Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور عنوان کرد: کارت‌های ملی کاغذی که درسال 89 صادر شده‌اند، تا پایان امسال دارای اعتبار است و افراد باید در این فرصت باقی‌مانده، جهت دریافت کارت هوشمند ملی به دفاتر پست و پیشخوان دولت مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حمید درخشان‌نیا، در حاشیه نشست مشترک انعقاد تفاهمنامه بهره‌برداری از سامانه الکترونیکی هویت ملی سازمان تعزیرات حکومتی و ثبت‌ احوال کشور درخصوص صدور کارت هوشمند ملی گفت: تمامی کسانی که تا پایان سال 1389 کارت ملی کاغذی دریافت کرده‌اند تا پایان امسال باید جهت دریافت کارت هوشمند ملی به دفاتر پیشتخوان دولت یا پست مراجعه کنند، زیرا در پایان سال اعتبار کارت آنها فاقد اعتبار خواهد بود و فرد نمی‌تواند تا دریافت مجدد کارت در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف از جمله بانک‌ها خدمت دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین به تمامی این افراد توصیه می‌شود در این فرصت اندک باقی‌مانده (5 ماه) با آرامش جهت دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه داشته باشند تا ما در پایان سال با تراکم بالای جمعیت و درخواست‌ها مواجه نشویم و بتوانیم در اسرع وقت کارت افراد را صادر و به دست آنها برسانیم.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور خاطرنشان کرد: اگر افراد در این فرصت باقی‌مانده جهت دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند، کاغذی حاوی اطلاعات هویتی به آنها داده خواهد شد تا بتوانند در این فرصت اقدامات خود را در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف انجام دهند.

درخشان‌نیا در ادامه تصریح کرد: افرادی که پس از سال 89 جهت دریافت کارت ملی اقدام کرده‌اند نیز تا پایان سال 97 فرصت دارند برای تعویض کارت ملی و دریافت کارت هوشمند اقدام کنند. از مردم درخواست داریم که در این فرصت‌های تعیین‌شده به دفاتر پیشخوان دولت و ادارات پست مراجعه کنند تا بتوانیم در پایان سال 97 پروژه صدور الکترونیکی کارت ملی را به اتمام برسانیم.

وی با توجه به شکایات برخی افراد مبنی‌بر اینکه پس از درخواست صدور کارت هوشمند تاکنون موفق به دریافت کارت ملی نشده‌اند، گفت: افرادی که سال گذشته و ماقبل آن برای دریافت کارت هوشمند اقدام کرده‌اند، حتما باید به مرکزی که درخواست داده‌اند مجدد مراجعه کنند، زیرا ممکن است پیامک ارسال شده به دست آنها نرسیده باشد. همچنین افرادی که سال 95 و ماقبل آن برای دریافت کارت هوشمند اقدام کرده ولی تاکنون برای دریافت آن مراجعه نکرده‌اند، باید هرچه سریع‌تر به مراکز مراجعه و کارت هوشمند خود را اخذ کنند، زیرا اعتبار سریال کارت‌های صادر شده برای آنها ابطال خواهد شد و آنها برای اخذ مجدد با مشکل مواجه می‌شوند.

وی در ادامه درخصوص اقدامات سازمان ثبت‌احوال برای تسهیل صدور کارت‌های هوشمند ملی گفت: ما تاکنون حدود 800 ایستگاه سیار را در کشور برای معلولان، ناتوان‌ها و... راه‌اندازی شده است تا بتوانند برای درخواست و دریافت کارت هوشمند مراجعه کنند.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور افزود: همچنین قرار است برای هموطنان مقیم خارج از کشور طرحی در نظر گرفته شده است که به زودی در یکی از کشورهای همسایه به صورت پایلوت اجرا می‌شود تا افراد بتوانند از طریق سامانه درخواست خود را ثبت و کارت هوشمند ملی را دریافت کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند

تین نیوز

انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، نحوه درخواست ابطال ( غیر فعال نمودن )  کارت هوشمند رانندگان را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، بر  اساس نامه تاریخ 26 فروردین امسال انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی به کلیه شرکت های حمل و نقل بین المللی عضو و غیر عضو که به امضای احمد زمانیان رئیس هیئت مدیره این انجمن رسیده، ابطال و یا غیر فعال نمودن کارت هوشمند راننده و یا ناوگان حمل و نقل، در صورت احراز تخلف و رای صادره از سوی کمیسیون های ماده 11 و 14 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با دستور مراجع قضایی مبنی بر انجام این امر امکان پذیر است.

کمیسیون ماده 11 ، مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای و کمیسیون ماده 14 نیز از دیگر کمیسیون های بخش حمل و نقل جاده ای است که به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده ای رسیدگی می کند. کمیسیون های ماده 12  نیز ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر است.

حمل بار بدون اخذ بارنامه دولتی، حمل بار اضافه بر ظرفیت مندرج در کارت خودرو، رعایت نکردن مقررات حمل بارهای عادی و ترافیکی، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به راننده ای که نام وی در بارنامه درج نشده، جابه جایی مسافر بدون اخذ صورت وضعیت، مسافرگیری در اطراف پایانه مسافربری، اخذ کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت در خصوص پرداخت کامل و به موقع کرایه رانندگان از جمله مواردی هستند که در کمیسیون های حمل و نقل جاده ای قابل رسیدگی هستند.  سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه ها و مسئولیت های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات مربوط به سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه نیز به عنوان بخش دیگری از موارد قابل طرح در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است