته باشد؛ پس بیاییم به جای تلاش در تغییر دادن همسر خود، دنبال راه هایی باشیم که با ایجاد هیجانات مثبت، وی را بر می انگیزد تا برای پیشرفت و شادکامی خود و همسرش بکوشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن قهرمانی در ورزشگاه خالی از تماشاگر؛ مخالفت خاویر تباس با تغییر زمان دیدار رئال مادرید و کادیز

دیدار رئال مادرید و کادیز در هفته ۳۴ لالیگا ۲۰۲۳/۲۴ با برتری ۳-۰ شاگردان کارلو آنچلوتی خاتمه یافت. با توجه به شکست‌ ۴-۲ بارسلونا مقابل ژیرونا، قهرمانی شماره ۳۶ رئال مادرید در لالیگا مسجل شد. دربی کاتالونیا بعد از بازی رئال مادرید آغاز شد تا قهرمانی این تیم با چند ساعت تاخیر قطعی شود.

به نقل از مارکا؛ رئال مادرید از چند روز پیش، درخواست تغییر ساعت بازی مقابل کادیز را به لالیگا ارسال کرده بود. با توجه به اینکه احتمال داشت قهرمانی مادریدی ها در همین هفته مسجل شود، رئال مادرید درخواست داشت که زمان بازی مقابل کادیز از عصر به شب شنبه یعنی بعد از دیدار ژیرونا و بارسلونا منتقل شود. به این ترتیب آنها می توانستند با آگاهی از نتیجه دیدار ژیرونا و بارسلونا، با پیروزی مقابل کادیز در کنار هواداران خود در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو جشن قهرمانی را برگزار کنند. این درخواست رئال مادرید از سوی لالیگا رد شد. لالیگا به مادریدی ها اعلام کرد برنامه بازی ها از چند هفته قبل مشخص شده و امکان تغییر دادن آن وجود ندارد. رابطه بد خاویر تباس با فلورنتینو پرز، دلیل اصلی رد درخواست رئال مادرید بوده است. به این ترتیب بازیکنان رئال مادرید بعد از پیروزی مقابل کادیز به همراه خانواده خود در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو ماندند و پس از شکست بارسلونا مقابل ژیرونا، جشن قهرمانی را در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار کردند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عادت‌های رایج که مغزتان را نابود می‌کند
  • جشن قهرمانی در ورزشگاه خالی از تماشاگر؛ مخالفت خاویر تباس با تغییر زمان دیدار رئال مادرید و کادیز
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ ضعف برنامه‌ریزی دلیل انتقادهاست
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • ژاوی: مایه شرمساری است، خیلی عصبانی‌ام!
  • تغییر زمان حضور ویسی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است