Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی گفت: از سال 1392تا سال 1395 در اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن 120میلیارد ریال بودجه از محل ردیف های ملی هزینه شده است .

فرهاد سرداری در بازدید تعدادی از خبرنگاران تهران از طرح بین المللی ترسیب کربن بخش بهمن از توابع شهرستان ابرکوه در استان یزد افزود: این مبلغ با هدف کاهش تخریب سرزمین و توسعه پایدار روستاها در قالب طرح یادشده هزینه شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه برای ادامه اجرای طرح یادشده 260 میلیارد ریال بودجه نیاز است، افزود : هم اکنون طرح ترسیب کربن با مشارکت مردم در سه میلیون و 300 هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور در دست اجراست.
وی با بیان اینکه اجرای طرح یادشده از طرح های بسیار موفق سازمان در جلب مشارکت مردم در فرآیند بیابانزدایی ، تثبیت عرصه های منابع طبیعی و ماندگاری جمعیت در مناطق روستایی است، ادامه داد: این طرح در 18 استان و با 23 محل با حدود 700 روستا که 300 روستا نمونه آزمایشی(پایلوت) هستند، اجرا می شود.
سرداری از یزد به عنوان یکی از استان بسیار موفق در اجرای طرح ترسیب کربن نام برد و یادآور شد: سخت کوشی مردمان روستاهای استان یزد، مدیریت اجرایی طرح و فراهم بودن شرایط اجرای طرح سه عامل موفقیت در این منطقه است.
مدیرکل امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در ادامه اضافه کرد: طرح بین المللی ترسیب کربن تا سه سال دیگر در تمام استان ها اجرا می شود.
به گفته وی ایران در اجرای طرح یاد شده در بین کشورهای آسیا و اقیانوسیه ، از میان 10 پروژه برتر توسعه‌ای در سال2017 انتخاب شد، به همین منظور دفتر عمران سازمان ملل (UNDP) بر خلاف روال معمول بعد از اتمام طرح پایلوت از بخش دوم طرح نیز در ایران حمایت کرد و پشتیبانی از طریق آموزش و انتقال دانش از طرح را انجام داد.
سرداری اضافه کرد: با رشد متوازن سرمایه‌های طبیعی انسانی، مالی، زیرساختی و اجتماعی سعی در ایجاد توسعه در محدود ‌های کاری مورد نظر وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری به اتفاق مدیرکل، معاونان منابع طبیعی و آبخیزداری یزد و جمعی از خبرنگاران خبرگزاری ها ، رسانه ها و مسئولان از طرح ترسیب کربن منطقه « بداف » بخش بهمن ابرکوه ، طرح‌های اشتغالزایی شامل کاشت زعفران در مناطق کم آب ، پخت نان سنتی ، تولید ورمی‌ کمپوس، پرورش مرغ خانگی ، صنایع دستی و قالی‌بافی از روستاهای شهرآباد ، اسفند آباد ، هارونی و همچنین درخت سرو چهار هزار و 500 ساله ابرکوه بازدید کردند.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540*2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است

مهدی اله‌پور گفت: براین اساس هوای مناطق سرافرازان، شهید کریمی، ویلا و ماشین ابزار پاک است.

وی بیان کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۹ نشانگر هوای "سالم" است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۶۶ نیز از شرایط "سالم" هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون کیفیت هوای سایر ۱۹ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط "پاک" تنفسی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا