Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: اعضای شورای شهر تهران قصد ندارند درباره انتصابات در تمام سطوح دخالت کنند.علی اعطا (سخنگوی شورای شهر تهران) در نشست خبری خود در رابطه با تبلیغات نصب شده بر روی بدنه اتوبوس‌ها گفت: تذکرات لازم در این خصوص داده شده و این موضوع قطعا پیگیری می‌شود.

اعطا در ادامه گفت: در راستای سلسله دیدار اعضای شورای شهر تهران با سران قوا، فردا با رییس جمهور دیدار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پنج محور به عنوان اهم موضوعات جلسه احصا شده است که در نظر داریم از این ارتباط صمیمانه برای برآورده کردن انتظارات شهروندان استفاده کنیم. باید در این جلسات شیوه‌های تقویت اعتماد عمومی و همگرایی در راستای حل مشکلات تهران احصا شود.

اعطا گفت: در این جلسه به موضوع بافت فرسوده و چالش‌های اولویت‌دار تهران همچون آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و حل آسیب‌های اجتماعی توجه می‌شود و همچنین گزارش مالی در مورد وضعیت تهران به رییس جمهور ارائه خواهد شد تا از نقطه نظرات وی بهره‌مند شویم.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد:در این جلسه در مورد همگرایی طرح و لوایح مشترک همچون لایحه مدیریت یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار سخن خواهیم گفت، در مورد ثمره این جلسات و حضور نجفی در هیات دولت این را می‌توان گفت که در حوزه پرداخت بدهی دولت به شهرداری و توسعه حمل و نقل ریلی اتفاقات خوبی خواهد افتاد؛ اما جزییات این دو خبر را از مسوولان دولت و شهرداری جویا شوید.

اعطا در ادامه گفت: یک فوریت طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران با 14 امضا تقدیم هیات رییسه شد و پیشنهاد ما این بود که کمیته‌ای با حضور اعضای شورا تشکیل شود تا در مورد فعالیت‌های صندوق ذخیره کارکنان شهرداری به بررسی موضوع بپردازند؛ چراکه ابهامات مالی نیز درخصوص فعالیت‌های این صندوق وجود داشت و طرح تحقیق و تفحص در راستای تحقق شان نظارتی شورا انجام شده است.

وی افزود: کلیات سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه در سال 97 تصویب شده است، در کلیات این طرح تقویت انضباط و شفافیت مالی توجه به حل مشکلات شهر تهران همچون آلودگی هوا، ترافیک، آسیب‌های اجتماعی،  با رویکرد سنجش پذیر و همچنین ارتقای سطح مشارکت شهروندان پیش‌بینی شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش همچنین در مورد دیدار با رهبری و رییس قوه قضاییه گفت: دیدار با رییس مجلس و رییس جمهور بنا به درخواست اعضای شورای شهر تهران و در راستای رسیدن به افق مشترک بوده است و درباره دیدار با رهبری و رییس قوه قضاییه نیز درخواست خود را ارائه کردیم؛ اما هنوز تاریخ آن مشخص نشده است.

اعطا در مورد سرانجام طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری با بیان اینکه این طرح در کمیسیون‌های مربوطه در حال پیگیری است، گفت: در نمایشگاه مطبوعات در این خصوص از من سوال شد که متاسفانه به اشتباه به نقل از من منتشر کردند که سرانجام طرح تحقیق و تفحص از این موسسه تا سه هفته دیگر نهایی می‌شود، اما باید بگویم اینگونه نیست و باید کمیسیون‌ها به بررسی دقیق ابعاد مختلف موضوع بپردازند.

او همچنین در واکنش به کاندیداتوری برادر یکی از اعضای شورای شهر تهران در یکی از مجامع و کمیته‌های زیرمجموعه شورای شهر گفت: دیدید که این فرد رای کافی نیاورد اما قطعا کاندیداتوری وی صرفا به دلیل نسبت خانوادگی نبوده است و براساس شایستگی این فرد کاندید شد.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: قطعا اگر فردی شایستگی داشته باشد، روابط نمی‌تواند مانع انتصاب شود. چنین نگاهی داریم که کمیسیون مرتبط یعنی کمیسیون برنامه و بودجه در ذیل خود کمیته‌ای مربوط به بحث انتصابات را داشته باشد که در چارچوب ارزیابی عملکرد، بررسی دقیقی در این حوزه داشته باشیم اما واقعیت این است که اعضای شورای شهر تهران قصد ندارند در تمام سطوح انتصابات دخالت کنند و ما وارد نمی‌شویم.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند

رئیس شورای شهر قزوین گفت: مردم به اعضای شورا اعتماد کرده‌اند و باید در جایگاهی که قرار گرفته‌ایم از حقوق آنها دفاع کنیم و در هر تصمیمی منفعت آنها را در نظر بگیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی فرمانی عصر امروز –شنبه هشتم اردیبهشت- در مراسم تجدید میثاق با شهدای گرانقدر که به مناسب فرارسیدن روز ملی شوراها در گلزار شهدای قزوین برگزار شد، با بیان اینکه در این مکان مقدس برای مراسم اعتقادی حضور یافته‌ایم، نه تشریفاتی اظهار کرد: شهدا از جان با ارزش خود در راه دفاع از میهن اسلامی و ارزش‌های انقلاب گذشتند تا بتوانیم به راحتی و در آرامش و آسایش خدمت کنیم.

وی با اشاره به حضور اعضای شورا در گلزار شهدا و بیعت دوباره با شهدای گرانقدر اضافه کرد: باید با بهره‌گیری از منش و رفتار شهدا در عمل با شهدا تجدید میثاق کنیم.

رئیس پارلمان شهری قزوین تأکید کرد: مردم به اعضای شورا اعتماد کرده‌اند و باید در جایگاهی که قرار گرفته‌ایم از حقوق آنها دفاع کنیم و در هر تصمیمی منفعت آنها را در نظر بگیریم؛ به همین خاطر اگر هر جایی منفعت مردم را به منفعت خودمان ترجیح دادیم، می‌توانیم بگوییم که با شهدا میثاق بسته‌ایم. بایستی در هر جایگاه مدیریتی اخلاص و ازخودگذشتگی شهدا را سرلوحه امور قرار دهیم.

فرمانی ادامه داد: شورای ششم با در نظر گرفتن دو بعد مشورتی و نظارتی فعالیت خود را آغاز کرد و از ابتدا هم کوشش شد تا بر اساس ضابطه و قاعده بعد مشورتی شورا فعالیت قوی‌تری داشته باشد. زمانی که در کارها مشورت و همفکری صورت می‌گیرد، کارها در مسیر خوبی پیش می‌رود و اثر بخشی بیشتری در نتایج اقدامات خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه شورای ششم با ترکیب افراد پیشکسوت در امور شورا، متخصصان جوان و پرکار فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: امیدواریم در طول یک‌سال باقیمانده این دوره از شورا بتوانیم با همدلی و همیاری بیشتر خدمات خوبی به شهروندان داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه تضارب آرا و اختلاف در چهارچوب قوانین فلسفه کار شورا است، افزود: قطعاً در این حوزه مشورت و بهره‌گیری از نظرات متخصصان می‌تواند خروجی خدمت به شهروندان را در پی داشته باشد.

کد خبر 748502

دیگر خبرها

  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند