Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد فتاحی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته با تلاش هیات های ورزشی و ورزشکاران و کارکنان حوزه ورزش و جوانان استان سمنان، 84 مسابقه و اردوی تیم های ملی در این استان برگزار شد و در سال 96 تعداد این رویدادها تاکنون به حدود 50 مورد رسیده است.
وی با اشاره به برنامه ریزی در طول سال های گذشته برای دریافت میزبانی مسابقات و اردوهای تیم های ملی رشته های ورزشی در استان، گفت: بر همین روال، سال به سال تعداد این رویدادها بیشترشده و سمنان در بین استان های کشور در این شاخص به جایگاه خوبی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با تاکید بر اینکه میزبانی و اثرات میزبانی تنها به رشته فوتبال ختم نمی شود و باید برای تمام رشته های ورزشی با تامین زیرساخت مناسب در استان تلاش شود، ادامه داد: استان سمنان در خیلی از رشته‌های ورزشی دارای ورزشکار در سطح ملی است و حضور تیم ها و ورزشکارانی از ووشو، فوتسال، فوتبال ساحلی، رشته های رزمی و تیراندازی، در سطح ملی با دریافت مدال های رنگارنگ، نشاندهنده لزوم توجه به تمام رشته ها در این استان است.
فتاحی، برگزاری مسابقات ملی و بین المللی را فرصتی برای تکمیل زیرساخت های ورزشی به عنوان سرمایه ای برای استان دانست و گفت: افزایش اعتماد به نفس ورزشکاران استان در برابر تیم ها و ورزشکاران صاحب‌نام در مسابقات داخل استان، یکی دیگر از دستاوردهای مهم در برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی برای سمنان خواهد بود.
وی، به هدفگذاری دولت تدبیر و امید برای افزایش نشاط اجتماعی از طریق ورزش به ویژه برای جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار نشاط، ورزش می تواند یکی از بسترهای توسعه استان سمنان باشد، مطرح شدن نام استان در کشور از طریق ورزشکاران برای جذب سرمایه گذار و حامی مالی، با توجه به قرارگرفتن سمنان در چهارراه شمالی- جنوبی و شرقی- غربی، می تواند یکی از ظرفیت های توسعه برای سمنان باشد.
وی با تاکید بر لزوم جذب حامی مالی برای ورزش استان سمنان گفت: رسانه ها باید به این منظور موفقیت های ورزشی ورزشکاران استان را برجسته کنند و با معرفی ظرفیت استان در این حوزه، سرمایه‌گذاران را برای حمایت ورزشی از تیم‌ها دعوت و تشویق کنند و همچنین برای انعکاس موفقیت های تیم های فعلی حاضر در لیگ های کشوری نیز رسانه‌ها وظیفه سنگینی برای حمایت از ورزش استان سمنان بر عهده دارند.
ورزش استان سمنان اکنون 50 طرح نیمه‌تمام دارد که 23 طرح از این تعداد در حال ساخت است و پیش‌بینی شده است تمام این طرح ها تا پایان سال 1397 تکمیل شود، در دولت تدبیر امید 24 طرح ورزشی از جمله ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان به بهره برداری رسید.
از استان سمنان تیم هایی از رشته های هاکی، دارت، تیراندازی، ووشو ،بدمینتون، اسکیت و فوتبال ساحلی در لیگ برتر کشور، تیم هایی از والیبال، دارت، دوچرخه‌سواری و تیراندازی در لیگ دسته یک کشور و تیم هایی از رشته های فوتبال و 2 تیم از فوتسال در لیگ دسته 2 کشور حضور دارند، استان سمنان 37 هزار و 400 ورزشکار سازمان یافته دارد.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود

شاهرخ شفیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص برگزاری این دوره از جشنواره گفت: بیست و نهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایری استان آذربایجان شرقی با توجه با بارندگی‌های قابل توجه در محل برگزاری مسابقات و شرایط مطلوب منطقه، صبح روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دشت هارنا بخش آبش احمد شهرستان کلیبر برگزار خواهد شد.

رئیس گروه ورزش روستایی و عشایری اداره کل ورزش و جوانان استان عنوان داشت: با برنامه ریزی دقیق و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، امیدواریم این دوره از جشنواره فرهنگی و ورزشی را هم بتوانیم به نحو شایسته برگزار نمائیم و جامعه سالم و با شور و نشاط در سطح استان داشته باشیم.

شفیعی با تقدیر از همکاری دستگاه‌های مختلف در برگزاری این رویداد بزرگ اذعان کرد: قطعاً برگزاری چنین رویداد بزرگی که هزاران نفر را برای تماشا به این منطقه می‌کشاند، کار بسیاری سختی است که نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها می‌باشد که در همین زمینه از دستگاه‌های مختلف استان بخصوص مسئولین شهرستان کلیبر که شرایط را برای برگزاری این رویداد فرهنگی و ورزشی مهیا می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌نمایم.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری چنین رویدادهایی، زنده نگه داشتن آداب و رسوم روستایی و عشایری بوده و در این جشنواره مردان و زنان عشایری در رشته‌های مختلف از جمله سوارکاری، طناب کشی، مچ اندازی، دوومیدانی و انواع بازی‌های بومی و محلی به رقابت پرداخته و در پایان از نفرات برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

شفیعی با دعوت از عموم علاقه مندان به ورزش‌های بومی و محلی اظهار داشت: روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه منتظر حضور شما در دشت هارنا بخش آبش احمد، محل برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی هارنا هستیم.

کد خبر 6097130

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد
  • احتمال برگزاری انتخابی بین یزدانی و قاسمپور/ شروع تمرینات زارع
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • «تست ژنتیک»، گمشده و چراغ راه ورزش ایران
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است