Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله تاکید کرد شکل استعفای حریری و نحوه اعلام آن از شبکه سعودی «العربیه» و تمام داده های موجود در این مورد نشان می دهد این استعفا یک تصمیمی سعودی بوده و حریری برخلاف میل و اراده خود مجبور به آن شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «وکالات» «سید حسن نصرالله» در سخنرانی خود گفت: امروز به صبر و آرامش نیاز است و باید از حرکت پشت سر شایعات و رعب افکنی ها حذر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سید «نصرالله» در مورد موضوع استعفای حریری گفت: «حریری با وعده های عربستان در مورد حمایت از ثبات و امنیت در لبنان از سفر نخست خود بازگشت اما دوباره به صورت ناگهانی به این کشور سفر و از آنجا استعفایش را اعلام کرد».

سید مقاومت افزود:ما لبنانی ها ادبیات یکدیگر را می شناسیم، متن استعفا دیکته عربستان سعودی بود که حریری فقط آن را خواند. حتی میشل اون و رئیس مجلس نمایندگان نیز از این استعفا غافلگیر شدند.

 سید حسن گفت: ما در حزب الله مایل به استعفای حریری نبوده و روند امور را در مسیری معقول و منطقی می دیدیم، ما معتقد بودیم دولت توان ادامه کار و کسب دستاوردها تا زمان اجرای انتخابات پارلمانی آینده را دارد.

 دبیر کل حزب الله با تمرکز بر موضوع شکل و نحوه ارائه استعفا، این اقدام را دال بر نشانه های فراوانی در ارتباط با حاکمیت و عزت لبنان و کرامت رئیس جمهور آن برشمرد.

«سید نصرالله» گفت: این نوع ارائه استعفا نشان دهنده روش مداخله عربستان سعودی در امور لبنان است در عین اینکه با دیگران به اتهام دخالت در امور لبنان و کشورهای عربی جنگ وارد جنگ می شود. او تأکید کرد متن استعفا متن و بیانی سعودی است.

دبیر کل حزب الله در مورد پرسش ها و نگرانی ها نسبت به رئیس دولت و احتمال ممنوع الورود بودن او به لبنان گفت: ما که شاهد زندانی بودن شاهزاده متعب، پسر پادشاه سابق و ولید بن طلال و بزرگان فرزندان پادشاهان و نوه‌های آنها در زندان بوده ایم پس کاملا قانونی است در مورد مکان حضور رئیس دولت خود پرسش کنیم.

سید حسن با تأکید بر لزوم حفظ صبر و آرامش و عدم شتابزدگی در تحلیل این موضوع گفت: ما در وهله نخست باید دلیل استعفا را بفهمیم، ما همچنان با همه مشورت می کنیم و هیچ کس از دلیل این موضوع آگاه نیست.او با طرح پرسش در مورد اینکه آیا منشأ این اقدام در لبنان وجود دارد، خود در پاسخ گفت: هرگز! این مرد هرگز به دنبال استعفا نبوده و ریشه آن داخلی نیست، باید دلیل آن را در داخل عربستان جست و جو کرد که آیا جنگی داخلی بین شاهزادگان سعودی است و یا یک درگیری سیاسی و یا مالی؟ احتمالات زیادی مطرح می شود که شاید ریشه این استعفا درگیری های داخلی نبوده و آل سعود به دلیل نارضایتی از عملکرد حریری به دنبال جایگزینی برای اجرای خواسته های خود هستند و یا اینکه دلیل آن یک طرح سعودی برای حمله به لبنان در قالب یک جنگ بزرگ است؟ باید منتظر بنشینیم.

دبیر کل حزب الله در سخنرانی خود، خواستار حفظ  آرامش و صبر و شکیبایی تا زمان روشن شدن حقیقت شد و یک بار دیگر با تأکید بر اطمینان از امنیت و ثبات در لبنان از مردم خواست نگران عملکرد مسئولان و حفظ صلح و امنیت در منطقه بحران زده نشوند.

«سید حسن نصرالله» در پایان سخنرانی خود به حفظ آرامش در سطح سیاسی و رسانه ای و عدم تشدید سیاسی نیز دعوت کرد و تنها نتیجه بازگشت به فتنه های فرقه ای و مذهبی را نابسامانی کشور برشمرد. وی تاکید کرد که باید کانال های ارتباطی برای همه باز باشد و در صورت اجازه به حریری منتظر بازگشت او در روز پنج شنبه ماند.  

 

 

پایان پیام/478

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۳۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس

به گزارش جماران؛ شبکه خبری العربیه گزارش داد سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های دولت «جو بایدن» در قبال غزه از سمت خود استعفا داده است. 

«هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • با اکبرپور به عنوان یک استقلالی دست برادری داده‌ایم/ با استعفا موافقت نمی‌شود
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • استعفای اکبرپور از هدایت استقلال ملاثانی
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد