Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه وقت آمریکا طی اعتراف مهمی که چند سال پیش در مصاحبه خود با شبکه فاکس نیوز داشت صراحتا تایید کرد این آمریکا بود که به ایجاد گروه القاعده به رهبری اسامه بن لادن مبادرت نمود و این گروه را به انواع سلاح‌های پیشرفته مانند موشک‌های استینگر مجهز کرد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، آمریکایی‌ها در جدیدترین سناریو خود با یک سندسازی مضحک، مدعی ارتباط ایران با گروه تروریستی القاعده شده‌اند؛ موضوعی که حتی در محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا هم چندان مورد توجه قرار نگرفته است، چرا که بنا بر اسناد متقن و غیرقابل انکار، آمریکایی‌ها موسس و ایجادکننده دو گروه تروریستی سرشناس دهه‌های اخیر یعنی «القاعده» و «داعش» هستند و این واقعیتی است که در جامعه سیاسی و رسانه‌ای آمریکا هم کسی در مقام انکار آن برنمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» اخیرا با فرمان «مایک پامپئو» رئیس این تشکیلات جاسوسی، ۴۷۰ هزار سند درباره القاعده منتشر کرده است. ادعا شده که این اسناد در حمله سال ۲۰۱۱ تفنگداران آمریکایی به مخفیگاه «اسامه بن لادن» سرکرده القاعده در ابیت‌آباد پاکستان کشف شده است. آمریکایی‌ها مدعی‌اند بخشی از این اسناد حاکی از ارتباط ایران با القاعده است. موضوعی که هیچ عقل سلیمی حتی در خود آمریکا هم نمی‌تواند آنرا باور کند.

تاسیس القاعده در اوج جنگ سرد

آمریکایی‌ها خود ایجاد کننده گروه تروریستی القاعده هستند. در دسامبر ۱۹۷۹ (دی ماه ۱۳۵۸) در اوج جنگ سرد، ارتش شوروی به دستور دبیرکل حزب حاکم کمونیست این کشور یعنی «لئونید برژنف» به افغانستان حمله کرد تا از دولت کمونیستی روی کارآمده با کودتا در این کشور حمایت کند و همین امر موجب شد آمریکایی‌ها که نمی‌خواستند به مصاف مستقیم شوروی بروند، گروهی موسوم به القاعده را با تفکرات تکفیری و با حمایت سعودی‌ها ایجاد کردند و این گروه را مجهز به پیشرفته‌ترین تسلیحات از جمله موشک استینگر کردند.

اعتراف هیلاری

هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا طی مصاحبه‌ای با فاکس نیوز صراحتا به نقش دولت آمریکا و سازمان جاسوسی این کشور در ایجاد گروه القاعده با بهره گیری از تفکرات تکفیری اشاره می‌کند.

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس، فیلم مصاحبه اعتراف‌گونه هیلاری کلینتون را در کانال تلگرامی خود گذاشت و ذیل آن نوشت که «خانم کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا طی اعتراف مهمی که چند سال پیش در مصاحبه خود با شبکه فاکس نیوز داشت صراحتا تایید نمود که این آمریکا بود که به ایجاد گروه القاعده به رهبری اسامه بن لادن مبادرت نمود و این گروه را به انواع سلاح‌های پیشرفته مانند موشک‌های استینگر مجهز نمود و سپس بعد از عقب نشینی اتحاد شوروی از افغانستان این گروه فناتیک و افراطی را با مدرن‌ترین سلاح‌های آمریکایی در افغانستان و پاکستان رها کرد و بدینوسیله پایه بی‌نظمی بنیادینی را در منطقه ایجاد نمود که هنوز ادامه دارد. این اعترافات در شرایطی که مقامات آمریکایی بر پایه اسنادی که ادعا می‌کنند گروه القاعده با ایران ارتباطاتی داشته‌اند، شنیدن دارد».

هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود با عنوان «تصمیمات سخت» نیز اعتراف مشابهی را پیرامون تاسیس گروه تروریستی تکفیری داعش توسط آمریکا و سازمان جاسوسی سیا، کرده است و حتی اذعان داشته که برای به رسمیت شناساندن این گروه تروریستی نیز به پایتخت‌های چندین کشور دنیا سفر کرده است. اعترافات هیلاری به وضوح نشان دهنده آن است که واشنگتن ید طولایی در تاسیس گروه‌های تروریستی دارد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نیز در جریان تبلیغات و مناظره‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ آمریکا، صریحا و بدون لکنت زبان از تاسیس داعش توسط دولت آمریکا سخن می‌گفت.

«بن لادن» عامل «سیا»

پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس حدود سه سال پیش در راستای افشاگری‌های خود، با انتشار مدارک نظامی آمریکا در جنگ افغانستان، ثابت کرد که «اسامه بن لادن» سرکرده القاعده، عامل سازمان سیا است. نیویورک‌تایمز نیز چند سال پیش گزارش داد که در نخستین ماه‌های هجوم آمریکا به افغانستان، نیرو‌های سازمان سیا در آستانه بازداشت بن‌لادن در پاکستان بودند، اما «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع وقت آمریکا، دستور لغو عملیات بازداشت سرکرده القاعده را صادر کرد.

داستان ۱۱ سپتامبر

اما ادله دیگری که حاکی از پیوند وثیق سردمداران آمریکا با سرکردگان القاعده است، به داستان ۱۱ سپتامبر و تلاش آمریکا برای سرپوش گذاشتن به نقش عوامل اصلی این حادثه بازمی‌گردد.

فروردین ماه سال گذشته، اسنادی موسوم به اسناد ۲۸ صفحه‌ای، حاوی گزاره‌ها و مستنداتی دال بر نقش سعودی‌ها در حادثه ۱۱ سپتامبر در آمریکا منتشر شد و گروهی از سناتور‌های این کشور مسئولیت پیگیری این پرونده را برعهده گرفتند.

در همان زمان نیویورک تایمز گزارش داد، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی، کاخ سفید را تهدید کرده که اگر اسناد مشارکت سعودی‌ها در حملات ۱۱ سپتامبر افشاء شود، عربستانی‌ها به ۷۵۰ هزار میلیون دلار از دارایی‌های این کشور در خاک آمریکا چوب حراج می‌زنند.

سردمداران وقت آمریکا نیز از این تهدید برآشفتند و راهی ریاض شدند تا مبادا در فرایند سرازیر شدن دلار‌های نفتی سعودی و فروش تسلیحات به آن‌ها خلل ایجاد شود.

معادله پیچیده‌ای نیست؛ یک تقسیم کار مشخص است. آمریکا تسلیحات و فرصت تبلیغات می‌دهد؛ سعودی‌ها دلار و افکار تکفیری سرازیر می‌کنند و نتیجتا گروه‌های تروریستی در منطقه تاسیس می‌شود. از القاعده تا جبهه النصره و داعش؛ بدین ترتیب در راستای اغراض شوم مثلث آمریکایی، سعودی و صهیونیستی، منطقه غرب آسیا ملتهب خواهد بود.

بنابراین نقش دولت آمریکا در تاسیس گروه‌های تروریستی در دنیای اسلام، موضوع مکتوم و پوشیده‌ای نیست و همگان از این استراتژی شیطان بزرگ برای ملتهب نگه داشتن منطقه ژئواستراتژیک غرب آسیا و مقابله با تمدن شکوهمند اسلامی آگاهند. بازی جدید آمریکا در سندسازی برای القای پیوند ایران و القاعده هم در راستای همان نقشه شیطانی آمریکایی‌ها و خوابی که برای خاورمیانه دیده‌اند قابل تفسیر است.

واکنش تهران به سندسازی مضحک سیا

اما سندسازی اخیر آمریکایی‌ها و اتهام زنی تکراری به ایران، با پاسخ مسئولان کشورمان مواجه شد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در پستی توئیتری نوشت که «یک رکورد سخیف از میزان تاثیرگذاری دلار‌های نفتی؛ اخبار دروغ سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و بنیاد دفاع از دموکراسی با اسناد گزینشی القاعده درباره ایران نمی‌تواند نقش متحدان آمریکا را در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تطهیر کند».

اشاره ظریفِ ظریف در این پست توئیتری به ماجرای پیوند دیرینه بنیانگذاران القاعده و سردمداران آمریکایی و همکاری مشترک‌شان در ماجرای ۱۱ سپتامبر بود.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به به اقدام جدید سازمان سیا در انتشار اسناد مربوط به القاعده که در برخی از آن‌ها اتهاماتی مبنی بر ارتباط کشورمان با این گروه تروریستی مطرح شده، اظهار داشت: هرچند مقامات رسمی آمریکا هنوز درمورد این اسناد ادعایی اظهارنظری نکرده اند، اما دولت و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا سابقه‌ای تاریک در اینگونه سندسازی‌ها و فریب افکار عمومی جهانی وحتی مردم آمریکا برای رسیدن به اهداف سیاسی و راهبردی خود دارند و این اقدامات، مصداق بارز سندسازی بی شرمانه برای اثبات حرف‌های بی پایه و اساس رئیس جمهوری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و برخی مصارف داخلی است و ارزش دیگری ندارد.

قاسمی افزود: تردیدی نیست که هدف از اینگونه موج آفرینی‌های بیهوده تبلیغاتی از سوی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تنها نجات برخی متحدان این کشور در منطقه خاورمیانه است که به شدت درگیر بحران‌های متعدد داخلی و منطقه‌ای هستند و وجدان‌های منصف جامعه بین المللی هیچ شک و تردیدی در مورد نقش آن‌ها در ایجاد و پرورش فکری و عقیدتی گروه‌های تروریستی در دو دهه اخیر، ندارند. طرح اینگونه اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران کاملاً بی ربط، مضحک و بی اساس است و انتشار آن‌ها در آستانه ۱۳ آبان در ایران که روز مخالفت مردم ایران با سیاست‌ها و دهه‌ها مداخلات گوناگون دولت آمریکا در کشور ماست، بی اعتباری و بی ارزش بودن اینگونه موج آفرینی‌ها علیه کشورمان را بیش از پیش نشان می‌دهد.

منبع: میزان

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با اشاره به رویه‌های سیاسی برای شناسایی سازمان‌های تروریستی تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل اظهار کرد: من فقط می‌توانم آنچه را که بارها اعلام کرده‌ایم تکرار کنم. سپاه پاسداران و اعضای آن تمام توسط اتحادیه اروپا تحریم شده و نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیز درباره (موانع) شناسایی این سازمان به‌عنوان نهاد تروریستی توضیح داده است.

وی عنوان کرد که نام سپاه پاسداران زمانی ممکن است در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اضافه شود که یک دادگاه اروپایی تصمیم مرتبطی را در این زمینه اتخاذ کند. اتفاقی که به گفته این مقام اروپایی تاکنون رخ نداده است.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

در انگلیس مقام‌های این کشور اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. بر اساس گزارش‌ها دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم به تازگی در سفر به سرزمین‌های اشغالی آب پاکی را روی دوست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

در اروپا هم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اعلام کرده است که چنین اقدامی بدون حکم دادگاه امکان پذیر نیست. جوسپ بورل هفته پیش در نشست با خبرنگاران گفت: ما به حکمی نیاز داریم که نشان دهد سپاه ایران در یک پرونده تروریستی دخیل بوده است. در شرایط کنونی چنین پرونده‌ای موجود نیست و من به همکارانم گفتم که پاسخ همانی که است چند ماه پیش اعلام شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر در گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تامین امنیت ملی ایران و منطقه، به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد.

وی به آن دسته از مقام‌های اروپایی که خواستار شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی هستند گفت: آنها باید به تبعات منفی این رفتار احساسی خود بر اروپا بیندیشند و بر مسیر دیپلماسی، تعامل سازنده و عقلانیت تمرکز کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطر نشان کرد: ضرورت دارد در دنیای دیپلماسی به امنیت متقابل احترام گذاشته شود و به جای پیروی از زبان تهدید و اقدامات غیردوستانه، افزایش اعتماد متقابل در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 748127

دیگر خبرها

  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی