Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@05:25:57 GMT

تسهیل در صدور مجوز نهادهای مدنی

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۲۴۰۷

تسهیل در صدور مجوز نهادهای مدنی

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست ؛علی ربیعی روز یکشنبه در اولین همایش فرهنگ نیکوکاری و خیرجمعی و تجلیل از نیکوکاران و خیرین سلامت اجتماعی در مرکز خیریه وحدت افزود: امروز دیگر فقرا دیده نمی شوند، قبلا خانواده ها از همدیگر اطلاع داشتند و فقرا دیده می‌شدند اما امروز فقرا بین لایه‌های اجتماعی پنهان شده اند و حال مساله ای که وجود دارد، چگونگی کمک به آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: کار خیر در همه جوامع و همه دوران‌ها وجود داشته است و با توجه به سنت های دیرینی مانند وقف در جامعه ما نیاز است که نهادهای معین را برای گسترش خیر جمعی اضافه کنیم و در عین حال نهادهای سنتی را از دست ندهیم.

وزیر رفاه با اشاره به آثار فقر در مسائل اجتماعی تصریح کرد: فقرا توده وار شده‌اند؛ حاشیه نشینی شهری نوع جدیدی از فقر را بوجود آورده است.

ربیعی تاکید کرد: باید گونه‌های فقر شدید و مطلق را مورد توجه قرار داده و روی آن متمرکز شویم. امروز بیش از هر دوره دیگری نیازمند خیرجمعی هستیم.

وی ادامه داد: اکنون در آمریکا 621 میلیارد دلار و در آلمان 118میلیارد دلار در خیرجمعی هزینه می شود بنابراین ما نیز باید در بحث فرهنگ خیرجمعی بیش از گذشته فعالیت کنیم. در دولت اقداماتی انجام می‌شود اما حسابداری خیرجمعی در جامعه نداریم.

وی خاطرنشان کرد: 10 هزار و 400 میلیارد تومان در دو نهاد حمایتی بودجه صرف می کنیم که 15 هزار میلیارد آن هزینه بیمه سلامت همگانی است و در طول چهارسال گذشته نیز پنج هزار میلیارد تسهیلات ارائه کردیم. همچنین حدود یکهزار میلیارد تومان صرف بسته های غذایی می شود.
 
**جمع آوری 316 میلیارد تومان مشارکت های نقدی و غیرنقدی
قائم مقام مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور نیز در این همایش گفت: در 6 ماه نخست امسال ، بالغ بر 316 میلیارد تومان ، مشارکت های نقدی و غیرنقدی مردم جمع آوری شده است.

محمدعلی کوزه گر افزود: بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در 791 مرکز شبانه روزی ، 500 هزار نفر معلول جسمی حرکتی ، 450 هزار معلول ذهنی، 12 هزار بیمار روانی مزمن ، 30 هزار نابینای شدید و مطلق و 21 هزار معلول ضایعه نخاعی از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار

معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال محقق شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حسن زاده معاون اقتصادی استانداری کرمان در جریان بازدید از شهرک صنعتی زرند گفت: شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد.

او افزود: سرانجام در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از چهار بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، پس از ۱۷ سال وقفه با همت تیم اقتصادی استان دریافت شد.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت و سرمایه گذاری شاهد راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

سپس حسین میجانی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز افزود: از هم اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه گذاران واحد‌های مختلف تولیدی است.

شایان ذکر است طبق اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، سند تک برگ شهرک صنعتی زرند ۲ در چند سال اخیر آماده بوده، اما به دلیل مخالفت حفاظت محیط زیست مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشده بود که اواخر فروردین ماه امسال پس از ٤ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، مجوز احداث و بهره برداری پس از ۱۲ سال کسب کرد.

همچنین بنا بر گزارش ها، به دلیل مخالفت سازمان غذا و دارو امکان استقرار واحد‌های صنعتی غذایی حتی تا رده سه نیز در شهرک مذکور و نیز ناحیه صنعتی بهشت وحدت، میسر نیست و شهرک فاقد زون غذایی است. 
موقعیت ۳۰ هکتاری دارای مجوز، در ضلع جنوب شرقی ناحیه صنعتی بهشت وحدت قرار دارد، همچنین مطالعات هیدرولوژی شهرک نیز برای کنترل سیلاب در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی