Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مذاکرات نزدیک ترکیه با روسیه برای آغاز عملیات عفرین؛ محکومیت یک نماینده زن مجلس ترکیه به 27 ماه زندان؛ کشته شدن 79 عضو پ.ک.ک در ترکیه و شمال عراق؛ سخنان شوکه کننده دکتر ولایتی در خصوص گروه های کُرد سوریه؛ و بازداشت 349 تن به اتهام همکاری با گروه گولن در ترکیه از خبرهای مهم روز یکشنبه کشور همسایه ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** روزنامه ینی شفق با بیان این که ترکیه در حال آماده شدن برای انجام عملیات عفرین در آینده ای نزدیک است و مذاکرات فشرده و نزدیک با روسیه در این خصوص ادامه دارد؛ نوشت: ترکیه برای این که سرنوشت منطقه به دست تروریست های مورد حمایت آمریکا و اسراییل نیفتد، ارتباطات خود را با ایران، روسیه و عراق گسترده تر کرده است.
به نوشته این رسانه، ترکیه ضمن یادآوری دخالت آمریکا در عراق، در زمینه خطرات بالقوه سلاح های ارسالی آمریکا به گروه های پ.ی.د و پ.ک.ک علیه منافع مسکو و آنکارا، هشدارهایی را به مقامات روسیه داد و ناراحتی خود را از دعوت نمایندگان گروه های تروریستی کُرد به کنگره سوچی به مقامات کرملین منتقل کرد.

** ترکیه مدعی است که ارسال اسلحه توسط آمریکا به گروه های کُردی سوریه به بهانه مبارزه با داعش ادامه دارد و در واقع به شکل مستقیم از گروه های تروریستی پ.ک.ک حمایت می کند و تا کنون بیش از 2 هزار کامیون سلاح و مهمات به این گروه های تروریستی ارسال کرده است.

** دادگاه آدانا 'مرال دانیش بشتاش' نماینده شهر آدانا در مجلس ملی ترکیه و عضو حزب دمکراتیک خلق ها(ح.د.پ) را به اتهام توهین به حکومت و دولت و مراجع قضایی ـ امنیتی ترکیه به 27 ماه زندان محکوم کرد.
مرال دانیش بشتاش سال گذشته در پی کشته شدن یک شهروند عادی توسط پلیس، علاوه بر سخنرانی اعتراضی علیه دولت و مراجع امنیتی، پیام های انتقاد آمیزی نیز از طریق صفحه توئیتری خود منتشر کرد.

** ترکیه بعد از کودتای 25 تیر سال 2016، قانون مصونیت سیاسی نمایندگان مجلس را لغو کرد و پس از آن نمایندگان بی شماری به مراجع قضایی احضار شدند.
از آبان سال گذشته رهبران و تعدادی از نمایندگان حزب دمکراتیک خلق ها به اتهام همکاری با گروه های تروریستی دستگیر و روانه زندان و تعداد دیگری از آن ها از مجلس ترکیه اخراج شدند و حق عضویتشان در پارلمان ترکیه سلب شد.

** حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) که از 30 سال گذشته به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد و حدود چهار ماه پیش به طور رسمی علیه دولت مرکزی ترکیه و اقلیم کردستان عراق اعلام جنگ تمام عیار کرد، از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی معرفی شده است.

** وب سایت اینترنی روزنامه استار ترکیه سخنان دکتر علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب در گفت و گو با یک شبکه تلویزیونی در لبنان مبنی بر پیشرفت ارتش بشار اسد و الحشد الشعبی در سوریه و شرق فرات و نیز ضرورت بازپس گیری شهر رقه از گروه های کُرد در آینده ای نزدیک را موضعی شوکه کننده برای یگان خلق (ی.پ.گ) و نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) توصیف کرد.
به نوشته این رسانه، گروه های تروریستی کُرد شمال سوریه با حمایت آمریکا شهر رقه را اشغال کردند و با پشتیبانی آمریکا به دنبال دست اندازی به مناطق نفت خیز سوریه هستند تا زمینه خود مختاری مناطق کردنشین سوریه و نیز تجزیه این کشور را فراهم آورند، اما علی اکبر ولایتی در سخنان خود به قاطعیت ایران در جلوگیری از تجزیه سوریه توسط آمریکا تاکید کرد.

** پلیس ضد ترور ترکیه در ادامه دستگیری و تحقیقات از عوامل مرتبط با گروه گولن، با دستور دادستان کل 349 فرد مظنون از جمله 32 سرباز را به اتهام همکاری با گروه گولن طی هفته گذشته در شهرهای مختلف این کشور دستگیر کرد.
ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.
خاورم**7074**شبس*1613*خبرنگار: مینا غفرانی آذر*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از امروز سه شنبه بار دیگر آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سووی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

کد خبر 6093427

دیگر خبرها

  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود