Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل مرکز مالی ایران با بیان اینکه بزودی با دانشگاه الزهرا، پیام نور و سایر دانشگاه‌های مستقر در تهران تفاهم نامه هایی منعقد خواهد شد ،گفت:قرار است هر ماه پایگاه داده های تحقیقاتی در یکی از دانشگاه ها معرفی می شود.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، مدیر عامل مرکز مالی ایران با اشاره به برنامه توسعه تقویت ارتباط بازار سرمایه با دانشگاه های کشور در سال جاری با هدف ارایه ابزارهای پژوهشی به اساتید و دانشجویان گفت:همکاری های دانشگاهی از جمله اهداف توسعه ای این مرکز است که پیشتر با دانشگاه صنعت نفت کلید زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی نقوی افزود: پس از راه اندازی پایگاه داده های تحقیقاتی مرکز مالی ایران برای مخاطبان اصلی آن از جمله دانشجویان ، اساتید دانشگاه ها و پژوهشگران کشور؛ از مهر ماه امسال دور جدیدی از همکاری ها در زمینه ارایه داده های این پایگاه با مراکز علمی و پژوهشی از جمله دانشگاه امیر کبیر فعال شده است.

وی با اشاره به امکانات و قابلیت پایگاه داده های تحقیقاتی ، درباره تفاهم نامه مرکز مالی ایران با دانشگاه صنعتی امیر کبیر سخن گفت و افزود: در قالب این تفاهم نامه در برگزاری دوره های عالی مدیریت حرفه ای کسب و کار _ DBA _ برای اولین بار در حوزه مالی همکاری خواهیم داشت که این همکاری پیوند بین بازار سرمایه و دانشگاه خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول با توجه به امکانات و توانمندی های دانشگاه مهندسی صنایع امیر کبیر و وجود گرایش مهندسی مالی در این دانشگاه از سوی مرکز مالی ایران درحوزه داده های تحقیقاتی نیز قابلیت ها و امکاناتی برای دانشجویان پیاده سازی خواهد شد تا از داده های بازار برای انجام تحقیقات خود استفاده کنند.

نقوی ادامه داد: با توجه به اینکه گواهینامه های حرفه ای بین المللی مثل CFA یکی از مدارکی است که فارغ التحصیلان دانشگاهها علاقمند به دریافت آن برای ورود به بازار کار هستند و با توجه به همکاری مرکز مالی ایران با موسسه وایلی (WILEY) زمینه ارایه این خدمات به دانشجویان سراسر کشور فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بزودی با دانشگاه الزهرا ، پیام نور و سایر دانشگاه های مستقر در تهران تفاهم نامه های منعقد خواهد شد، گفت:مطابق با برنامه ریزی ها در هر ماه پایگاه داده های تحقیقاتی در یکی از دانشگاه ها معرفی خواهد شد.

به گفته نقوی به لحاظ ترکیب سهامداری مرکز مالی ایران و زیر ساخت های فراهم شده، امکان بهره گیری دانشجویان مدیریت مالی و مهندسی مالی از حوزه های ستادی و اجرایی بازار سهام فراهم شده تا کاربردی تر فرایند بازار را یاد بگیرند و یا از طریق کارگاه های کوتاه مدت از نزدیک فرآیند حضور در بازار سهام و یا فعالیت های تحقیقاتی را درک کنند.

وی در برابر این پرسش که چه تعاملاتی با مراکز مطرح مدیریت مالی دانشگاهها صورت گرفته است،پاسخ داد: با دانشگاه الزهرا و امام صادق(ع) همکاری هایی صورت گرفته اما امسال برنامه تقویت ارتباط با تمام دانشگاهها با توجه به ابزارهای ایجاد شده برای مخاطب خاص پژوهشی ،اساتید و دانشجویان در دستور کار مرکز مالی ایران است.

نقوی تاکید کرد : با بیش از یک هزار واحد دانشگاهی دولتی و آزاد که در ایران دوره های مالی ،حسابداری و اقتصاد را برگزار می کنند از سه هفته پیش مکاتبه شده که امید می رود با حضور در این واحد ها پایگاه داده های تحقیقاتی معرفی و ارایه شود.

همچنین با مجلات علمی و پژوهشی وابسته به دانشگاه ها نیز مکاتباتی صورت گرفته تا پایگاه داده های تحقیقاتی با هدف تسهیل دسترسی پژوهشگران معرفی شود.

این مقام مسئول در مورد برگزاری دوره های آمادگی آزمون های CFA و DBA گفت: دوره های آمادگی آزمون های CFA از پارسال در مرکز مالی ایران شروع شده و برای دانشجویان با تخفیف های قابل توجهی همراه است اما برای دوره های DBA با توجه به اینکه سرفصل های آن از سوی دانشگاه تعیین می شود از هم اکنون کلید زده شده و کارگاه های کاربردی این دوره در مرکز مالی ایران فراهم می شود که ثبت نام آن بزودی آغاز می شود.

وی افزود: تلاش های زیادی از سوی سازمان بورس و نیز از سوی مرکز مالی برای برگزاری آزمون های CFA در ایران صورت گرفته، ضمن ارایه مستندات و مکاتبات با این موسسه همچنان منتظر ارایه نظرات آنها هستیم.

طی 9 ماه اخیری که با همکاری موسسه وایلی دوره های آمادگی آزمون های CFA شروع شده استقبال مناسبی از سوی افراد مختلف صورت گرفته که می تواند عاملی برای افزایش تعداد کاندیداهای برگزاری این دوره در ایران باشد . این موضوع باعث خواهد شد تا برگزاری دوره های آزمون های CFA در ایران توجیه پذیر باشد.

منبع: فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)

به گزارش صدای ایران ازایرنا به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»



نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.



در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

"سید محمد شوالا حیدرا" همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • مرحله دوم واگذاری اختیارات از ستاد به صف در دانشگاه تهران آغاز شد
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند