Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:43:18 GMT

راه‌اندازی مرکز تحقیقات منابع آب در دانشگاه اراک

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۲۸۱۰

راه‌اندازی مرکز تحقیقات منابع آب در دانشگاه اراک

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اراک گفت: مرکز تحقیقات منابع آب به دنبال تحقق انسجام‌بخشی متخصصین حوزه آب در دانشگاه با متولیان امور آب است.

علیرضا فضلعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درخصوص راه‌اندازی مرکز تحقیقات منابع آب در دانشگاه اراک گفت: این مرکز به صورت تخصصی در حوزه منابع آب فعالیت کرده و به دنبال ارائه تحقیقات و پژوهش‌های تخصصی حوزه آب به متولیان منابع آب استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تحقیقات علمی در حفظ کیفیت و  کمیت منابع آب را از دیگر اهداف تشکیل این مرکز بیان کرد و گفت: یکی از موضوعات مهمی که در این مرکز بدان پرداخته می‌شود، عدم مدیریت مصرف آب و تاثیراتی است که زیاده‌روی در مصرف این مایع حیاتی بر منابع آبی استان بر جای می‌گذارد و هم‌اکنون به یکی از چالش‌های مهم تبدیل شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی احیا و تعادل‌بخشی منابع آب، گفت: در این مرکز به این طرح پرداخته می‌شود و با ارائه شیوه‌های علمی با بهره‌مندی از نظرات متخصصین و کارشناسان بدنبال تعادل‌بخشی در منابع آبی خواهیم بود.

فضلعلی با تاکید بر استفاده از منابع آبی به شکل علمی و اصولی، اظهار کرد: در بهره‌برداری اصولی و علمی از منابع آب به دنبال فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه در حوزه کشاورزی نیز هستیم، چرا که بخش اعظمی از منابع آبی در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و به دنبال تغییر فرهنگ کشاورزی به شیوه سنتی و استفاده از روش‌های نوین آبیاری با شیوه علمی هستیم که در این مرکز تحقیقاتی بدان پرداخته می‌شود.

وی گفت: ایجاد تعاونی‌های آب‌بران، تولید محتواهای آموزشی به منظور ترغیب مردم برای مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدررفت آب با تغییر الگوی کشت در کشاورزی و نیز مصرف بهینه در حوزه شرب و صنعت از جمله موضوعات دیگری است که در این مرکز تحقیقاتی بدان پرداخته می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه اراک فعالیت‌های فرهنگی و علمی را اصلی‌ترین هدف تشکیل مرکز تحقیقات منابع آب دانست که با همکاری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی و دانشگاه اراک اجرایی می‌شود و افزود: با ایجاد مرکز تحقیقاتی جامع سامانه‌ای برای تجمیع تحقیقات و پژوهش‌ها تشکیل می‌شود و بنا به نیاز هر طرح یا تحقیقی اعتبار لازم برای اجرایی شدن آن تخصیص می‌یابد.

وی بیان کرد: این مرکز به دنبال سیاست‌گذاری جامع در حوزه منابع آبی است و اینکه مجموعه‌های دیگری نیز بخواهند در این حوزه بدون همکاری با این مرکز فعالیت داشته باشند، منافاتی با فعالیت آن ندارد و هدف این مرکز تحقیقات انسجام‌بخشی بین متخصصین و ساماندهی آنان و ارائه شیوه‌هایی برای عملیاتی شدن طرح‌های پیشنهادی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، قباد محمدی  افزود : با راه اندازی این ۲ دستگاه تعداد دستگاه‌های تصویربرداری پیشرفته در مراکز درمانی استان کرمانشاه به پنج مورد افزایش یافته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.
وی گفت: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌گردد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان به همراه داشته باشد.
محمدی افزود: با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یک دستگاه MRI سه تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد

دیگر خبرها

  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور