Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@18:23:52 GMT

آخرین جزئیات تعویض کارت هوشمند ملی

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۳۷۲۹

آخرین جزئیات تعویض کارت هوشمند ملی

به گزارش جهان نيوز، حمید درخشان نیا رئیس سازمان ثبت احوال کشور در نشست مشترک و انعقاد تفاهم نامه بهره برداری از سامانه الکترونیکی هویت ملی سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان ثبت احوال کشور که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: تمام کسانی که کارت ملی آن‌ها تا پایان سال 89 اعتبار دارد، باید تا پایان سال جاری نسبت به تعویض و دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: آن دسته از کسانی که از سال 90 به بعد کارت ملی کاغذیاخذ کردند تا پایان سال 98 فرصت دارند که با مراجعه به اداره پست نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.

درخشان‌نیا عنوان کرد: برای ایرانیان خارج از کشور قرار است از طریق شعبات سیار سازمان ثبت احوال کشور کارت هوشمند ملی صادر شود. همچنین مقرر شده که صدور کارت هوشمند ملی به صورت پایلوت در یکی از کشورهای همسایه در دستور کار قرار گیرد و پس از آن نیز در 137 کشور دیگر که در آن‌ها کنسولگری داریم طرح تعویض کارت ملی قدیمی با کارت هوشمند ملی اجرایی شود.

وی افزود: همچنین در سطح کشور 800 ایستگاه سیار برای صدور کارت هوشمند ملی پیش بینی شده است و هدف ما این است که برای روستاهای دورافتاده ایستگاه‌های سیار در نظر بگیریم تا افراد سالمند نیز بدون هیچ گونه تردد و رفت‌ و آمدی بتوانند در محل سکونت شان کارت هوشمند ملی خود را اخذ کنند.

درخشان‌نیا عنوان کرد: یکی از دلایل زمان بر بودن صدور و تحویل کارت ملی، جمعیت زیاد ثبت‌نام کنندگان است. در این راستا مقرر شده که در آینده شرایطی فراهم شود تا کارت هوشمند ملی به درب منازل متقاضیان پست شود. این در حالی است که در شرایط فعلی تحویل کارت ملی فقط در همان محل ثبت نام صورت می‌گیرد و از متولیان اثر انگشت اخذ می‌شود و پس از آن متقاضی یک کد یا پسورد برای خود تعیین می‌کند و از آن به بعد کارت هوشمند ملی قابل استفاده و معتبر خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در پایان درباره انعقاد تفاهم نامه با سازمان تعزیرات عنوان کرد: این جلسه به منظور ارتباط بین سازمان تعزیرات و ثبت احوال شکل گرفته و با امضای این تفاهم‌نامه سازمان تعزیرات به پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور دسترسی پیدا می‌کند. پایگاه های ما قبل از این تفاهم‌نامه در 200 هزار نقطه از کشور به این سامانه متصل بودند که در حال حاضر به فراتر از 200 هزار نقطه می‌رسیم و به صورت برخط با سازمان تعزیرات ارتباط خواهیم داشت.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا لطفی گفت: عرضه خارج از شبکه ۱۳۲ هزار کیلوگرم پلی اتیلن به ارزش ۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بروجرد رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به استعلام از سازمان صمت و مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و مدیرعامل شرکت را به پرداخت ۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال معادل ارزش کالا محکوم کرد.

لطفی گفت: همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت ۱۰۷ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی افزود: سازمان صمت پیرامون عرضه خارج از شبکه مواد پتروشیمی یک شرکت، گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

کد خبر 6093381

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند