Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت گفت: ایجاد شبکه آزمایشگاهی دانشگاه های علوم پزشکی، راهکاری برای مدیریت هزینه خدمات آزمایشگاهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، دکتر سیامک سمیعی درخصوص جزییات گردهمایی ارتقای مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاه پزشکی با تاکید بر تجویز منطقی خدمات تشخیصی که در روزهای نهم و دهم آبان ماه برگزار شد، گفت: ارتقای مدیریت بهره برداری از برنامه های مهم معاونت درمان در سال جاری است و اجرای آن در حوزه آزمایشگاه پزشکی در چارچوب گام های هفت گانه، ایجاد شبکه آزمایشگاهی دانشگاه های علوم پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این برنامه برای اولین بار به عنوان راهکاری برای بهبود کیفیت و بهره وری و نیز مدیریت هزینه خدمات آزمایشگاهی بیمارستانی انتخاب و به عنوان برنامه عملیاتی مطرح شده است که با تمرکز بر مدیریت بهره برداری انتظار می رود، همراه با جلوگیری از استفاده غیرمعمول از آزمایش های پزشکی، کاربرد غلط و نابجای آنها و تقاضای القایی کاهش پیدا کرده و منابع حاصل از صرفه جویی در ارائه خدمات مفیدتر و ضروری تر مورد استفاده قرار گیرد. 

سمیعی با بیان اینکه یکی از مهم ترین ارکان این برنامه تکیه بر دانش و مهارت بالینی پزشکان به عنوان جانشین درخواست آزمایش های غیرضروری و کم فایده است، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه تصمیم پزشک و اصرار بیماران نقش بسیار مهم و عمده ای در درخواست و انجام آزمایش های غیرضروری دارد، اما آزمایشگاه هم راهکارها و ابزارهایی برای تشخیص و کنترل این دسته از آزمایش ها دارد. 

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت با بیان اینکه برای شرکت در این گردهمایی از روسای ادارات امور آزمایشگاه معاونت های درمان کلیه دانشگاه های علوم پزشکی به همراه یک آسیب شناس، دعوت به عمل آمده بود، ادامه داد: از سویی بر مشارکت فارغ التحصیلان آسیب شناس از سایر کشورهای موفق در حوزه مدیریت و بهره برداری از خدمات آزمایشگاه پزشکی نیز به دلیل مشترک بودن تحصیلات شان با پزشکان بالینی و جراحان، حداکثر بهره برداری و نظرخواهی صورت می گیرد. 

سمیعی گفت: با همراهی معاونت درمان وزارت بهداشت و با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه این گروه از مدیران آزمایشگاهی کشور، مدیران و کارشناسان ادارات امور آزمایشگاه معاونت های درمان، شانس پیشبرد برنامه عملیاتی و موفقیت در نیل به اهداف آن را تضمین می شود. 

وی در پایان بر اهداف این گردهمایی تاکید کرد و گفت: اصول و مبانی مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی، راهبردها و راهکارهای اجرایی و شاخص های مدیریت بهره برداری، از مباحث مطرح شده در این گردهمایی بود که بحث های گروهی و کارگاه ها و درنهایت جمع بندی پایانی این گردهمایی، در تدوین و پیشنهاد راهکارهای اجرایی اولویت دار، روش های آموزشی، آگاهی رسانی به پزشکان و کارکنان بالینی و شاخص های اثربخشی برنامه عملیاتی به معاونت های درمان دانشگاه ها انجامید.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی