Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی عصر یکشنبه در جمع اهالی روستای کلاته باغ از توابع شهرستان خوسف افزود: پس از تشکیل فراکسیون عشایر در مجلس شورای اسلامی پس از احصاء مشکلات عشایر ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.
وی گازرسانی به روستاهای اطراف روستای خور و پایگاه هوایی را حق مردم دانست و گفت: گازرسانی به مناطق پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام عبادی با انتقاد از فرسوده بودن شبکه آبرسانی بیان کرد: مسئولان بایستی در راستای رفع این مشکل تلاش کنند و مردم نیز با صرفه جویی در مصرف آب زمینه استفاده بهتر از این منبع حیاتی را فراهم نمایند.
فرماندار خوسف هم با بیان اینکه از محل اعتبارات تملک دارایی ها برای برق رسانی به مجتمع فرهنگی بلنجیر اعتبار خوبی پیش بینی شده است افزود: با توجه به همکاری هیئت امنای مجتمع و پس از تخصیص اعتبار عملیات برق رسانی به آن به صورت مشارکتی انجام خواهد شد.
محمد شفیعی با اعلام اینکه اعتبارات تملک دارایی های شهرستان در سال جاری رشد 63 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است ابراز امیداواری کرد: تخصیص این اعتبار نیز رشد قابل ملاحظه ای داشته تا قسمتی از مشکلات مردم در شهرستان را بتوان رفع کرد.
وی با تسلیت شهادت سروان محمد کلاته نایبی که در درگیری با اشرار مسلح در شهرستان خوسف به شهادت رسید گفت: عزت، امنیت و اقتدار کشور در منطقه و جهان مدیون مجاهدت ها و رشادت های شهداست.
فرماندار خوسف ادامه داد: گروهی برای کارهای تحقیقاتی استحصال آب در منطقه خور حضور دارند و استحصال آب ار چاه های ژرف یکی از راهکارهای برون رفت از وضعیت خشکسالی های 18 ساله است.
وی از همکاری خوب اداره کل منابع طبیعی استان در راستای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در شهرستان خوسف خبر داد و افزود: با توجه به پیگیری های مجمع نمایندگان استان و شخص حجت الاسلام و المسلمین عبادی، سفر آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به استان با اولویت آبخیزداری و آبخوان داری در آینده نزدیک انجام خواهد شد.
شفیعی یکی از مشکلات مردم در روستاها و مناطق عشایری را خشکسالی های 18 ساله و تاثیر آن بر قنوات عنوان کرد و گفت: با توجه به اعتبارات پیش بینی شده از محل اعتبارات تملک دارایی ها و اعتبارات ملی اقدامات خوبی در راستای لایروبی قنوات انجام شده و این موضوع راه حل های کوتاه مدت می باشد که لازم است با صرفه جویی در مصرف آب، مکانیزاسیون و استفاده از آبیاری های قطره ای تا حد امکان از آب موجود به صورت بهینه استفاده شود.
وی در پاسخ به طرح موضوع آبرسانی به روستای شل آباد گفت: با توجه به پیش بینی اعتبار برای آبرسانی به این روستا در صورت تخصیص اعتبار این پروژه نیز شروع خواهد شد.
فرماندار خوسف ضمن تایید مشکلات مخابراتی در روستاهای این شهرستان گفت: مدیر منطقه ای مخابرات استان در زمینه ایجاد خطوط ارتباط مخابراتی برای روستاهای بالای 10 خانوار و واگذاری تلفن ثابت در روستاهای بالای 20 خانوار و راه اندازی مرحله دوم اینترنت روستایی قول مساعدی داده که با این کار بخش زیاد مشکلات روستاییان شهرستان در بحث مخابراتی مرتفع خواهد شد.
وی با اشاره به همکاری اداره کل عشایری استان و شهرستان در راستای تیغ زنی راه های عشایری افزود: برای راه روستای خرم نیز پیمانکار پروژه مشخص شده و عملیات اجرایی آن به زودی شروع خواهد شد.
به گزارش ایرنا در این دهگردشی مشکلات عشایر مناطق زرکش، چشمه موسی، چاه خره و روستاهای طوطی، شل آباد و خرم توسط معتمدین و شوراهای روستاها مطرح و راهکارهای رفع آنها بررسی شد.
مرکز شهرستان خوسف در 35 کیلومتری بیرجند است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9866*3028* خبرنگار- سیدابوالفضل موسوی نژاد* انتشار- رسول محمدحسنی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، امیرحسین جعفری نژاد دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به نقش فعالیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی در دانشگاه‌ها، گفت: کار تشکیلاتی همانند ایمان، ثروت و جایگاه اجتماعی منبع قدرت است به عنوان مثال شما "حزب ‌الله لبنان" را در نظر بگیرید می‌بینید ‌که علاوه بر داشتن ایمان و انجام کار تشکیلاتی در کارهای تجاری هم فعالیت کرده و اقدام تولید ثروت می‌کنند و در نهایت با همه این اقدامات در برابر استکبار جهانی و ظلم با قدرت می‌ایستند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه از دیدگاه وی در کارهای تشکیلاتی با سه دسته از افراد روبرو هستیم، ادامه داد: دسته اول از این افراد با ورود به کار تشکیلاتی آن را نابود می‌کنند؛ گروه دوم در زمین خوب و مناسب بازی می‌کنند که به این افراد تشکیلات باز می‌گویند؛ و در نهایت دسته سوم از آن‌ها افرادی هستند که زمین بازی را ترسیم و طراحی می‌کنند که اصطلاحا به آنها تشکیلات ساز گفته می‌شود.

وی در خصوص مقایسه وضعیت فعالیت تشکل‌های دانشجویی در زمان کنونی و گذشته، تصریح کرد: فعالیت جنبش‌های دانشجویی کنونی را به هیچ عنوان شبیه عملکرد آنان در گذشته نمی‌توان دانست به عنوان مثال جریان‌های دانشجویی در دهه ۶۰ درگیر جهاد و دفاع از وطن بوده، اما امروزه با توجه به شکل‌گیری جنگ فرهنگی که دشمن از طریق آن قصد نفوذ به آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوانان و در صدر آن دانشجویان را به عنوان قشر پویا و فعال را دارد می‌توان گفت به طور کلی ماموریت‌های تشکل‌های دانشجویی از جنگ رودر رو به جنگ نرم تغییر پیدا کرده است.

جعفری نژاد در خصوص مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی تشکل‌های دانشجویی، گفت: متاسفانه در دولت اسبق شکافی بین دانشجویان و مسئولین شکل گرفت که باعث شد قشر دانشجو به این باور برسند که صدایشان به هیچ جا نمی‌رسد و نقش مناسبی در انجام امورات ندارند که البته از زمان استقرار دولت مردمی دوازدهم تا حد خوبی این شکاف ترمیم شده که جای قدردانی دارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه آرمان خواهی را یکی از مهم‌ترین وظایف تشکل‌های دانشجویی عنوان کرد و افزود: یکی از وظایف مهم و مسئولیت‌های تشکل‌های دانشجویی را می‌توان از جمله معروف و پرتکرار شهید بهشتی که می‌گویند "دانشجو موذن جامعه است." استنباط کرد؛ یعنی رسالت فعالان دانشجویی این است که به تشخیصی از وضعیت جامعه برسند و متناسب با آن مسئله را به دیگران نشان دهند بنابراین نقش تشکل‌ها آرمان‌خواهی و حراست از حرکت کشور به سوی آرمان‌ هاست.

وی در پایان با اشاره به وجود برخی از مسائل و چالش‌ها بر سر راه تشکل‌های دانشجویی یکی از این مشکلات را دخالت مسئولین غیرمرتبط در امورات فرهنگی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلاتی که تشکل‌های دانشجویی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان می‌باشد که کاملا بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می‌باشد در حالی این امر همیشه مورد تاکید و توجه ایشان بوده به نحوی که در بیانیه "گام دوم انقلاب" بیش از ۴۰ بار از کلمه "جوان" استفاده نموده‌اند.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227329 برچسب‌ها کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی تشکل‌های دانشجویی

دیگر خبرها

  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس