Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@13:07:05 GMT

اخذ مجوز برای صادرات کالاهای قاچاق الزامی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۳۶۵۸

اخذ مجوز برای صادرات کالاهای قاچاق الزامی شد

تهران - ایرنا - گمرک ایران اعلام کرد: اخذ مجوز بهداشتی، استاندارد، قرنطینه های نباتی و دامی برای صادرات کالاهای قاچاق الزامی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از گمرک، دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه ای در ارتباط با دستورالعمل نحوه صادرات اقلام مکشوفه قاچاق موضوع تبصره 2 ماده 7 آئین نامه اجرایی مواد 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد: معاونت حقوقی، امور مجلس و بین الملل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اخذ مجوزهای بهداشتی، ایمنی و قرنطینه ای را در صورت لزوم برای صادرات کالاهای قاچاق الزامی اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اعلام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به گمرک ایران مقرر شده است تا سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، قبل از ارسال هر گونه محموله به گمرکات اجرایی جهت انجام تشریفات صادرات از محل کالای مکشوفه قاچاق، در صورتی که مطابق ضوابط جاری صادرات کالاهای موصوف موکول به اخذ مجوز یا گواهی قانونی همچون بهداشت، استاندارد، قرنطینه های نباتی ودامی باشد، بدواً نسبت به اخذ مجوزهای قانونی لازم اقدام کرده و اسناد و مدارک مربوطه را نیز به ضمیمه سایر اسناد به گمرک ذیربط ارسال کند.
الزامی شدن اخذ مجوزهای بهداشتی، ایمنی و قرنطینه ای برای صادرات کالاهای قاچاق با توافق نمایندگان سازمان حفظ نباتات، وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان دامپزشکی، گمرک ایران، سازمان ملی استاندارد، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت جهادکشاورزی و سازمان غذا و دارو صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا و بر اساس آیین نامه اجرایی مواد 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فروش کالاهای مکشوفه قاچاق در داخل کشور ممنوع است و فقط باید صادرات مجدد شوند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
اقتصام**2025* 6075*تنظیم: لیلا جودی*انتشار: زهرا هجینی نژاد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره عملکرد این وزارتخانه بیان کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سال 1402 بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و 13 میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت گفت: تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان 70 هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است؛ در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه