Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه دو هزار و ۶۵هکتار باغ بارور گردو در استان وجود دارد، گفت: مهدیشهر ۵۶ درصد کشت گردو در استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله رضایی عصر یک شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵۶ درصد کشت گردو استان سمنان در مهدیشهر کشت می شود، گفت: در سال‌های اخیر ۱۲۰ هکتار باغ گردوی پیوندی در استان سمنان احداث‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه که بالغ‌بر دو هزار و ۶۵ هکتار درخت گردوی بارور در استان سمنان وجود دارد، افزود:توسعه باغات گردوی پیوندی در دستور کار بخش باغبانی این سازمان قرار دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه جایگزینی ارقام مناسب گردو از جمله اهدافی است که دنبال می کنیم، ابراز داشت: در سال های اخیر رقم‌های خارجی چنلر، پدرو و فرانکت و ارقام داخلی جمال و دماوند وارد استان شده است.

رضائی بابیان اینکه با استفاده از ژنوتیپ‌ها گردوی مرغوب دراستان تولید شود، تصریح کرد: اصلاح، بهسازی و تغذیه باغ ها، تغییر ژنوتیپ های متنوع در باغات با سرشاخه کاری نیز از جمله سیاست های جهاد کشاورزی است که با جدیت دنبال می شود.

وی بابیان اینکه دو هزار و ۷۸۰ هکتار از باغات استان به کشت گردو اختصاص دارد، افزود: از هر هکتار دو هزار و۹۰۰ کیلو گردو برداشت می شود که امسال برآوردها حاکی از تولید چهار هزار تن گردو در استان سمنان است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف گردو قاچاق در اتوبوس

سرهنگ "عیسی روشن‌قلب" با بیان اینکه قاچاق فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال مولد و مؤثر در رشد تولید داخلی را از بین می‌برد، اظهارداشت: امروز تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالای داخلی، ماموران ایست و بازرسی شهید فیض‌اللهی در محور‌های مواصلاتی جنوب به شمال به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از معرفی متهم ۳۹ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۳۵۰ میلیون تومان برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان با بیان آثار سوء و زیان‌بار قاچاق کالا بر تولید و اقتصاد داخلی کشور به برنامه‌ریزی پلیس برای مقابله قاطع با این موضوع تاکید کرد و از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و ارز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دولت امنیت شغلی کارگران را فراهم سازد/ کارگر رکن تولید
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در سمنان
  • سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • کنفدراسیون فوتبال آسیا واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس