Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن خادم عرب باغی، با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در دیدارهای گذشته با مسئولان ارمنستان در رابطه با ایجاد منطقه آزاد مغری، افزود: باتوجه به سیاست های جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش همکاری با کشورهای همسایه و به خصوص جمهوری ارمنستان، درصدد توسعه همکاری ها با این کشور هستیم.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از ایرنا، وی گفت: تجربه های موفق ایران در زمینه ایجاد و توسعه مناطق آزاد، می تواند زمینه ساز همکاری های بیشتر با ارمنستان برای ایجاد منطقه آزاد در مرز کشورمان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرب باغی ایجاد منطقه آزاد مغری ارمنستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: یقین داریم که ایجاد و توسعه منطقه آزاد مغری با توجه به حمایت ها و همکاری دو طرف، باعث شکوفایی مناطق آزاد هر دو کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عضویت ارمنستان در اتحادیه اروپا می تواند باعث افزایش صادرات از مناطق آزاد ارس و مغری شود و همکاری دو طرف در صنعت و تجارت نیز بدون شک زمینه ساز رشد و توسعه ایران و ارمنستان خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به آثار تاریخی ثبت جهانی شده در این منطقه، گفت: کلیساهای این منطقه از ظرفیت های جذب گردشگران خارجی به ارس است.

وی با اشاره به علاقمندی استاندار سیونیک به ایجاد مرکز گردشگری حلال در این استان، گفت: ایجاد این مرکز حجم همکاری های ما را گسترش می دهد.

عرب باغی همچنین با بیان اینکه زمینه گسترش همکاری با ارمنستان در حوزه های دانشگاهی و آموزشی نیز وجود دارد، گفت: دانشگاه های بین المللی مستقر در منطقه آزاد ارس این امکان را برای همکاری فراهم کرده اند.

وی افزایش همکاری اتاق های بازرگانی ایران و ارمنستان را ضروری دانست و گفت: منطقه آزاد ارس آماده هر گونه همکاری در این زمینه است.

هیئت ایرانی منطقه آزاد ارس هفته گذشته از منطقه آزاد مغری بازدید کرده و جلسه مشترکی با استاندار سیونیک ارمنستان و مسئولان منطقه آزاد مغری برگزار کردند.

ایجاد منطقه آزاد مغری از سال گذشته در دستور کشور کشور ارمنستان قرار گرفته و در این زمینه با منطقه آزاد ارس هم تفاهم نامه همکاری امضا شده است.

منطقه آزاد مِغری در استان سیونیک ارمنستان در حاشیه شمالی رودخانه ارس در مرز کشورمان واقع شده است.

منطقه آزاد ارس نیز با ببیش از ۵۰ هزار هکتار وسعت در ۱۴۰ کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه جنوبی ارس واقع شده است.

true برچسب ها : ایران و ارمنستان همکاری مشترک true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان

استاندار قزوین گفت: در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کنند و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تایید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و ایشان این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کردند.

اعلایی، گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

وی بیان کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش آموزان به کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید با همگرایی و هم‌افزایی مشکلات را کاهش داد، افزود: انجمن اولیا و مربیان می‌تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند.

اعلایی گفت: جا دارد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن‌های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش‌آموزان بسیار موثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه یانس آباد است که امیدواریم هر چه سریع‌تر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است