Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:28:22 GMT

پیش‌بینی پیک برق تابستان آینده تا مرز ۵۹ هزارمگاوات

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۵۸۱۲

پیش‌بینی پیک برق تابستان آینده تا مرز ۵۹ هزارمگاوات

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی از افزایش پیک برق تابستان آینده تا مرز ۵۹ هزارمگاوات سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محسن طرز طلب" مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در نشست خبری در محل برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، با بیان این مطلب که تا پیک مصرف برق تابستان سال آینده ۳ هزارو ۲۱۰ مگاوات نیروگاه حرارتی به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه خواهد شد، افزود: سال گشته ۹۴ درصد و سال جاری ۹۲ درصد برق کشور از طریق نیروگاه های حرارتی و مابقی از طریق سایر نیروگاه ها تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از مهرماه سال جاری هر ماه دو واحد نیروگاه جدید به ظرفیت نیروگاه های برق کشور اضافه شده است، گفت: در مهرماه، واحد اول نیروگاه شیروان و نیروگاه ۱۶۲ مگاواتی سمنگان و در اوایل آبان بخش بخار نیروگاه تابان یزد و هفته گذشته نیز واحد گاز نیروگاه پتروشیمی دماوند وارد مدار شده است.

طرزطلب با بیان اینکه دو هفته آینده نیروگاه پرند نیز وارد مدار خواهد شد، افزود: با ورود این نیروگاه ها به مدار، برای تامین برق مصرفی در پیک تابستان سال آینده نگرانی نخواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه تعمیرات نیروگاه های کشور تا قبل از اردیبهشت ماه سال ۹۷ به پایان خواهد رسید، اضافه کرد: تاکنون طبق برنامه ریزی انجام شده ۱۵ درصد تعمیرات نیروگاه ها عملیاتی شده و نسبت به برنامه ریزی صورت گرفته عقب نیستیم و در زمان مقرر تعمیرات نیروگاهی پایان خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، پیک برق تابستان سالجاری را ۵۵هزار و ۴۰۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود با توجه به رشد مصرف برق ، پیک مصرف برق در تابستان سال آینده از مرز ۵۹ هزارمگاوات نیز فراتر خواهد رفت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق

صادق ضیاییان گفت: جمعه در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران شنبه ( ۸ اردیبهشت) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی یک شنبه (۹  اردیبهشت)  کمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس‌فردا شهرکرد با کمینه ۳ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت/ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری