Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - مدیر عامل شرکت گاز کردستان با اشاره به تسریع گازرسانی به مناطق روستایی این استان، گفت: در سال جاری هر سه روز یک روستای استان کردستان از نعمت گاز خانگی بهره مند می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد فعله گری ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان، به فعالیت های شرکت گاز استان اشاره کرد و افزود: در ابتدای سال جاری میزان نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی ۷۷ درصد بود که برنامه ریزی شده است تا پایان سال این میزان با افزایش بیش از ۱۰ درصد همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در راستایی عملیاتی کردن این برنامه در سال جاری، مقرر شد که کار گازرسانی به ۱۲۰ روستای استان کردستان اجرایی و عملیاتی شود و به همین دلیل تا پایان سال جاری به ازای هر سه روز یک روستا در استان کردستان از نعمت گاز خانگی بهره مند می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی و طبیعی استان کردستان کار گازرسانی در مناطق روستایی بسیار مشکل است و در همین راستا شرکت باید هزینه بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور داشته باشد و به همین دلیل کار سخت بوده و کندتر دنبال می شود.

وی گفت: در راستای اجرایی کردن برنامه سال جاری شرکت گاز کردستان در بخش روستایی، قرار است که تا پایان سال ۱۲ هزار و ۷۰۰ علمک نصب شده و ۱۳ هزار خانوار نیز از نعمت گاز خانگی بهره مند شوند.

فعله گری یادآور شد: برای عملیاتی کردن برنامه سال جاری در استان کردستان اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که خوشبختانه با دعوت از پیمانکاران بومی، هم اکنون تمای پروژه ها فعال بوده و به صورت مستقیم بیش از هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به میزان پیشرفت پروژه های در دست اجرای شرکت گاز کردستان، عنوان کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تا دهه فجر سال جاری ۱۰۰ روستا گازرسانی می شود و ۲۰ روستای دیگر نیز تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: خدمت رسانی به مردم به ویژه در روستاهای استان کردستان یکی از اولویت های شرکت گاز است و خوشبختانه به دلیل امنیت ایجاد شده، هم اکنون ما مشکلی برای خدمت رسانی به مردم استان به ویژه در مناطق روستایی نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سایر فعالیت های شرکت گاز استان کردستان، یادآور شد: در هفت ماهه اول سال جاری ۵۵۰ کیلومتر شبکه گذاری در استان کردستان اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه هم اکنون روزانه دو کیلومتر لوله گذاری گاز در استان کردستان انجام می شود و به همین دلیل کل لوله گذاری شرکت به بیش از ۹ هزار ۲۰۰ کیلومتر در سراسر این استان رسیده است.

فعله گری به اجرای یک خط جدید ورودی به استان کردستان اشاره کرد و گفت: با تکمیل این خط انتقال در استان کردستان ضمن افزایش ظرفیت و توان استان، زمینه برای صادرات گاز به اقلیم کردستان عراق فراهم می شود و کردستان این توان و قابیلت را پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: در هفت ماهه اول سال جاری در استان کردستان شش هزار و ۵۰۰ علمک نصب شده است و کل علمک های استان کردستان به بیش از ۲۵۰ هزار مورد رسیده و به همین دلیل ۴۷۱ هزار مشترک نیز از نعمت گاز بهره مند هستند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت: در بخش جمعیت شهری استان کردستان نیز میزان نفوذ گاز طبیعی به ۹۹.۹ درصد رسیده است و در این زمینه استان کردستان یکی از شرکت های برتر کشور به شمار می رود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است

بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی طی هفت روز گذشته منتهی به ۸ اردیبهشت‌ ۱۱.۹ میلیمتر بارش در این بازه زمانی دریافت شده که این میزان در بلندمدت ۶.۲ میلیمتر است بنابراین ۸۹.۹ درصد بارش بیشتر در این بازه زمانی دریافت شده است.

از ابتدای ماه جاری منتهی به ۸ اردیبهشت‌  در کشور به‌طور میانگین ۱۲.۱ میلیمتر بارش ثبت شده، در حالی که میزان آن در بلندمدت ۶.۹ میلیمتر است. در نتیجه ۷۴.۲ درصد با افزایش بارش نسبت به بلند مدت روبرو بوده‌ایم.

از ابتدای سال جاری تا ۸ اردیبهشت به‌طور میانگین ۱۷۸.۸ میلیمتر بارش در کشور ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت(۲۰۵.۱ میلیمتر) با کاهش ۱۲.۸ درصدی بارش روبرو هستیم.

جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش‌ استان‌ها از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر سال گذشته) نشان می‌دهد تنها استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت بارش بیشتری دریافت کرده‌اند که این میزان برای خراسان جنوبی ۱۴.۷ درصد، یسیتان و بلوچستان ۵۴.۹ درصد، کرمانشاه ۱.۹ درصد، گلستان ۳.۶ درصد، همدان ۱.۶ درصد و یزد  ۳۵.۹ درصد است.

بارندگی در دیگر استان‌ها  کمتر از حد نرمال بوده است و در این زمینه  قزوین بدترین وضعیت را تجربه می‌کند چراکه ۴۱.۳ درصد کمتر از حد نرمال طی سال آبی جاری بارش دریافت کرده است.

استان تهران نیز از جمله استان‌هایی است که با کم‌بارشی روبرو بوده است. در حالی که میانگین بارش تهران در بلند مدت ۲۲۸.۹ میلیمتر است ولی در سال آبی جاری تنها به‌طور میانگین ۱۴۰.۷ میلیمتر بارش دریافت کرده است که نشاندهنده کاهش ۳۸.۵ درصدی بارش در این استان است.

شروع سال آبی در ایران از ابتدای پاییز است. به این ترتیب یک سال آبی در ایران از ۱ مهر شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند