Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش یاری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اهمیت تولید فیلم هایی با محتوای اربعین، اظهار کرد: اربعین و عاشورا ابعاد بسیار زیادی دارد که هر فیلمساز می تواند از زاویه دید خود به این موضوع نگاه کند.

وی افزود: این مراسم تنها یک زیارت نیست بلکه اتفاقاتی که در این مسیر بوجود می آید نیز به خودی خود سوژه برای داستان نویسی و فیلم سازی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان سریال «هاتف» کم بودن ماندگاری آثار مربوط به اربعین را به دلیل حجم بالای تولیدات دانست و ادامه داد: درباره فلسفه و پیاده روی اربعین فیلم های بسیاری ساخته شده اما از آنجایی که تعداد آثار ساخته شده بسیار بالاست، فیلم های ماندگار درباره این رویداد کم است.

یاری به نگاه توریستی حاکم بر مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مراسم اربعین در کربلا برگزار می شود، بسیاری علاوه بر حالتی معنوی، نگاه توریستی نیز به این موضوع دارند به همین دلیل ممکن است که کارها از جنبه محتوایی حالتی تکراری داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به کلیشه ای بودن فیلم های ساخته شده درباره مراسم اربعین، یادآور شد: اگر فیلم سازان بتوانند تاریخ را به درستی بفهمند و درباره این موضوع اطلاعات بسیاری بدست آورند، بی شک شاهد تولید فیلم های نو و تاثیر گذاری در این حوزه خواهیم بود.

کارگردان سینما با اشاره به وجود فیلم های فاخر درباره مراسم اربعین، گفت: درباره مراسم اربعین مستندهای بسیاری ساخته شده که از این میان آثار وحید چاووش نیز ماندگار شده اند.

یاری با اشاره به سفرهای مکرر خود به کربلا در ایام اربعین، خاطر نشان کرد: از آنجایی که فضائل معنوی این سفر برای همگان مشخص است، اگر بازهم حضرت اباعبدالله من را بطلبد حتما در این ایام به کربلا خواهم رفت در حال حاضر سفرهای من به کربلا سبب ساخت فیلم مستند «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» شد.

503

داریوش یاری اربعین محتوای اربعین فیلم سازی داستان نویسی سریال هاتف کارگردان کربلا

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی

مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی با خوانش دو سویه هشت مقطع مهم تاریخ ایران، امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

مراسم رونمایی از کت مراسم رونمایی

دیگر خبرها

  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • چینی‌ها ساخت ورزشگاه برای ایران را دبه کردند؟
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • شاید مهندس امنیت اطلاعات  
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود