Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به دیدار هفته گذشته خود با استاندار سیونیک ارمنستان از تفاهم صورت گرفته برای ایجاد دفتر مشترک همکاری در این استان خبرداد.

محسن خادم عرب باغی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در دیدارهای گذشته با مسئولان ارمنستان در رابطه با ایجاد منطقه آزاد مغری، افزود: باتوجه به سیاست های جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش همکاری با کشورهای همسایه و به خصوص جمهوری ارمنستان، درصدد توسعه همکاری ها با این کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تجربه های موفق ایران در زمینه ایجاد و توسعه مناطق آزاد، می تواند زمینه ساز همکاری های بیشتر با ارمنستان برای ایجاد منطقه آزاد در مرز کشورمان باشد.
عرب باغی ایجاد منطقه آزاد مغری ارمنستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: یقین داریم که ایجاد و توسعه منطقه آزاد مغری با توجه به حمایت ها و همکاری دو طرف، باعث شکوفایی مناطق آزاد هر دو کشور خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: عضویت ارمنستان در اتحادیه اروپا می تواند باعث افزایش صادرات از مناطق آزاد ارس و مغری شود و همکاری دو طرف در صنعت و تجارت نیز بدون شک زمینه ساز رشد و توسعه ایران و ارمنستان خواهد شد.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به آثار تاریخی ثبت جهانی شده در این منطقه، گفت: کلیساهای این منطقه از ظرفیت های جذب گردشگران خارجی به ارس است.
وی با اشاره به علاقمندی استاندار سیونیک به ایجاد مرکز گردشگری حلال در این استان، گفت: ایجاد این مرکز حجم همکاری های ما را گسترش می دهد.
عرب باغی همچنین با بیان اینکه زمینه گسترش همکاری با ارمنستان در حوزه های دانشگاهی و آموزشی نیز وجود دارد، گفت: دانشگاه های بین المللی مستقر در منطقه آزاد ارس این امکان را برای همکاری فراهم کرده اند.
وی افزایش همکاری اتاق های بازرگانی ایران و ارمنستان را ضروری دانست و گفت: منطقه آزاد ارس آماده هر گونه همکاری در این زمینه است.
به گزارش ایرنا، هیئت ایرانی منطقه آزاد ارس هفته گذشته از منطقه آزاد مغری بازدید کرده و جلسه مشترکی با استاندار سیونیک ارمنستان و مسئولان منطقه آزاد مغری برگزار کردند.
ایجاد منطقه آزاد مغری از سال گذشته در دستور کشور کشور ارمنستان قرار گرفته و در این زمینه با منطقه آزاد ارس هم تفاهم نامه همکاری امضا شده است.
منطقه آزاد مِغری در استان سیونیک ارمنستان در حاشیه شمالی رودخانه ارس در مرز کشورمان واقع شده است.
منطقه آزاد ارس نیز با ببیش از 50 هزار هکتار وسعت در 140 کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه جنوبی ارس واقع شده است.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشار: عزیزی راد
3071/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی خواهر قهرمانی منطقه یک کشور (استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد) به مناسبت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در این واحد دانشگاهی برگزار شد و پس از انجام بازی‌های دوره‌ای و انفرادی در مسابقات تنیس روی میز بانوان نتایج زیر حاصل شد:

در مسابقات انفرادی: مقام نخست: سیده فاطمه دستغیب از واحد شیراز، مقام دوم: زهرا حبیبی از واحد مرودشت، مقام سوم مشترک: لیلا مختاری از واحد مرودشت و الهام اوکی‌نژاد از واحد شیراز
در مسابقات تیمی: مقام اول را واحد شیراز کسب کرد و مقام دوم به واحد مرودشت رسید و مقام سوم مشترک توسط واحد‌های استهبان و بوشهر احراز شد سرپرست فنی این دوره مسابقات تنیس روی میز به عهده سیده راضیه دستغیب بود.

همچنین در مسابقات بدمینتون خواهران منطقه یک نیز نتایج زیر به‌دست آمد:

 در مسابقات انفرادی: مقام نخست: آذرمیدخت رضایی از واحد مرودشت، مقام دوم: لیلا مختاری از واحد مرودشت و مقام سوم مشترک توسط مریم خیرده و زهرا برزگر از واحد شیراز کسب شد.
در مسابقات تیمی: مقام نخست به واحد مرودشت رسید، مقام دوم توسط واحد شیراز کسب شد و مقام سوم مشترک در اختیار واحد‌های بوشهر و زرقان قرار گرفت. سرپرست فنی این دوره از مسابقات بدمینتون بانوان منطقه یک را خانم لیلا مختاری به عهده داشت.

به گزارش آنا، نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار خواهد شد اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است