Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- دوئت، دختر و خشم و هیاهو سه فیلم از آثار سینمای ایران در جشنواره بین المللی انجمن فیلمسازان حرفه ای مالزی 2017 خوش درخشیدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این جشنواره از روز گذشته در مرکز همایش ها و نمایشگاه های سازمان ملی توسعه تجارت کوالالامپور (ماترید) در دو بخش داخلی و بین المللی در حال برگزاری است و فردا به کار خود ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روز گذشته برندگان فیلم های بخش داخلی معرفی شدند و امروز فهرست فیلم سازان برتر در حوزه بین الملل معرفی شدند.
فیلم های دختر، دوئت و خشم و هیاهو در این جشنواره نامزد دریافت جایزه شده بودند که در مجموع سه جایزه به دو فیلم دختر و دوئت تعلق گرفت.
'دختر' فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی و نویسندگی مهران کاشانی محصول سال 1394 است که در این جشنواره به قضاوت داوران گذاشته شد.
'دختر' کاندیدای دریافت 11 جایزه در این جشنواره شده بود.
'ماهور دانش' بازیگر فیلم دختر، جایزه بازیگر فیلم اول بخش بین الملل این جشنواره را به خود اختصاص داد که میرکریمی به نیابت از وی جایزه را دریافت کرد.
فرهاد اصلانی هنرپیشه فیلم دختر نیز برگزیده بهترین بازیگر نقش اول مرد در بخش بین الملل جشنواره فیلم مالزی شد که سینا اصلانی از طرف وی جایزه اش را دریافت کرد.
فیلم دوئت نیز به عنوان پنجمین فیلم کوتاه نوید دانش با داستانی آرام، نگاه داوران در بخش بین الملل را به خود اختصاص داد .
محمدرضا شمس نیز از طرف نوید دانش کارگردان فیلم دوئت جایزه ویژه هیئت داوران را از جشنواره بین المللی فیلم مالزی دریافت کرد.
خشم و هیاهو نیز به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی محصول سال 1394 مورد توجه هنر دوستان ایرانی قرار گرفت.
' لی' یکی از برگزار کنندگان این جشنواره روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا در کوالالامپور گفت : این جشنواره هنری در روزهای چهارم تا ششم نوامبر(13 تا 15 آبان ماه) در کوالالامپور در حال برگزاری است.
وی افزود: این جشنواره دارای دو بخش داخلی و بین الملل است که عمده فیلم سازان شرکت کننده آن از کشورهای حوزه آسیا پاسفیک هستند. در بخش داخلی تمام فیلم سازان برتر 71 جایزه در 9 زیرمجموعه بهترین تهیه کننده، کارگردان، چهره پرداز، بدل کار، مدیر هنری و عکاس به دست آوردند.
به گفته وی، در بخش بین الملل فیلم سازان برتر جهان که آثار آنها در سال های 2014 تا 2016 تولید و به این جشنواره ارائه شده برای به دست آوردن 63 جایزه وهمچنین هشت جایزه ویژه هیات داوران با یکدیگر رقابت می کنند.
کارگاه های هنری آموزشی ، نمایشگاهی و همچنین کارگاه بدل کاری سینمایی در حاشیه این جشنواره برپاست.
آساق *1599*1144 مریم شفیعی * انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۴ سال سطح یک آسیا در ریاض عربستان از هشتم تا پانزدهم اردیبهشت برگزار شد که ایران با ۴ ورزشکار پسر و یک تنیسور دختر در این رویداد به میدان رفت.   در بخش پسران و در رقابت‌های دونفره، تیم ایران متشکل از رامتین رافعی و کیارش صادقی برابر تیم تایلند و پاکستان به برتری دست یافت تا عنوان قهرمانی را از آن خود کند. در رقابت‌های انفرادی نیز کیارش صادقی با قبول شکست برابر حریفی از تایلند، در فینال به مقام دومی بسنده کرد.   در بخش انفرادی، رامتین رافعی دیگر نماینده ایران که به دیدار رده‌بندی رفته بود موفق شد حریف خود از چین‌تایپه را شکست بدهد تا با کسب مقام سومی به کار خود پایان دهد. راستین اکبری و آریا شعبان نژاد دیگر تنیسور‌های ایرانی در این مسابقات به ترتیب رتبه‌های ۱۸ و ۱۹ را به خود اختصاص دادند.   در بخش دختران، رومینا رافعی در مسابقات انفرادی هفتم شد، اما این تنیسور کشورمان در بخش دونفره با حریفی از ترکمنستان موفق شد با ایستادن در رده سوم به کار خود پایان دهد.   گفتنی است با این نتایج، رنکینگ تنیسور‌های ایرانی ارتقا خواهد یافت و قهرمانان کشورمان موفق شدند در بین رقبای خود جایگاه به مراتب بهتری را به دست بیاورند. هدایت این تیم برعهده فرشید زیدی بود.   در این مسابقات ۷۰ تنیسور از کشور‌های ایران، هند، پاکستان، تایلند، هنک‌کنگ، چین‌تایپه، رومانی، عربستان، سوریه، اردن، انگلیس، چین و قزاقستان در دو بخش دختران و پسران حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان