Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان-مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، گفت: همزمان با هفته‌ کتاب، مسابقه‌ بزرگ کتاب‌خوانی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال از برگزاری مسابقه‌ی بزرگ کتاب‌خوانی با عنوان «ترنم رویش» خبر داد و گفت: این مسابقه به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی از سیزدهم تا بیست و پنجم آبان‌ماه با هدف توسعه سواد خواندن و ترویج کتاب‌خوانی ویژه اعضا و دانش‌آموزان پایه‌ دوم ابتدایی تا دهم در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مسابقه برای هر گروه سنی، سه عنوان کتاب با سؤال‌های مرتبط با محتوای کتاب‌ها در نظر گرفته شده که طی آن دانش‌آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی، کتاب‌های «موش بازیگوش»، «بهترین نان برای مهربان‌ترین حیوان» و «آش سنگ» را مطالعه می‌کنند و به سؤال‌ها پاسخ می‌دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی با مطالعه کتاب‌های «خاله ستاره و بزغاله»، «روباه قرمز سلام» و «ماهی‌گیر و بهار» در این مسابقه شرکت می‌کنند و برای دانش‌آموزان پایه هفتم، هشتم، نهم و دهم نیز کتاب‌های «پیش از بستن چمدان»، «منطقه صفر فضایی» و «مسافرخانه‌ی ماه نصفه» انتخاب شده است.

جمال در پایان تصریح کرد: مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی پس از اجرای طرح و داوری اولیه، سه اثر برتر در هر گروه سنی و جنسیت را به اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان معرفی می‌کنند و از برگزیدگان این مسابقه در جشن بزرگ کتاب تجلیل می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش جهرم گفت: نخستین جشنواره خواندن و اختتامیه سومین جشنواره خوشنویسی دانش آموزان ابتدایی در سالن علامه امینی جهرم برگزار شد.
عبدالصمد یاسمی پور افزود: جشنواره خواندن که شامل گلستان خوانی، شاهنامه خوانی و متون کهن است با هدف تقویت و کسب مهارت دانش آموزان، قدرت بیان، روان خوانی، علاقه به مطالعه و آشنایی با زبان و ادبیات فارسی و ایجاد فرصت برای شناخت استعداد و توانایی دانش آموزان برپا شد.
وی افزود: در نخستین دوره جشنواره خواندن، بیش از ۳۰۰ اثر تولیدی به واحد آموزش ابتدایی ارسال شد که ۴۳ اثر منتخب به مرحله اختتامیه جشنواره و اجرا راه یافت  و از آنان تقدیر شد.
همچنین ۶۰۰ اثر خوشنویسی به جشنواره ارسال و از ۷۶ برگزیده ، تجلیل شد.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند
  • اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین